2016-12-10 14:59

ECONOMIE


Bechtel ia grosul bugetului CNADNR

 |  21:00
Bechtel ia grosul bugetului CNADNR

Preţul tăierii panglicii tronsonului de autostradă Suplacu de Barcău - Borş, în lungime de 64 km, construit de Bechtel, este de aproape o treime din bugetul total al Companiei Naţionale de Autostrăzi pentru anul viitor, respectiv circa 700 milioane de euro. Cu acordul conducerii Ministerului Transporturilor, românii nu vor afla niciodată câţi bani a încasat Bechtel pentru nici 120 km de autostradă.

Înainte de începerea negocierilor dintre Ministerul Transporturilor şi compania Bachtel pentru continuarea lucrărilor la Autostrada Transilvania, datoria statului faţă de americani se ridicăla peste 400 milioane de euro, ne-au declarat surse guvernamentale. “Compania de Autostrăzi este înglodată în datorii istorice, rostogolite de la lună la lună, faţă de compania Bechtel. Datoria de aproximativ 440 milioane de euro, înregistrată înainte de începerea negocierilor, reprezintă facturi restante neplătite de CNADNR din ultimii cinci ani, plus facturile la zi. Americanii de la Bechtel şi-au luat măsuri de precauţie şi au cerut introducerea unor clauze de confidenţialitate. Ministerul Transporturilor a fost de acord şi astfel, românii nu vor afla niciodată câţi bani au plătit americanilor de la Bechtel”, ne-au declarat sursele citate. Potrivit acestora, pentru finalizarea segmentului de 64 km dintre Suplacu de Barcău-Borş, aflat pe Autostrada Transilvania, Compania de Autostrăzi va mai plăti cel puţin 300 milioane de euro. “Anul viitor, cel puţin un sfert din bugetul CNADNR ar putea fi alocat către Bechtel pentru a-i impulsiona pe americani să finalizeze ultimii 64 km de autostradă ai Autostrăzii Transilvania, înaintea alegerilor parlamentare din 2012”, ne-au spus sursele guvernamentale.

Consultanţă de 500.000 de euro pentru şanţuri

Chiar dacă Bechtel nu mai lucrează mai nimic pe Autostrada Transilvania, Egis, firma franceză care se ocupă de supervizarea proiectului, primeşte lunar aproximativ 2 milioane de lei. “Dacă la începutul anului, Compania de Autostrăzi deconta facturi între 2,8 şi 3,7 milioane de lei, fără TVA, pentru consultantul autostrăzii Braşov-Borş, în prezent, francezii de la Egis primesc lunar circa 500.000 de euro. Echipele formate din câte cinci muncitori, angajaţi de firma americană, se ocupă de săparea unor şanţuri pentru scurgerea apei pluviale. Angajaţii firmei franceze Egis nu mai au ce să supervizeze, în afară de a verifica şanţurile şi anumite lucrări de conservare. În momentul în care activitatea s-a redus pe Autostrada Transilvania, Compania de Autostrăzi ar fi trebuit să atenţioneze consultantul Egis Scetauroute să reducă echipa de consultanţi şi activitatea. Plătim agajaţii Egis să meargă la birou să bea o cafea şi să plece acasă”, ne-au mai precizat sursele citate.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639265-12-07

TAGURI: bechtel, cnadnr



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

CORNEL
18 Noi 2011

Cu tot respectul, sursele voastre-s praf. Datoriile AU FOST vreo 400 de milioane de LEI, adica vreo 100 de milioane de euro, din care s-au platit cam jumatate, inainte sa pice la pace cu renegocierea contractului. Cat despre facturile neplatite de 5 ani, ce firma privata asteapta 5 ani plata unor facturi??? Scoateti articolul, va faceti de rahat si e pacat.
CORNELUS
18 Noi 2011

corneleeeeeeeeeeeeeeee cat ai papat de la Bechtel sau de la Boagiuu??????????????????

Adauga un comentariu

Random image

Citeste si...

Corpul de control al premierului: Grad ridicat al ineficienței utilizării studiilor de fezabilitate cu bani publici la CNADNR şi CFR Corpul de control al premierului arată într-un raport că există un grad foarte ridicat al... 21 Noi 2016 | (4)