2016-12-08 08:18

ECONOMIE


Autostrada Transilvania va fi finalizată în 2018. Ministerul Transporturilor negociază un nou protocol cu Bechtel

 |  19:25
Autostrada Transilvania va fi finalizată în 2018. Ministerul Transporturilor negociază un nou protocol cu Bechtel

Compania Naţională de Autostrăzişi Drumuri Naţionale (CNADNR), condusă Liviu Costache, a modificat pe şesttermenele de finalizare a tronsoanelor autostrăzii Transilvania. Dacă încontractul semnat între Ministerul Transporturilor şi americanii de la Bechtel eraprevăzut ca 255 km de autostradă, din cei 415, să fie finalizaţi până înprezent, în noile termene ale CNADNR, compania Bechtel trebuia să finalizezepână în 2011 numai 54 km din autostrada Transilvania. Potrivit noilor termene fixatede CNADNR, anul viitor ar trebui să fie daţi în folosinţă 88 km de autostradăşi în 2013 restul până la 415 km.

După protocolul prin care fostulministru al transporturilor Radu Berceanu a cedat la toate pretenţiilefinanciare ale companiei Bechtel, şi în urma căruia Guvernul Boc s-a “lăudat”,la sfârşitul anului 2009, cu 42 km din autostrada Transilvania, Anca Boagiu negociazăo nouă înţelegere cu americanii pentru continuarea lucrărilor. ConducereaMinisterului Transporturilor poartă negocieri aprinse cu reprezentanţiicompaniei Bechtel prin care cer preluarea unor atribuţii de către parteaamericană şi preţuri fixe pentru lucrările autostrăzii Transilvania. Totodată,Ministerul Transporturilor urmăreşte eliminarea presiunii pe care o exercităacest contract asupra bugetulului de stat, pentru a se putea finaliza tronsonul3C Suplacu de Barcău - Borş, în lungime de aproximativ 64 km. “MinisterulTransporturilor şi reprezentaţii Bechtel ar putea încheia al doilea protocol cuamericanii pentru continuarea lucrărilor la autostrada Transilvania. Bechteltrebuie să prezinte preţuri normale, nu se poate să construiască un kilometrude autostradă cu 20 de milioane de euro. Aşteptăm şi anumite grafice deexecuţie pentru perioada 2011-2012 din partea constructorului autostrăziiTransilvania. Am cerut ca să lucrările se fie concentrate pe tronsonul 3C Suplacude Barcău - Borş”, ne-au declarat surse ministeriale.

Pe tronsonul Suplacu de Barcău - Borş nu se lucreazăde aproape trei ani

După ce a investit aproape 250milioane de euro, fără exproprieri, în tronsonul de autostradă Suplacu de Barcău- Borş, CNADNR va fi obligată să aloce aproape 100 milioane de euro pentrurefacerea lucrărilor care s-au degradat între timp. “Segmentul dintre Suplacu de Barcăuşi Borş este finalizat în proporţie de 30-40%. Din aceste lucrări, aproape otreime trebuie refăcute. Aproape 100 milioane de euro trebuie să investeascăstatul pentru refacerea acestor lucrări. Compania de Autostrăzi nu a avut banipentru conservarea lucrărilor”, ne-auexplicat sursele citate.

Boagiu: “În această perioadă suntemîn discuţii cu Bechtel

Ministrul transporturilor, AncaBoagiu, a recunoscut că nu sunt bani pentru Bechtel. „Lucrărilepentru tronsonul Suplacu de Barcău - Borş (zona de nord-vest a autostrăzii) nupot fi demarate pentru că momentan nu există bani. Până în iunie cel puţin (larectificarea bugetară - n.n.) nu se va întâmpla nimic cu AutostradaTransilvania. (…). Înaceastă perioadă suntem în discuţii cu Bechtel astfel încât contractul să intreîn normalitate. A existat iniţial şi problema că nu ştiam exact traseul acesteiautostrăzi. Acum se ştie, dar nu continuăm să lucrăm decât după definitivareadiscuţiilor cu Bechtel şi ceea ce ne bucură este faptul că, în sfârşit, aexistat o deschidere din partea acestei firme. Autostrada Transilvania asigurăo legătură importantă, cu Ungaria, dar această legătură trebuie să fie una carese construieşte în condiţii de eficienţă economică”, spune Anca Boagiu, citată deMediafax.

Graficul iniţial de finalizare a tronsoanelor deautostradă

Secţiunea 1A, Braşov - Făgăraş (53 km):perioadă realizare 28.11.2010-31.12.2013

Secţiunea 1B, Făgăraş - Sighişoara (52 km):perioadă realizare 28.02.2010-31.12.2013

Secţiunea 1C, Sighişoara - Ogra (56 km):perioadă realizare 29.11.2009-31.12.2013

Secţiunea 2A, Ogra - Câmpia Turzii (37 km): perioadărealizare 29.11.2009-31.12.2010

Secţiunea 2B, Câmpia Turzii - Cluj Vest (54km): perioadă realizare 28.05.2004-28.02.2010

Secţiunea 3A, Cluj Vest - Mihăileşti (24 km):perioadă realizare 01.03.2008- 31.12.2010

Secţiunea 3B, Mihăileşti - Suplacu de Barcău(76 km): perioadă realizare 02.12.2010

Secţiunea 3C, Suplacu de Barcău - Borş (64km): perioadă realizare 28.05.2004-28.02.2010

Graficul modificat de conducerea CNADNR

Secţiunea 1A, Braşov - Făgăraş (53 km):perioadă realizare 2011-2013

Secţiunea 1B, Făgăraş - Sighişoara (52 km):perioadă realizare 2010-2013

Secţiunea 1C, Sighişoara - Ogra (56 km):perioadă realizare 2010-2013

Secţiunea 2A, Ogra - Câmpia Turzii (37 km):perioadă realizare 2011-2013

Secţiunea 2B, Câmpia Turzii - Cluj Vest (54km): perioadă realizare 2004-2011

Secţiunea 3A, Cluj Vest - Mihăileşti (24 km):perioadă realizare 2011-2012

Secţiunea 3B, Mihăileşti - Suplacu de Barcău(76 km): periodă realizare 2011-2013

Secţiunea 3C, Suplacu de Barcău - Borş (64km) : perioadă realizare 2004-2012


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639237-04-26



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image