2016-12-05 06:46

ECONOMIE


Banii de la drumuri, direcţionaţi către infrastructura distrusă de inundaţii

 |  19:47
Banii de la drumuri, direcţionaţi către infrastructura distrusă de inundaţii
Termenele definalizare a autostrăzilor Bucureşti-Ploieşti sau Cernavodă-Constanţa se amână cel puţin până anulviitor din cauza inundaţiilor. Banii pentru aceste proiecte vor fi direcţionaţipentru repararea drumurilornaţionale şi a podurilor afectate de viituri. Încăde la sfârşitul lunii trecute, Radu Berceanu, ministrul transporturilor,trebuia să taie panglica la 42 km de autostradă dintre Moara Vlăsiei şiPloieşti. Pentru restul de 20 km de autostradă dintre Bucureşti şi MoaraVlăsiei, termenul de finalizare este sfârşitul acestui an. Până în decembrie,şoferii ar fi trebuit să circule pe încă 275 km de autostradă. Acest lucru nuse va întâmpla însă.

La începutul mandatului, ministrul RaduBerceanu anunţa că va da în folosinţă 836 km de autostradă până la sfârşitulanului 2012. Numai că realitatea confirmă că în acest an şi anul viitor nu se vafinaliza nici un kilometru de autostradă.

Din proiectele Companiei de Autostrăzirezultă că în acest an, şoferii ar trebuit să beneficieze de încă 317 km deautostradă. Dintre aceştia, Ministerul Transporturilor a tăiat panglica numaila 42 km, la sfârşitul anului trecut. “Anul acesta se vor finaliza zero km de autostradă. Şianul viitor s-ar putea ca şoferii să nu beneficieze de nici un kilometru deautostradă în plus. S-ar putea finaliza tronsonul de autostradă Deva-Orăştie,pentru că are termen de finalizare 18 luni. Dacă încep lucrările în aceastăvară, până la sfârşitul anului viitor se pot finaliza cei 32,8 km de autostradăde la Deva la Orăştie”, ne-au declarat surse avizate.

Bechtel trebuia să finalizeze deja 118 km deautostradă

Pe lângă autostrada Bucureşti-Ploieşti, înacest an, şoferii ar fi trebuit să circule pe 255 km din autostradaTransilvania, de la Câmpia Turzii la Borş. În contractul de construcţie alautostrăzii Transilvania este prevăzut ca 118 km din autostrada Transilvania,respectiv Suplacu de Barcău-Borş şi Câmpia Turzii-Cluj să fie finalizaţi în 28februarie. Din aceştia, americanii de la Bechtel au predat numai 42 km. Dacăanul trecut s-au cheltuit aproximativ 1,5 miliarde de lei pentru tăiereapanglicii celor 42 km de autostradă de la Turda la Gilău, în acest an, CompaniaNaţională de Autostrăzi nu are bani nici pentru finalizarea celor 12 km deautostradă dintre Turda şi Câmpia Turzii. “Conform contractului dintre CNADNR şi Bechtel, încă137 km de autostradă ar fi trebuit finalizaţi până la 31 decembrie 2010.Tronsoanele de autostradă Mihaileşti-Suplacu de Barcău, Cluj-Mihăileştişi Ogra-Câmpia Turzii ar fi legat segmentele Suplacu de Barcău-Borş şi CâmpiaTurzii-Cluj. De la Câmpia Turzii până la vama cu Ungaria ar fi trebuit săcirculăm pe autostradă”,ne-au explicat sursele citate.

În 2011, trebuie predaţi 84 km de autostradă

Tronsoanele de autostradă Arad-Timişoara,Cernavodă-Medgidia şi Medgidia-Constanţa trebuie finalizate anul viitor. Lucrărilela cele două tronsoane dintre Cernavodă şi Constanţa nu se vor finaliza însă anulviitor, la începutul sezonului estival, din cauza exproprierilor. “Nu avem cum să circulăm anul viitor, la începutulverii, pe autostrada de la Piteşti până la Constanţa. Între Cernavodă şiConstanţa avem două contracte, unul de la Cernavodă la Medgidia şi altul de laMedgidia la Constanţa. Pentru tronsonul de autostradă Cernavodă-Medgidia,în lungime de circa 20 km, firma Colas a cerut extinderea termenului definalizare a lucrărilor. Din cauza exproprierilor, constructorul nu se poateîncadra în termenele prevăzute în contract”, ne-au mai declarat sursele.

CNADNR poate pierde banii pentru coridorul IVNădlac-Constanţa

În loc să liciteze tronsonul de autostradă dela vama cu Ungaria, respectiv Nădlac-Arad, Compania de Autostrăzi se chinuie săsemneze un contract de lucrări pentru o porţiune de 32 km din coridorul IV,respectiv segmentul Deva-Orăştie. Sursele avizate ne-au explicat că se poatepierde finanţarea ISPA pentru acest proiect. “Dintre cei 32,8 km de autostradă,constructorul trebuie să finalizeze jumătate din lucrare până la 31 decembrie2010. În caz contrar se pierde finanţarea ISPA. Tronsonul Nădlac-Arad, înlungime de circa 38 km, nu se ştie când va fi licitat. Porţiunea de la Arad laTimişoara, în lungime de 32 km, ar fi trebuit să se termine la începutul anuluiviitor. Lucrările sunt întârziate şi nu se ştie dacă se vor termina în 2012”, conform surselor.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638936-01-09



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image