2016-12-08 16:38

ECONOMIE


Bechtel, renegociază sau pleacă

 |  21:00
Bechtel, renegociază sau pleacă

După ce au încasat aproape un miliard de euro pentru puţin peste 50 km de autostradă,  americanii de la Bechtel ar putea rămâne fără contractul de construcţie al autostrăzii Braşov-Borş. Dacă statul reziliază contractul, Bechtel ar putea cere despăgubiri de 700-800 milioane de euro.

Dacă nu vor accepta reducerea preţurilor pe kilometru de autostradă, de la peste 20 milioane de euro la sub 7 milioane de euro/km, compania Bechtel ar putea fi trimisă la plimbare, Compania de Autostrăzi fiind nevoită să concesioneze cei aproape 300 km din proiectul autostrada Transilvania. După negocieri aprinse, care au durat câteva luni, Ministerul Transporturilor a redactat un nou protocol pentru construcţia autostrăzii Transilvania. “După renegocierea din 2005, care nu a dat roade, în 2007, Ministerul Transporturilor a întocmit un raport asupra activităţii Companiei Naţionale de Autostrăzi privind contractul de construcţie a autostrăzii Transilvania. Dacă s-ar fi pus în aplicare sugestiile din acel raport, Ministerul Transporturilor ar fi salvat mulţi bani din acele miliarde de euro. În funcţie de aceste renegocieri, este posibil ca Bechtel să nu mai construiască ceilalţi 300 km din autostrada Transilvania”, ne-au declarat surse din Ministerul Transporturilor.

Încă vreo 350 milioane de euro ca să scăpăm de Bechtel

Conform protocolului dintre Ministerul Transporturilor şi Bechtel, americanii vor finaliza lucrările la tronsonul 3C, în lungime de 64 km, Suplacu de Barcău-Borş. “Constructorul a achiziţionat toate materialele pentru finalizarea acelui tronson din autostrada Transilvania. Există neînţelegeri privind partea de costuri pentru finalizarea tronsonului. Compania Naţională de Autostrăzi mai trebuie să facă rost de cel puţin 350 milioane de euro, cu tot cu datoriile din prezent, de peste 100 milioane de euro”, ne-au explicat reprezentanţii MTI. Pentru ca Bechtel să finalizeze cei 64 km de autostradă, Compania de Autostrăzi trebuie să rezolve problema legată de câmpul petrolier de la Suplacu de Barcău. “Exproprierile pentru tronsonul Suplacu de Barcău-Borş costă foarte mult. După şapte ani, Bechtel a finalizat puţin peste 10% din autostrada Transilvania”, ne-au spus reprezentanţii MTI.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639253-08-09



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image