2016-12-03 13:37

ECONOMIE


Băncile nu vor să-şi execute silit clienţii

 |  19:49
Băncile nu vor să-şi execute silit clienţii

Tot mai multecompanii aflate în dificultate nu-şi mai pot achita creditele

Un sfert dintrecompaniile cărora le-au fost restructurate creditele nu reuşesc să le achite,deşi li s-a dat "o gură de oxigen", a declarat preşedintele CEC Bankşi al Asociaţiei Române a Băncilor, Radu Gheţea, arătând că procentul este mult mai mic în cazulpersoanelor fizice.

Din 100 de credite restructuratede CEC la companii, 25% dintre clienţi nu mai reuşesc să continue, deşi li s-adat o gură de oxigen. Lapersoane fizice procentul e mult mai bun”, a declarat Radu Gheţea.Acesta a ţinut să menţioneze că evoluţia companiilor este diversă, unele dintreacestea reuşind să găsească „unele produse şi unele pieţe care, chiar dacă numai sunt cele tradiţionale, sunt soluţii pentru supravieţuire”.

În ultima perioadă s-a tot discutat desprefaptul că băncile execută anumite garanţii atunci cândnu se achită creditele. În realitate, instituţiile de credit nu vând sau vând foarte puţine dintre bunurileobţinute în urma executărilor silite: „Se spune că vindem fabrici, uzine, case şi limuzine. Nu-iadevărat, nu se vinde nimic sau se vinde foarte puţin pentru că nu există piaţăpentru aşa ceva. Faptul că o bancă ajunge săexecute un client este, pur şi simplu sfârşitul, unei încercări de a găsi undialog”, a afirmat Gheţea, la seminarul „Mediafax talks about banking”.Preşedintele ARB a dat ca exemplu faptul că în urma vânzării unui activ dinjudeţul Timiş, în valoare de 830.000 de lei, nu s-au acoperit cheltuielile cuexecutorul bancar. „Astfel, clientul a rămas în continuare dator labancă, iar activul s-a pierdut. Nu aceasta este dorinţa băncilor, vrem să găsim soluţii pentru fiecare client care dovedeşte bună credinţăşi arată că poate să facă ceva în continuare”.

Astfel, Gheţea lerecomandă clienţilor să se consulte mai întâi cu banca înainte să ia o deciziedefinitivă care le-ar putea afecta credibilitatea: „Aş vrea să trag unsemnal de alarmă, că primul sfat pentru clienţi ar fi să încerce să obţinăsfaturi de la banca la care are expunerea cea mai mare şi pe urmă să se ducă lapracticienii în insolvenţă. Nu cred că o companie care a intrat în insolvenţă reuşeştedupă o perioadă să aibă aceeaşi credibilitate în faţa băncilor ca înainte să sepetreacă acest eveniment”, a arătat preşedintele ARB. El consideră că existăfirme care au reuşit să se adapteze la condiţiile de criză şi care trebuiesprijinite de bănci, chiar dacă nu mai există aceleaşi garanţii, iar riscurilesunt mai mari.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638936-01-09



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image