2016-12-04 22:29

ECONOMIE


Atac la cardurile VISA

 |  21:00
Atac la cardurile VISA

CEC Bank a blocat mai multe carduri ale clienţilor după ce a primit notificări că este posibil ca anumite informaţii să fi fost compromise la nivelul unei baze de date internaţionale. CEC susţine că mai multe bănci din România ar fi afectate de situaţie, dar nici o astfel de instituţie nu a comunicat nimic referitor la incident. Potrivit DIICOT, CEC Bank nu a înaintat încă nici un fel de sesizare oficială cu privire la respectivul atac informatic.

“Banca a primit sesizări oficiale conform cărora informaţiile aferente unui număr de carduri emise de instituţii financiare din România şi din străinătate au fost posibil compromise la nivelul unei baze de date internaţionale. În scopul protejării disponibilităţilor băneşti ale clienţilor şi în conformitate cu prevederile contractuale, CEC Bank a aplicat măsura de blocare şi reemitere card şi cod PIN, fără cost, pentru un număr de carduri din portofoliul propriu", spun reprezentanţii CEC Bank, fără a preciza despre câte carduri este vorba. Reprezentanţii băncii subliniază că acţiunea are ca scop protejarea clienţilor băncii în faţa unor eventuale pierderi financiare. “Disponibilităţile băneşti ale clienţilor noştri sunt în siguranţă”, se mai spune în comunicat.

Potrivit unor surse din piaţa bancară, CEC Bank a blocat aproximativ 17.000 de carduri VISA pe care le administrează.

Deşi atacul informatic este considerat unul cel puţin grav, se pare că CEC Bank nu a sesizat DIICOT pentru a face investigaţiile de rigoare. Surse oficiale din cadrul DIICOT au precizat pentru “Puterea” că deţin informaţii despre acest caz, dar nu s-a primit nici un fel de sesizare oficială din partea băncii. Singura instituţie financiară care şi-a mai anunţat clienţii de această fraudă, în afara CEC, conform infomaţiilor vehiculate în presă, ar fi ING Bank.

ARB: Nu ne aşteptăm ca posesorii de carduri să fie afectaţi

Comisia de Carduri din cadrul Asociaţiei Române a băncilor (ARB) nu se aşteaptă ca posesorii de carduri să fie afectaţi. “Dacă se constată tranzacţii suspecte, clienţii trebuie să se adreseze băncilor emitente pentru clarificarea suspiciunilor. Departamentele de monitorizare a fraudei din cadrul băncilor au luat măsuri pentru depistarea eventualelor incidente şi urmăresc cu atenţie tranzacţiile efectuate pe carduri, disponibilităţile băneşti ale clienţilor fiind în siguranţă”, se menţionează într-un comunicat al ARB. 

Visa Europe: Clienţii păgubiţi îşi vor primi banii înapoi

Potrivit directorului general pentru România al Visa Europe, Cătălin Creţu, Visa a fost deja informată de posibilitatea unui atac informatic asupra unui procesator de carduri din Europa. "Visa Europe a fost informată de probabilitatea unei breşe de securitate în baza de date a unui procesator din Europa. S-a deschis o anchetă în acest sens şi lucrăm îndeaproape cu băncile pentru a ne asigura că posesorii de card sunt protejaţi. Întrucât ancheta este în curs de desfăşurare, nu putem oferi mai multe informaţii în acest moment. În cazuri ca acesta, rolul nostru este de a sprijini investigaţia derulată şi de a proteja deţinătorii de carduri. Posesorii de carduri trebuie să fie atenţi la conturile lor şi să raporteze băncii emitente orice activitate suspectă sau neobişnuită. Posesorii de carduri care sunt victime ale fraudei îşi vor primi banii înapoi, în conformitate cu termenii şi condiţiile băncii care le-a emis cardul", a afirmat Cătălin Creţu.

Atacul ar fi fost lansat la OMV

Potrivit informaţiilor vehiculate de presă, atacul informatic s-ar fi produs la OMV România, care are 157 de benzinării pe plan local. Un procesator de plăţi al POS-urilor din staţii ar fi responsabil pentru scurgerea de informaţii, spun surse bancare citate de capital.ro. Aceleaşi surse susţin că băncile din România erau avertizate despre acest eveniment şi au început încă de săptămâna trecută supravegherea cardurilor respective. "Ne dăm uşor seama de tranzacţiile suspecte. Dintr-o dată un card românesc face extrageri de numerar în SUA. Apoi găsim extrageri consecutive la câteva minute una după alta, la distanţe de sute de kilometri", explică sursele. Totuşi, conform reprezentanţilor OMV, nici un fel de informaţie financiară nu este reţinută de ei, ci transmisă la banca în cauză sub formă criptată. "Circa jumătate din totalul plăţilor efectuate în cadrul OMV sunt plăţi non-cash. Securitatea este cea mai mare prioritate şi, prin urmare, avem un sistem de securitate complex pentru tranzacţiile pe bază de card, sistem bazat pe standarde internaţionale. Datele de card de credit ale clienţilor noştri nu sunt stocate, în nici un moment, în sistemele interne ale OMV. Toate datele sunt transferate băncii relevante în forma criptată. Experţii externi au început imediat verificarea sistemelor noastre; până acum nu au fost evidenţiate probleme în securitatea sistemului.

OMV face tot posibilul să sprijine rezolvarea acestei situaţii”, se arată în comunicatul OMV.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639269-01-02

TAGURI: Atact informatic, Blocare carduri, CEC Bank



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image

Citeste si...

Un român a furat cinci milioane de dolari din conturi bancare în SUA Un român în vârstă de 42 de ani, extrădat din Spania în Statele Unite, a fost găsit vinovat... 18 Noi 2016 | (1)
CNAS plătește pentru diagnosticarea sistemului informatic mai mult decât înainte! Document PUTEREA a intrat în posesia unor documente care dovedesc, fără dubiu, că vom plăti mai scump... 17 Noi 2016 | (1)