2016-12-04 16:21

ECONOMIE


Antiderapante pe banii privaţilor

 |  21:00
Antiderapante pe banii privaţilor

Ca în fiecare an, România este în pericol să rămână cu şosele şi autostrăzi înzăpezite din cauza Companiei Naţionale de Autostrăzi. Aceasta întrucât conducerea CNADNR a reuşit contraperformanţa de a nu plăti nici măcar deszăpezirea de anul trecut. În plus, stocurile de motorină, sare sau nisip ale regionalelor de drumuri şi poduri sunt pe zero.

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) are de achitat facturi pentru deszăpezirea de iarna trecută şi lucrări privind întreţinerea drumurilor naţionale pe timp de vară în valoare de cel puţin 100 milioane de euro. Oficiali ai firmelor de întreţinere a drumurilor naţionale ne-au declarat că nu mai sunt dispuşi să cumpere sare şi nisip fără să primească banii restanţi de la Compania Naţională  de Autostrăzi. “Nu mai avem sare pentru deszăpezirea şoselelor şi autostrăzilor. Compania de Autostrăzi trebuie să ne plătească peste 400 milioane de lei pentru întreţinerea drumurilor naţionale şi autostrăzilor. Aproape nimic nu mai este în stocurile regionalelor de drumuri şi poduri”, ne-au explicat reprezentanţii firmelor de deszăpezire.

Potrivit acestora, Compania de Autostrăzi trebuie să cumpere minimum  200.000 de tone de nisip. “Pentru iarna 2011-2012 este nevoie de aproximativ 250.000 mc de nisip, circa 300.000 tone de sare şi 600 tone de clorură de calciu. Clorura  de calciu se foloseşte mai mult pe porţiuni de drum periculoase. Acest material antiderapant se utilizează pe poţiuni de pantă de pe DN1 unde există puncte periculoase”, ne-au mai declarat sursele citate.

“Nu mai e nici motorină pentru utilaje

Pe lângă sare, nisip şi clorură de calciu, în stocurile regionalelor de drumuri şi poduri nu mai există nici combustibil pentru utilaje. În cazul unor ninsori abundente şi viscol, zeci de drumuri aflate în zone de munte vor rămâne înzăpezite. “Este dezastru, nu mai este nici motorină pentru utilaje, nu mai există nici contract de închiriere a unor maşini pentru transportul drumarilor şi a utilajelor. Există sute de adrese de la firmele care au contracte de întreţinere multianuală, prin care cerem ca regionalele de dumuri şi poduri să cumpere cantităţile necesare de sare şi nisip”, ne-au mai spus oficialii firmelor de întreţinere.

Şi iarna trecută, firmele de construcţii care au încheiat contracte de deszăpezire a drumurilor naţionale au avut probleme cu încasarea banilor pentru iarna precedentă. “Atunci am avut de recuperate peste 100 milioane de leişi am fost obligaţi să cumpărăm sarea cu banii jos. Compania de Autostrăzi poate achiziţiona material antiderapant cu banii la termen”, au mai explicat oficialii  firmelor de întreţinere a drumurilor naţionale.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639265-06-16



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image