2016-12-05 06:30

ECONOMIE


Anca Boagiu s-a supărat pe spaniolii de la FCC. Ministerul Transporturilor dă în judecată constructorul podului Calafat-Vidin

 |  17:46

Ministerul Transporturilor va da în judecatăcompania spaniolă FCC Construction, aleasă de Bulgaria pentru construcţiapodului Calafat-Vidin, pentru a recupera costurile suplimentare generate deîntârzierea lucrării. În prezent, costurile suplimentare pentru partea românăsunt de aproximativ 5 milioane de euro. “Toate sumele pe care partearomână le acumulează din cauza întârzierilor celor de la FCC vor fi recuperateîn instanţă. Până acum, din întârzieri s-au înregistrat deja 5 milioane euro”,a declarat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, în cadrul unei vizite delucru, alături de omologul bulgar, la şantierul podului. FCC a solicitatMinisterului Transporturilor din Bulgaria extinderea termenului de finalizare alucrării cu un an, respectiv până în 2012. „Există pretenţii suplimentare de laconstructor pentru a prelungi termenul de finalizare, însă este inacceptabil”,a declarat ministrul bulgar al Transporturilor, Alexandr Tsvetkov. Ambele părţiau cerut companiei spaniole FCC să elaboreze în termen de o lună un pachet demăsuri, astfel încât proiectul să fie finalizat în termenul stabilit, respectivdecembrie 2011. „Vom evalua toate soluţiile tehnice care vor fi propuse peste olună. Nu voi ezita să mă adresez instanţei pentru a recupera pagubele produsestatului român”, a declarat Boagiu. Potrivit lui Boagiu, FCC a promis în urmăcu trei luni că lucrarea va fi finalizată în decembrie 2011. „Au invocat,pentru extinderea termenului, lucruri precum starea vremii şi inundaţiile,evenimente care nu s-au produs în ultimele trei luni”, a spus Boagiu. În acestproiect, România construieşte infrastructura de acces la pod, rutieră şiferoviară, pe malul românesc al Dunării. Lucrările sunt efectuate de consorţiulAZVI/Vimac şi costă 66,9 milioane euro, bani de la buget şi 33,82 milioane eurode la UE prin programul ISPA. Costurile suplimentare pentru partea română suntcauzate de conservarea lucrărilor şi de menţinerea echipelor din parteaconstructorului şi a consultantului. „În partea română nu există probleme şitrebuie să privim lucrarea în ansamblu, şi pe partea română, şi pe parteabulgară”, a mai afirmat Boagiu.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638945-07-24



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image