2016-12-05 14:42

ECONOMIE


Autostrada A3 s-a rupt la jumătate

 |  21:00
Autostrada A3 s-a rupt la jumătate

De la epoca de piatră la bucăţi de autostradă ca în Austria sau Germania. Aşa s-ar putea descrie celebrul tronson de autostradă dintre Moara Vlăsiei şi Ploieşti, cu termen de finalizare 15 decembrie 2011, “păstorit de cei trei “regi ai asfaltului!: Dan Besciu, Costel Căşuneanu şi Dorinel Umbrărescu.

Guvernul şi Ministerul Transporturilor au tolba plină de autostrăzi nefinalizate. După ce au inaugurat un tronson de autostradă  finalizat doar pe jumătate, între Murfatlar şi Constanţa, premierul Emil Boc şi ministrul Anca Boagiu s-au mutat pe şantierele aflate între Bucureşti şi Ploieşti. Consorţiul Pizzarotti - Tirrena Scavi, antreprenorul tronsonului de autostradă Bucureşti-Moara Vlăsiei, în lungime de circa 19 km, a precizat că numai o porţiune de 13 km poate fi funcţională până la sfârşitul acestui an. Pe sectorul cuprins între km 6 şi 19, lucrările sunt finalizate în proporţie de 70%. Ne încadrăm în termen până la nodul de la Moara Vlăsiei, unde sunt probleme cu terenurile”, explica unul dintre reprezentanţii firmei italiene. Surprinzător, pe panoul de prezentare a primului tronson,  constructorul nu a prezentat valoarea investiţiei, probabil din cauza majorărilor contractuale de aprope 30 milioane de euro. Dacă la semnarea contractului, italienii de la Pizzarotti - Tirrena Scavi şi CNADNR au bătut palma pentru un contract de 150 milioane de euro, după câteva acte adiţionale, proiectul “a sărit” de 180 milioane de euro.

Utilajele luiBesciu ridicau praful să nu se vadă bălăriile

După prezentarea primului tronson, Emil Boc şi Anca Boagiu s-au îmbarcat în aceeaşi limuzină pentru a parcurge traseul autostrăzii Moara Vlăsiei-Ploieşti. Constructorul celui de-al doilea tronson de 42 km, între Moara Vlăsiei şi Ploieşti, este asocierea Euro Construct Trading 98, Pa&Co, UMB Spedition, firme patronate de Dan Besciu, Costel Căşuneanu şi Dorinel Umbrărescu. În goana după Boc şi Boagiu, pe un drum tehonologic paralel cu traseul autostrăzii, coloana formată din peste 20 de maşini s-a pierdut într-un nor de fum. Pe şantierele celor doi „regi ai asfaltului”, Dan Besciu şi Costel Căşuneanu, coloana oficială nu a făcut nici un popas. Oricum nu era nimic de vizitat, din moment ce Euro Construct Trading 98 nici măcar nu a împrăştiat fundaţia autostrăzii.

Pe porţiunea unde lucrează Pa&Co, din cei 14 km de autostradă, numai pe aproximativ 3 km existaasfalt turnat. Dacă cei aproape 28 km de autostradă arătau ca în epoca de piatră, pe ultima secţiune de 14 km, asfaltul era în proporţie de peste 90% turnat.

La finalul traseului, Emil Boc şi Anca Boagiu s-au oprit pe pasajul autostrăzii, la intersecţia cu DN1. “În unele zone lucrările arată bine, în unele suntem în epoca de piatră. Nu sunt foarte convins în acest moment că un tronson din această lucrare de infrastructură poate fi terminat până în 15 decembrie”, a recunoscut Boc. Şi Anca Boagiu a fost de aceeaşi părere. “Termenul de 15 decembrie nu l-am inventat eu, este termenul asumat de constructori, acum trebuie să se şi mobilizeze. Ochiul meu de constructor îmi spune că prin unele zone ne cam împiedicăm”, a spus Boagiu.

Foto: Liviu Untaru


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639256-02-10

Mai multe imagini:
Autostrada A3 s-a rupt la jumătate
zoom
Autostrada A3 s-a rupt la jumătate
zoom
Autostrada A3 s-a rupt la jumătate
zoom

Autostrada A3 s-a rupt la jumătate
zoom
Autostrada A3 s-a rupt la jumătate
zoom
Autostrada A3 s-a rupt la jumătate
zoom

Autostrada A3 s-a rupt la jumătate
zoom



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

UNU
08 Aug 2011

interesant cum a schimbat macazul acest ziar . in urma cu nici cateva luni latrati la laturile lui sov. acum mancati din barca puterii. niste ginoaie jurnalistice.

Adauga un comentariu

Random image