2016-12-04 02:13

ECONOMIE


Boagiu lasă PDL fără finanţarea ''regilor asfaltului'' Besciu, Căşuneanu şi Umbrărescu. Contractul de autostradă Moara Vlăsiei – Ploieşti, reziliat

 |  14:18
Boagiu lasă PDL fără finanţarea ''regilor asfaltului'' Besciu, Căşuneanu şi Umbrărescu. Contractul de autostradă Moara Vlăsiei – Ploieşti, reziliat
Ministerul Transporturilor dă „regilorasfaltului” cu două mâini bani europeni şi le ia cu o mână “datoriile” la buget. După cesăptămâna trecută, Compania de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a anunţatcă printre câştigătorii licitaţiilor pentru construcţia unor tronsoane deautostradă, între Nădlac şi Sibiu, în valoare de circa un miliard de euro, se aflăSpedition UMB sau Euroconstruct Trading, firme ale „regilor asfaltului”, ministrultransporturilor, Anca Boagiu, a decis rezilierea contractului cu firmeledeţinute de Dorinel Umbrărescu sau Dan Besciu privind tronsonul MoaraVlăsiei-Ploieşti, proiect finanţat de la bugetul de stat. Rezilierea acestuicontract stârneşte foarte multe probleme juridice, CNADNR riscând plata unordaune de zeci de milioane de euro.

După cinciani de la semnarea contractului pentru autostrada spre munte, constructorii segmentuluiMoara Vlăsiei-Ploieşti, respectiv firmele Spedition UMB, Euroconstruct Tradingşi Pa&Co International, au primit o notificare de reziliere a contractuluide proiectare şi realizare a tronsonului de 42 km. Ministrul transporturilor,Anca Boagiu, a anunţat că a fost trimisă o notificare prealabilăconstructorilor tronsonului de autostradă Moara Vlăsiei-Ploieşti privindrezilierea contractului, din cauza întârzierii lucrărilor şi a majorăriicostului de execuţie cu circa 47%. “Astăzi(luni - n.r.) am trimis o notificare prealabilă de reziliere către constructoripe tronsonul Moara Vlăsiei-Ploieşti, deoarece nu mai putem tolera faptul călucrările stagnează, şantierul fiind, practic, părăsit şi nici nu putem toleracreşterile preţului de construcţie cu circa 47%”, a explicat Anca Boagiu, citatăde Agerpres. Ea a precizat că Ministerul Transporturilor va organiza o nouălicitaţie pentru a selecta alţi constructori, aceştia urmând să fie aleşi pânăîn luna august.

„Regii asfaltului” au primit 670 milioane delei pentru un tronson nefinalizat

Celebrul contract dintre CNADNR şi asocierea UMBSpedition, Pa&Co International şi Euroconstruct Trading a fost încheiat în2006, în mandatul fostului ministru Radu Berceanu. “Contractul poate fi blocat minimum 18 luni, proiectuleste al constructorilor. Compania de Autostrăzi nu are datorii faţă constructori,aceştia au primit aproximativ 670 milioane de lei pentru lucrările realizate.Sunt probleme foarte mari cu acest contract, precum schimbarea soluţiei tehnice, respectivînlocuirea fundaţiei de pământ cu balast sau construcţia celei de-a treia benzide autostradă. Este interesant cum UMB Spedition şi Euroconstruct Trading auprimit contracte de construcţie a autostrăzilor, cu bani europeni, de pepoziţii incredibile la licitaţie. «Regii asfaltului» preferă aceste contractecu bani europeni, pentru că banii vin sigur”,ne-au declarat surse ministeriale.

Constructorii au abandonat şantierul autostrăzii

Potrivit unui comunicat al CNADNR, antreprenorulnu a mai executat lucrări pe sectorul de drum în cauză de 16 luni. “Încălcarea prevederilorcontractuale prin abandonarea lucrărilor conduce la rezilierea contractului decătre beneficiar, în conformitate cu prevederile contractuale. Măsura a fostluată având în vedere întârzierea firmelor menţionate în îndeplinireaobligaţiilor contractuale privind activitatea de proiectare şi execuţie, slabamobilizare a echipamentelor în şantier precum şi lipsa unui program de lucrăricoerent care să demonstreze capacitatea tehnică şi organizatorică de a finalizalucrările în termenul prevăzut”, se arată în comunicatul CNADNR. PorţiuneaMoara Vlăsiei-Ploieşti, inclusă în Coridorul IX Paneuropean, are o lungime de42,5 km, valoarea lucrărilor ridicându-se la 822,80 milioane de lei.

Bota: Contractul nu trebuia semnat cu unconsorţiu fără experienţă

Şeful Departamentului de Transporturi şi Infrastructurădin PSD, senatorul Sorin Bota, susţine că decizia rezilierii acestui contract trebuia luată de mult.„Contractul nu trebuia semnat cu unconsorţiu fără experienţă în construcţia de autostrăzi. În momentul de faţă neputem întreba dacă experienţa de trei ani, acumulată în tocatul banului publicfără rezultat, a fost luată în considerare când a fost acceptat unul dintreconstructorii Spedition UMB, declarat recent câştigător în licitaţia pentru Culoarul 4 Nădlac-Constanţa. Oareaceastă adjudecare nu a fost dată pentru a fi compensată pierderea garanţieidin contractul recent reziliat de Ministerul Trasporturilor? Mai are bonitatefinanciară compania declarată câştigătoare? Corpul de Cotrol al ministrului transporturilorsau procurorii DNA trebuie să verifice acest contract”, a afirmat senatorul Bota.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639243-10-13



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image