2016-12-08 02:22

ECONOMIE


Autostrada Transilvania, un furt comun

 |  21:00
Autostrada Transilvania, un furt comun

Autostrada Transilvania, de la Braşov la Borş, are, după şapte ani de lucrări, doar 54 de kilometri finalizaţi, iar următorii 361, cât figurează în proiect, ar trebui terminaţi până în 2013. Puţin probabil să se întâmple acest lucru întrucât în ultimul an nu s-a mişcat un pai, iar contractul cu firma constructoare, Bechtel, a fost anulat. Din 2003, de când s-a negociat acordul cu Bechtel, România a fost condusă de trei partide: PSD, PNL şi PDL.

Declaraţia preşedintelui Traian Băsescu, la întâlnirea de la Washington cu reprezentanţii comunităţii româneşti, cu privire la Bechtel, a stârnit reacţii în rândul social-democraţilor.

„Construiam cea mai scumpă autostradă din lume într-un contract în care ambii parteneri au vrut să fure. Un contract care s-a atribuit fără licitaţie şi un contract care ne-a dus la nişte preţuri exorbitante. (...) Recomandarea Băncii Mondiale ar fi trebuit să fie: atenţie, stat român, că noi lucrăm cu voi de vreo 20 de ani, nu faceţi acest contract, că a fost public şi atunci Banca Mondială a tăcut şi acum vine să dea oarecare lecţii, îmi pare rău. Şi Banca a tăcut, şi Fondul a tăcut, şi BEI a tăcut, şi BERD a tăcut”, a spus Băsescu.

PSD, prin vocea Olguţei Vasilescu, consideră deosebit de grave declaraţiile preşedintelui, căruia îi cere să facă publice toate dovezile privind „potenţiale interese sau acte de corupţie” în legătură cu contractul Bechtel.

„Pe domnul Gitenstein (ambasadorul Statelor Unite la Bucureşti, n.r.) îl vom ruga să sesizeze procurorul general al SUA cu declaraţiile preşedintelui României. Dacă statul român este furat de compania Bechtel, aşa cum spune preşedintele Traian Băsescu, managerii ei trebuie să fie pedepsiţi penal. A doua scrisoare este adresată companiei Bechtel, prin care anunţăm conducerea firmei că dacă nu reacţionează la declaraţii, înseamnă că le acceptă tacit şi că a furat statul român, condiţie în care vom face şi noi o sesizare la DNA”, a subliniat Vasilescu. La începutul lunii august, ministrul transporturilor, Anca Boagiu, a anunţat că Bechtel va termina construcţia celor două tronsoane începute, Câmpia Turzii - Gilău şi Suplacu de Barcău - Borş, în cazul celorlalte şase, constructorii urmând să fie aleşi în urma licitaţiilor. Costul de construire a Autostrăzii Transilvania va fi redus la 6,9 milioane euro/km, cu circa 50% mai puţin.

În total, Autostrada Transilvania va avea 415 kilometri, din care peste 55 de kilometri de poduri şi viaducte, 94 de pasarele, 58 de pasaje şi 16 noduri rutiere.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639259-07-14



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image