2017-10-22 13:09


BNR nu va mai soluţiona neînţelegerile dintre utilizatorii de servicii de plată şi prestatori (proiect)

 |  14:43
BNR nu va mai soluţiona neînţelegerile dintre utilizatorii de servicii de plată şi prestatori (proiect)

Cererile de soluţionare a diferendelor dintre utilizatorii de servicii de plată şi prestatori nu vor mai constitui atribuţia Băncii Naţionale a României (BNR), potrivit unui proiect de Ordonanţă de Urgenţă postat pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice (MFP).

Astfel, dacă în momentul de faţă poate apela la BNR pentru procedura de soluţionare a diferendelor orice utilizator de servicii de plată, denumit utilizator-reclamant, care se consideră prejudiciat de către prestatorul său de servicii de plată, denumit prestator-pârât, acest lucru nu va mai fi atribuţia Băncii Centrale, ci a mediatorilor autorizaţi.

Potrivit proiectului, pentru soluţionarea pe cale amiabilă a eventualelor diferende dintre utilizatorii şi prestatorii serviciilor de plată şi fără a se aduce atingere dreptului utilizatorilor serviciilor de plată de a iniţia acţiuni în justiţie prestatorilor de servicii de plată care au încălcat dispoziţiile prezentei Ordonanţe de de urgenţă ori dreptului acestora de a sesiza Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, utilizatorii de servicii de plată şi alte părţi interesate pot recurge la procedura medierii în temeiul prevederilor Legii nr. 192/2006 privind medierea şi organizarea profesiei de mediator de plată şi prestatorii de servicii de plată.

Cererile de soluţionare a diferendelor înregistrate la Banca Naţională a României până la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe vor fi soluţionate conform procedurii în vigoare până la această dată.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639567-03-02

TAGURI: BNR, MFP



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


Random image



Ultimele stiri