2016-12-05 10:37

ECONOMIE


“AVANSĂM” cu tronsoanele finalizate: 42 km în 2009 şi 12 km în 2010. România nu va inaugura nici un kilometru de autostradă în acest an

 |  18:41
“AVANSĂM” cu tronsoanele finalizate: 42 km în 2009 şi 12 km în 2010. România nu va inaugura nici un kilometru de autostradă în acest an

După ce premierul Emil Boc şi ministrul transporturilor,Anca Boagiu, s-au “înghesuit” să taie panglica, la sfârşitul anului trecut, lacea mai mică autostradă din lume (nici 12 km), în acest an, demnitarii nu vormai avea ocazia să se mândrească cu nici măcar un kilometru nou de drum. Astfel,deşi Ministerul Transporturilor se lăuda, la început anului, că România va aveaîn plus, în acest an, aproximativ 115 km de autostradă, Anca Boagiu a “uitat” să precizeze că pe tronsoanelece trebuie finalizate în 2011 nici măcar nu s-au terminat exproprierile şilucrările de descărcare arheologică, care durează foarte mult.

Potrivit graficelor, MinisterulTransporturilor ar urma să taie panglica, în acestan, la cinci tronsoane de autostradă, respectiv centura Arad,Arad - Timişoara, Cernavodă - Medgidia, Medgidia - Constanţa şi centuraConstanţa. Surse oficiale din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şiDrumuri Naţionale (CNADNR) ne-au explicat călucrările autostrăzii Cernavodă - Medgidias-au “împotmolit” în vestigii arheologice. „Tronsoanele deautostradă Cernavodă - Medgidia, Medgidia - Constanţa,în situaţia ideală, se vor finaliza în mai 2012. Românii nu vor putea circulape autostrada Cernavodă - Constanţa nici măcar pe câte o bandă pe sens. FirmaColas, constructorul celor 19,5 km de autostradă dintre Cernavodă şi Medgidia,are probleme cu vestigiile arheologice. Potrivit termenelor de execuţie, celedouă tronsoane care leagă Cernavodă de Constanţa trebuie finalizate laînceputul sezonului estival. Autostrada Medgidia - Cernavodă şi centuraConstanţa sunt cele mai avansate tronsoane, promise a fi finalizate pentruacest an”, ne-au explicat sursele citate.

Centura Arad şi Arad - Timişoararămân pentru anul electoral 2012

Centura Arad şi tronsonul Arad - Timişoarasunt alte două autostrăzi pe care românii ar fi trebuit să circule la sfârşitulacestui an. “Mai sunt terenuri de expropriat şiconstructorii au de încasat câteva milioane de euro de la Compania Naţională deAutostrăzi. Chiar dacă Ministerul Transporturilor trage de constructori sătermine până la sfârşitul acestui an, autorităţile locale din zonă au interessă taie panglica la cei 33 km de autostradă în 2012, la alegeri”, ne-au spus sursele.

“Regii asfaltului” nu vor terminacei 42 km spre Ploieşti

Chiar dacă lucrările la cei 42 km deautostradă dintre Moara Vlăsiei şi Ploieşti au început în martie 2007, „regii asfaltului”Dorinel Umbrărescu, Dan Besciu şi Costel Căşuneanu, patronii firmelor deconstrucţii UMB Spedition, Euroconstruct Trading 98 şi PA&CO, nu vorfinaliza lucrările nici la sfârşitul acestui an. Mai mult, lucrările la acesttronson, începute în urmă cu aproape patru ani, sunt blocate după ce ministrulAnca Boagiu a cerut verificarea condiţiilor privind schimbarea soluţiei tehnice pentru porţiuneade autostradă Moara Vlăsiei - Ploieşti, o “găinărie”de aproape 50 milioane de euro. “Acel tronson de autostradăeste împărţit în trei secţiuni a câte 14 km. Fiecare firmă de construcţiilucrează pe o secţiune. Euroconstruct Trading 98 şi PA&CO sunt în urmă cu lucrărilepe primele două secţiuni, dinspre Moara Vlăsiei spre Ploieşti. UMB Spedition aterminat tot şi mai are de turnat asfalt pe cei 14 km de autostradă”, ne-a explicat un oficial implicat în lucrările laaceastă porţiune de autostradă.

Coridorul IX Ploieşti - Albiţa, “mort” de la naştere

Pe site-ul Companiei Naţionale de Autostrăzimai figurează graficele pentru coridorul IX Ploieşti - Albiţa, autostrada Jucu– Dej - Bistriţa sau proiectul autostrăzii Târgu-Mureş – Iaşi - Ungheni. “Studiul de fezabilitate pentru autostradaTârgu-Mureş – Iaşi - Ungheni va fi finalizat luna viitoare. Această autostradăse poate construi numai în parteneriat public privat. Proiectul pentruautostrada Jucu – Dej - Bistriţa este ca şi abandonat. Nici coridoul IXPloieşti – Buzău – Focşani - Albiţa nu se află printre proietele prioritare dinacest an”, ne-a mai explicat sursa citată.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639233-12-28



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image