2016-12-08 18:27

ECONOMIE


Berceanu atentează la siguranţa transportului feroviar. Începe “Jihadul” la CFR: încă 13.000 de ceferişti vor fi daţi afară

 |  18:33
Berceanu atentează la siguranţa transportului feroviar. Începe “Jihadul” la CFR: încă 13.000 de ceferişti vor fi daţi afară

Înainte de a scoate la privatizare societatea CFR Marfă, ministrul transporturilor şi infrastructurii, Radu Berceanu, pregăteştefalimentarea operatorului feroviar. Primul pas este anunţul privind concediereaa încă 5.000 de ceferişti, din cei aproximativ 11.000 de angajaţi de la CFRMarfă. Sindicaliştii acuză Ministerul Transporturilor de sabotarea siguranţeicirculaţiei feroviare, deoarece concedierile din sistem lasă cele trei companiide specialitate fără personal. Şeful Departamentului Transporturi din cadrulPSD, senatorul Sorin Bota, consideră că “înainte de a privatiza CFR Marfă, Berceanu se pregăteşte să distrugă operatorul feroviar”.

După ce a trimis în şomaj peste 10.000 de ceferişti la începutul acestui an,Ministerul Transporturilor şi Infrastucturii (MTI) anunţă că intenţionează să mai disponibilizeze aproape 13.000 de angajaţi dinsectorul feroviar, până la sfârşitul lunii septembrie. “Cei mai mulţi disponibilizaţi vor fi la CFRMarfă - 5.000 de angajaţi, urmată de CFR Călători, cu 3.900 de salariaţi, CFRSA, cu 2.900 de persoane, şi Electrificare CFR, cu 1.000 de concediaţi”, au declarat surse din sectorul feroviar, citate de Mediafax.

Sindicateledin sistemul feroviar nici nu vor să audă de un nou program de restructurare laCFR. “Nu mai e posibil să fie restructuraţi angajaţi din sistemul feroviar. În primăvară au plecatacasă circa 10.500 de ceferişti. Nici măcar nu au primit cele 24 de salariicompensatorii, ci doar între 12 şi 15 astfel de indemnizaţii. Cei care au rămasla CFR au mii de ore suplimentare neplătite de stat. De unde să mai dai afară? Şi aşa calea ferată este într-o stare foarte proastă.Dacă mai dai afară din oamenii care verifică zilnic infrastructura feroviară,atunci ministrul Berceanu poate să închidă tot sistemul feroviar”, ne-a declarat Florin Dobrescu, preşedinteleFederaţiei sindicale “Drum de Fier”. Potrivitacestuia, sindicatele din domeniul feroviar au solicitat MinisteruluiTransporturilor, “ca cele trei companiiferoviare să funcţioneze sub forma unui holding”. „Nu vor cei de la MinisterulTransporturilor să existe un holding feroviar, cum este în Germania sauAustria, probabil au anumite interese. Nu au cum să concedieze oamenii, aceştiaau anumite contracte colective de muncă. Ministerul Transporturilor atenteazăla siguranţa circulaţiei pe calea ferată. Dacă în 1989, la CFR erau circa240.000 de oameni, acum nu ştiu dacă mai sunt 60.000 de ceferişti”, ne-a mai spus Florin Dobrescu.

Ceferiştii ameninţă cu greva generală

PreşedinteleFederaţiei Mecanicilor de Locomotivă, Iulian Măntescu a subliniat că ceferiştiinu vor accepta nici un program de restructurare şiameninţă că vor opri activitatea şi vor da statul în judecată dacă vor fi noidisponibilizări. “Nu am fost informat cu privire la o asemenea măsură. Oricum,aplicarea ei ar fi aproape imposibilă în 2010, în condiţiile în care nu existăbani pentru salarii compensatorii pentru eventualii angajaţi care ar putea fidaţi afară. În acest fel, s-ar crea o discriminare faţă de salariaţii careşi-au pierdut deja locul de muncă, dar au primit salarii compensatorii”,a adăugat Măntescu.

Înperioada martie-aprilie, cele trei companii feroviare au disponibilizat 10.361de persoane din cauza situaţiei economico-financiare a companiilor care nu maipermite continuarea activităţii fără aplicarea unui program de restructurare şireorganizare. Aceştia vor primi pelângă indemnizaţia de şomaj, o sumă de două ori mai mare decât salariul mediunet pe economie, la data desfacerii contractului de muncă, la care se adaugă unvenit lunar de completare pentru o perioadă de 12-15 luni.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638939-05-08



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image