2016-12-04 16:22

ECONOMIE


Bătrânele Dacii, bune numai de casat

 |  21:00
Bătrânele Dacii, bune numai de casat

Noua taxă de poluare auto are toate şansele să fie un fiasco, pentru că nu-şi mai atinge scopul, acela de a fi o măsură de descurajare a importurilor de rable din Occident. Nici încasările la stat nu vor sta mai bine, pentru că românii nu se vor înghesui să-şi vândă Daciile cu taxe mai mari decât preţul pe care îl pot lua pe maşini. Singura victorie – vom scăpa de o posibilă penalitate din partea UE, pentru că taxa de până acum dezavantaja restul rablelor din Comunitate.

Iniţiativa lui Laszlo Borbely, ministrul mediului, privind modificarea taxei de poluare va produce mari nemulţumiri în rândul românilor posesori de maşini vechi. Un proiect de lege, adoptat de Parlament şi care aşteaptă promulgarea din partea preşedintelui României, impune taxe de poluare usturătoare la vânzarea maşinilor deja existente în România, concomitent cu relaxarea fiscală la prima înmatriculare a autovehiculelor importate.

Chiar dacă noile prevederi încurajează cumpărarea de maşini noi, promotorii proiectului nu au luat în calcul şi puterea de cumpărare a populaţiei. Pe de altă parte, se ajunge la situaţii când bătrânele Dacii au preţul mai mic decât taxa ce trebuie plătită la vânzare.

Legea prin care se plăteşte o taxă la prima înmatriculare a maşinilor a apărut în 2007, ca metodă de stopare a importurilor de rable din vestul Europei. Comisia Europeană a considerat că s-a produs o discriminare între rablele româneşti şi cele străine, astfel că forma legii de acum răspunde acestui criteriu, dar cu impact negativ asupra masei mari de posesori de maşini din ţară.

Promotorii legii sunt destul de optimişti şi consideră că încasările la Fondul pentru mediu chiar vor creşte uşor, dar nu se ştie dacă au luat în calcul şi eludările legii, care vor apărea cu certitudine. Tot acest “atac” asupra bătrânelor Dacii vine într-un an electoral.

Metode de eludat legea

“Se pare că această taxă va fi aplicată de săptămâna viitoare, după ce va fi promulgată de preşedinte şi publicată în Monitorul Oficial”, a declarat Mihai Cune, director tehnic Autovit. “Noua variantă a taxei de poluare încurajează puţin importurile, pentru că autovehiculele aduse din afară vor avea o taxă redusă cu un sfert faţă de ceea ce se înregistrează acum”, a spus Mihai Cune.

Potrivit acestuia, parcul naţional de maşini vechi va fi cel afectat. “Românul este inventiv şi va găsi metode să ocolească plata taxei de poluare. Vom asista la pseudo-transferuri de proprietate, vor apărea procuri pentru utilizarea maşinilor, vor fi găsite soluţii. Bănuiesc că va fi ca acum, cu înmatriculările în Bulgaria”, a adăugat directorul de la Autovit. “Unii vor vinde oficial, dar pe mai puţin, pentru că cei care cumpără vor vrea să fie taxa în preţ. Maşinile foarte vechi nu se vor vinde deloc sau doar cu tertipuri. Cine să dea 4.000 de euro taxă pentru un ARO numai bun de casat. Probabil că maşinile foarte vechi vor merge spre Programul «Rabla»”, a completat Mihai Cune.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639550-10-13

TAGURI: dacii, casat



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

BATRAN
06 Ian 2012

Cred ca guvernantii au ales cea mai proasta varianta, atat din punct de vedere economic, cat si social.
CB
06 Ian 2012

Boc 17 Dec 2007: "Cerem anularea taxei si returnarea fara proces a banilor, catre cei care au platit-o deja". Si PSD-ul a votat in bloc taxa !!! sa nu uitati cand votati! Taxa e aberanta si retroactiva(intrebati un avocat priceput). Vor urma alte procese alti bani pierduti d e stat. Tariceanu & COMP TREBUIESC TRASI LA RASPUNDERE.

Adauga un comentariu

Random image