2016-12-11 12:06

ECONOMIE


Autostrăzile de pe hârtie înghit sume uriaşe, pe timp de criză. Autostrada Constanţa - Vama Veche: 1 milion de euro, aruncaţi pe studiul de fezabilitate

 |  17:40
Autostrăzile de pe hârtie înghit sume uriaşe, pe timp de criză. Autostrada Constanţa - Vama Veche: 1 milion de euro, aruncaţi pe studiul de fezabilitate

Dacă tot am intrat în al treilea an de criză, iar lucrărilede infrastructură sunt blocate din lipsă de fonduri, Compania Naţională deAutostrăzi, condusă de Liviu Costache, “îngroapă” banii în studiul de fezabilitate pentru autostrada Constanţa - Vama Veche,hârtii care se prăfuiesc şi expiră în doi ani. Liviu Costache continuă tradiţia foştilor şefiai CNADNR care au “spart”milioane de euro pe hârtii, fără să finalizeze proiectelede drumuri sau autostrăzi începute de aproape şapte ani. Fără să se atingă deveniturile şefilor din Compania de Autostrăzi, care ajung şi la 10.000 de leipe lună, conducerea CNADNR pregăteşte disponibilizarea a peste 500 de drumari.

Chiar dacă Ministerul Transporturilor are prea puţini banipentru finalizarea tronsoanelor începute, Compania Naţională de Autostrăzi şiDrumuri Naţionale (CNADNR) cheltuieşte în continuare milioane de euro pe studiide fezabilitate şi consultanţă. “Studiul de fezabilitatepentru autostrada Constanţa - Vama Veche costă cel puţin un milion de euro. Aşacum a spus premierul Emil Boc, cea mai mare problemă o reprezintă deschidereade şantiere şi nefinalizarea acestora. Sunt prea puţini bani pentru finanţarea acestorproiecte. Guvernul a cerut finalizarea proiectelor începute, dar CNADNR preferăsă aloce bani pentru diverse studii. Cele mai urgente proiecte ar fi Centura deSud a Capitalei şi finalizarea lucrărilor la Centura de Nord a Bucureştiului. Totodată,tronsonul de autostradă Suplacu de Barcău-Borş, început ce cel puţin şase ani în urmă, nu se ştie când se va finaliza. Cei54 km de autostradă de la Câmpia Turzii la Cluj, trebuie legaţi cu parte denord-vest, spre Oradea - Borş”, ne-au declarat surse din Ministerul Trasporturilor.

Un alt studiu de fezabilitate prins în bugetul CompanieiNaţionale de Autostrăzi este cel pentru autostrada Târgu-Mureş - Iaşi. “Autostrada care leagă Transilvania de Moldova poate fi scoasă la licitaţie prin parteneriatpublic-privat. Anul trecut au expirat studiile de fezabilitate pentru drumurileexpres Sebeş - Turda, Sibiu - Făgăraş, Petea - Satu Mare - Baia Mare, Brăila - Galaţi,pentru care s-au plătit bani grei degeaba. Au existat constructori interesaţi deconstrucţia unei autostrăzi între Piteşti şi Craiova. Refacerea studiilor defezabilitate costă alte milioane de euro”, ne-au mai spus sursele citate.

CNADNR trimite peste 500 de salariaţi în şomaj

După sacrificarea a peste 7.000 de ceferişti, trimişiacasă odată cu restructurarea companiilor feroviare, Ministerul Transporturilorintenţionează să trimită în şomaj şi peste 500 de drumari. Fără să se atingă deveniturile nesimţite ale directorilor, care ajung la aproape 10.000 de lei pelună, conducerea CNADNR pregăteşte un program de disponibilizare. Potrivit uneiordonanţe de ugenţă postate pe site-ul Ministerului Transporturilor, “numărul maxim de posturi din cadrul CNADNR este 6.080, din care 496 la nivelcentral”.Sindicatele din cadrul CNADNR ne-au declarat că peste 500 de salariaţi din cadrul Companiei vor fi trimişi în şomaj. “Dintre ceiaproximativ 500 de drumari, peste 100 vor fi de la nivelul central al CNADNR. Noinu am fost informaţi de aceste restructurări, angajaţiidisponibilizaţi trebuie să primească salarii compensatorii”, ne-au explicatdrumarii.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639234-06-08



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image