2016-12-10 11:03

ECONOMIE


Autostrada Cernavodă - Constanţa se termină la tribunal. Francezii renunţă la Autostrada Soarelui. Proiectul ar putea fi întârziat încă doi ani

 |  17:04
Autostrada Cernavodă - Constanţa se termină la tribunal. Francezii renunţă la Autostrada Soarelui. Proiectul ar putea fi întârziat încă doi ani
Proiectul autostrăzii Cernavodă -Constanţa, prin careromânii ar fi trebuit să ajungă de la Bucureşti la Marea Neagră în două ore dinaceastă vară, se amână cu cel puţin doi ani. Potrivit unor surse guvernamentale,francezii de la Colas, constructorul tronsonului de autostradă Cernavodă -Megidia, se pregătesc să elibereze şantierul pe motiv că Ministerul Transporturilornu este de acord cu mărirea valorii proiectului, respectiv cu o suplimentare afondurilor cu 8 milioane de euro. Din cauza presiunilor politice şi a apropieriianului electoral, Ministerul Transporturilor ar putea să se înţeleagă, însă, cuconstructorii francezi şi să admită majorarea valorii contractului cuaproximativ 8 milioane de euro. Chiar şi în această din urmă situaţie, româniinu vor putea circula, din vara acestui an, pe autostradă, de la Bucureşti laConstanţa, aşa cum a promis ministrul Anca Boagiu. Ministerul Transporturilorne-a explicat că nu a primit o comunicare oficială din partea Colas cu privirela renunţarea la proiect.

Dupăaproape doi ani de la începerea şantierului autostrăzii Cernavodă-Constanţa, MinisterulTransporturilor se pregăteşte să rupă contractul cu firma Colas, constructorultronsonului Cernavodă - Medgidia. După ce Colas a primit un ultimatum de la Compania Naţională deAutostrăzi pentru tronsonul de autostradă Cernavodă - Medgidia, francezii sepregătesc să elibereze şantierul. “Plecarea firmei Colas de pe şantierulautostrăzii Cernavodă - Constanţa este o lovitură cumplită pentru Ministerul Transporturilor. Chiar dacăse răzgândeşte compania franceză, după obţinerea autorizaţiei de construcţie,nu se poate termina o bandă de autostradă între Cernavodă şi Medgidia până lasfârşitulacestui an. Există probleme foarte mari cu exproprierile, descărcarea desarcini arheologice şi poduri. Dacă Ministerul Transporturilor nu acceptăcondiţiile francezilor, rezilierea contractului ar însemna o întârziere de celpuţin un an şi jumătate numai pentru relicitarea tronsonului de autostradăCernavodă - Medgidia”, ne-au explicat surse ministeriale.

Liviu Costache, fostulşef al CNADNR, a lucrat la Colas

Rezilierea contractului pentru construcţia autostrăziiCernavodă - Medgidia înseamnă şi alte câteva milioane de euro penalităţiplătite de Ministerul Transporturilor faţă de Colas. “Fostul director generalal Companiei de Autostrăzi a fost angajatul firmei Colas. Unuldintre motivele pentru care Liviu Costache a fost schimbat se referă la problemeleapărute pe tronsonul Cernavodă - Constanţa. Dacă se reziliază contractul cufrancezii, este o problemă cu autostrada Cernavodă - Constanţa. Francezii de laColas vor bloca contractul la tribunal şi vor cere daune de milioane de euro”, ne-au explicat sursele citate.

Firma franceză Colasa cerut în plus 8 milioane de euro, la începutul acestui an, pentru proiectulşi lucrările la tronsonul de autostradă Cernavodă - Medgidia.

Boc, mândru de oposibilă reziliere a contractului cu Colas

Premierul Emil Boc aanunţat că Ministerul Transporturilor “a luat taurul de coarne” şi a decis sărezilieze contractul pentru Autrostrada Soarelui cu “un constructor care nu îşiface treaba şi nu intră în termene”. “În această vară va fi dat în exploatareun tronson important din autostrada Bucureşti - Constanţa, partea de laCernavodă - Constanţa. Au apărut unele complicaţii cu un constructor. Se parecă Ministerul Transporturilor a luat taurul de coarne şi pentru asta îi felicit,că nu mai stau în această lâncezeală ca să negocieze la nesfârşit cu unconstructor care nu îşi face treaba şi nu intră în termene, să rezilieze contractul.Şi atunci, probabil, că va fi o întârziere pe un anumit tronson din aceastăautostradă”, a spus Boc, la PRO TV. “Pot să vă spun doar că după finalizareanegocierilor cu Ministerul Transporturilor vă voi spune exact traseul care vafi circulabil. Pot să vă asigur că pe calea ferată de la Bucureşti la Constanţase va face două ore şi 30 de minute, pentru că lucrarea va fi terminată”, aasigurat Emil Boc.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639243-07-13



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

LOREDANA
11 Apr 2011

Zvon...!? In anul 2007 reabilitarea Autostr.Soarelui s-a facut de Colas. Scandalul de atunci (lipsuri si defecte 40% ) s-a stins prin certificarea data de dir.de atunci al CESTRIN-Stelea Laurentiu- actual consilier al d-nei ministru Boagiu. Director la COLAS in acea perioada era LIVIU COSTACHE. In cazul de fata MTI are 2 optiuni (ambele perdante) bine gestionate de cuplul STELEA-COSTACHE. Ori se platesc cei 8 mil euro, ori se platste mai mult in instanta! ...Coincidenta?!

Adauga un comentariu

Random image