2016-12-06 04:58

ECONOMIE


Boagiu mai taie 20% din lefurile ceferiştilor

 |  21:00
Boagiu mai taie 20% din lefurile ceferiştilor

Chiar dacă a trimis în şomaj aproape 1.000 de ceferişti în ultimele două luni, CFR SA (Infrastructură) le pregăteşte celor aproximativ 19.000 de salariaţi, care mai administrează şi întreţin infrastructura feroviară, o nouă surpriză neplăcută. Ceferiştii vor avea de ales între tăierea veniturilor cu 10% sau reducerea programului de muncă la patru zile pe săptămână, respectiv reducerea lefurilor cu 20%. Dacă CFR SA nu reuşeşte reducerea cheltuielilor bugetare cu aproape 43 milioane de lei, administratorul infrastructurii feroviare ar putea concedia încă 1.000 de salariaţi.

Sindicatele din CFR poartă negocieri aprinse cu directorul companiei CFR Infrastructură privind limitarea tăierilor salariale. Totodată sindicatele au fost anunţate că se va emite un ordin prin care se reduce  programul de lucru de la cinci zile la patru zile pe săptămână, respectiv tăierea salariilor între 20 şi 28%, din cauzadepăşirii cheltuielilor bugetare cu aproape 43 milioane de lei şi a înregistrării unor pierderi în valoare de aproximativ 210 milioane de lei.

Preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă, Iulian Măntescu, ne-a declarat că reducerea veniturilor salariale sub limita suportabilităţii creează nemulţumire în rândul salariaţilor. “Membrii noştri de sindicat ne-au anunţat că aceste măsuri pot conduce la tulburări sociale. Estimările făcute de companie reflectă la sfârşitul anului 2011 o diferenţă între cheltuiala salarială planificată prin bugetul de venituri şi cheltuieli (BVC) şi cea prognozată, de aproximativ 43 milioane de lei. Respingem orice variantă de lucru propusă de conducerea CFR Infrastructură, deoarece ambele variante duc la diminuarea substanţială a veniturilor salariale. Reducerea programului de lucru la patru zile pe săptămână, până la sfârşitul acestui an, ar afecta peste 90% din salariaţi aflaţi în ramura linii. Aplicarea acestei măsuri ar conduce la diminuarea veniturilor între 20 şi 28%”, ne-a explicat Iulian Măntescu. Acesta a precizat că ultima rundă de negocieri între conducerea CFR SA şi sindicate a eşuat. “În zilele următoare ne putem aştepta la orice din partea celor de la Ministerul Transporturilor. Pot să emită această decizie de tăiere a lefurilor cu peste 20%, fără să fim consultaţi”, ne-a spus liderul de sindicat.

CFR SA, în deficit de personal 

Preşedintele FML ne-a mai declarat că măsura impusă de conducerea CFR Infrastructură “afectează în mare măsură salariaţii din ramura linii”. “Marea majoritate a salariaţilor din ramura pe care o reprezentăm au veniturile cele mai mici din companie, iar reducerea cu cel puţin20% va conduce la diminuarea drastică a mijloacelor de existenţă  a acestui personal. În această perioadă a anului, volumul de lucrări de întreţinere şi reparare a căii creşte foarte mult (revizia aparatelor de cale sau pregătiri de iarnă). Pentru ca aceste lucrări să fie executate instrucţional şi pentru asigurarea siguranţei circulaţiei ar fi necesară creşterea numărului de personal din ramura linii şi nicidecum reducerea săptămânii de lucru”, a mai explicat Măntescu.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639259-04-01



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

GICA DE LA GARA
06 Sep 2011

Bine dracu ca nu l-ati intrebat pe liderul de sindicat de la fabrica de confectii:) ce dracu are Mantescu cu infrastructura??? in afara de contractele lu aia mica cu cfr-ul asta habar n'are pe ce lume traieste, sa ne mai lase in pace sindicalistii astia miliardari ca noi murim de foame si ei merg cu audi si mercedes. Stiati ca cfr-urile au date in comodat la sindicalisti 187 de masini iar costul de intretinere pe an sare de 1,7 milione euro la care se adauga costul de achizitie si benzina in valoare de peste un milion de euro anuaaaaaalllll!
BIBICU
07 Sep 2011

De ce se incapatineaza sefi de centre de electrificare sa plece la pensie? Toti activisti de partid nu se dau dusi!
RUDI
07 Sep 2011

ai dreptate plus ca au facut niste reparatii la gari in jud arad de miliarde (lei vechi) si ei au carpit pe aici-acolo pentru banii aia faceam o gara noua !! AAAAA ca vin alegerile trebuie bani !! si noi luam camasi si uniforme de la second ca nu au la magazie numai nr 48-si-56 !! RUSINE !!! DAR noi suntem prosti !! nu avem demnitate sunt toti CFR-ti niste fricosi !! CA SI TOATA TARA ROMANEASCA !!
UNU SUPARAT
07 Sep 2011

vinovatii suntem noi ca atunci cand am mers la Bucuresti am dansat pinguinul trebuia sa facem precum grecii si englezii...dar nu mai au mult .
CFRIST-UL
07 Sep 2011

aici inclin sa-i dau dreptate lui mantescu,daca aceasta hotarare se ia acum in prag de toamna unde conform instructiilor de serviciu in perioada septembrie-noiembrie se fac reviizii bianuale,se vor trezii cu inchideri de linii pe ordinul zecilor,nimeni din cei care raspund de siguranta circulatiei nu vor risca sa de-a drumul ori sa permita circulatie trenurilor pe linii ori aparate de cale cu reviziile neefectuate ori depasite.
FOST LIDER
07 Sep 2011

nu comentez cele spuse de mantescu dar este primul care trebuie schimbat din fruntea FML el si membrii BEx nu stie ce este criza,isi impart banii federatiei prin asa zise contracte de colaborare de parca nu ar fi platiti de CFR MARFA, liderii regionali fiind acei colaboratori.am inteles ca inca mai beneficiaza de bonurile de masa acestea fiind achizitionate din banii federatiei . nu cred ca vor mai veni vremurile de altadata cind muncitorul era cit de cit respectat si nu statea cu frica zilei de miine.
ACARU' PAUN
07 Sep 2011

De greva...nu mai zice nimeni nimic...?? Stam asa nepasatori...si asteptam sa ne puna jigodiile astea piciorul pe grumaz...si tacem toti...?? Sa faca anca boagiu lucrarile de intretinere la linie...cu jigodiile si lingaii ei...care habar nu au de calea ferata...sa stea in ger la macaze la iarna...sa vedem ce le spune la bietzii calatori care platesc bilete...si trenurile au intarzieri de sute de minute pentru deciziile astea pe care tembelii astia le iau judecand cu picioarele !!! Cat dracu mai rabdam jugul asta...cat sa mai suportam bataia asta de joc....nu ne trezim odata..sa mergem peste ei..sa ii zgaltzaim un pic...sa le sara fulgii....????? Tacem totzi...si inghitzim....si inghitzim...si ei isi bat joc de fraieri...vazand ca le merge...! GATA.....HAI SA NE TREZIM....!! JOS CU CONDUCEREA ASTA...JOS LABELE DE PE CFR...NU VA MAI SUPORTAM...!!
CFRIST-UL
07 Sep 2011

de greva nu se pune problema,deabea asteapta ca sa nu ne plateasca,"Ne putem trezi" si prin alte metode,totul pleaca de la noi,fratilor aplicati instrictiile,regulamentele de serviciu,nimic din calea ferata(linii,instalatii,vagoane,locomotive) nu m-ai corespund,aplicati instructiile si vor vedea daca m-ai circula ceva pe calea ferata
POP
15 Sep 2011

la electrificare e dezastru ..nu se cumpara nimic pt instalatii ,numai pt birouri ,ea-ul e varza ,la fel elf-ul....la lc. punem sarma in loc de piese noi...improvizatii peste tot!! se duce dracului totul....vor sa ne ia din bani iarasi!!!! SI NOI TACEM...POPOR DE LASI !!!
POP
15 Sep 2011

sunt birourile pline de curve ...geme metrologia de putori...nu fac nimic,dar au spor de pericol 7 ore pe zi ,cei care merg pe teren au 3 ore
POP
15 Sep 2011

pana cand mai rezistam fratilor futuiingurasaifutem!!!!

Adauga un comentariu

Random image