2016-12-03 15:55

ECONOMIE


Borbely: Mărim taxa auto întrucât nu ne permitem să casăm 180.000 de maşini şi să aducem maşini vechi

 |  18:10
Borbely: Mărim taxa auto întrucât nu ne permitem să casăm 180.000 de maşini şi să aducem maşini vechi

MinistrulMediului, Laszlo Borbely, a declarat, joi, la Suceava, că taxa auto va fimărită întrucât autorităţile încurajează schimbarea parcului de maşini cumaşini noi, şi nu cu maşini second hand, mai vechi de zece ani. "Vom măritaxa auto pentru că nu ne permitem să casăm 180.000 de maşini şi să aducemmaşini second hand", a spus Borbely într-o conferinţă de presă. El aarătat că, potrivit datelor deţinute de Ministerul Mediului, din cele 120.000de maşini second hand care s-au adus anul acesta în România aproape 50% suntmai vechi de zece ani. "Nu se poate. Cine îşi permite să aducă o maşinăcare deja poluează mai mult, să plătească o taxă suplimentară pentru căpoluatorul plăteşte", a afirmat Borbely. Oficialul a arătat că România areo producţie autohtonă de maşini accesibile, atât la Dacia, cât şi la Ford, careva porni cu mai multe tipuri de maşini şi că mai sunt numeroşi dealeri deautovehicule. "Sprijinim cumpărarea de maşini noi. De la 1 ianuarie toatemaşinile vor fi fabricate Euro 5", a spus ministrul, citat de Mediafax.

Proprietarii demaşini ar putea plăti în 2011 o taxă de poluare cuprinsă între 32.000 de europentru înmatricularea unei maşini non-Euro cu motor de 3.200 de centimetricubi, veche de 20 de ani şi 91 de euro pentru un autoturism nou Euro 5, cumotor de 1,1 litri, scutit în prezent de la taxare. Cea mai mare valoare ataxei de poluare pentru anul 2011 ar urma să fie de 32.000 de euro şi ar puteafi plătită pentru înmatricularea unei maşini cu motor de 3.200 de centimetricubi, veche de 20 de ani. Valoarea actuală a taxei de înmatriculare pentruaceeaşi maşină cu motor non-Euro de 3,2 litri şi veche de 20 de ani este de30.720 de euro. Noua valoare seregăseşte în propunerea pentru viitoarea formă a taxei auto cu care MinisterulMediului va merge pentru aprobare în Guvern.La motoarele Euro 1 de 3,2 litri, vechide 18 ani taxa va ajunge la 13.120 de euro, faţă de 10.240 de euro cât este înprezent. Proprietarii de maşini cu motor Euro 2 de 3,2 litri vechi de 10 ani arputea plăti o taxă de înmatriculare de 21.770 de euro, faţă de 17.408 euro înprezent.

Pentru un motorcu aceeaşi capacitate cilindrică, 3,2 litri, însă de standard Euro 3, cu ovechime de cinci ani, taxa de înmatriculare va fi de 11.668 de euro, faţă de8.891 de euro cât se plăteşte în prezent. Pentru acelaşi motor şi acelaşistandard Euro 3, însă cu o vechime de şase ani, taxa ajunge la 10.727 euro,faţă de 8.174 euro.La o maşină Euro 3 cu un motor de 1.400 cmc veche de şapteani taxa va fi 998 de euro, faţă de 673 cât este în prezent, pentru o vechimede opt ani taxa va fi 880, faţă de 594 de euro, iar pentru autoturismele vechide zece ani proprietarii ar urma să plătească 665 de euro, faţă de 448 de euro.Înmatricularea unei maşini cu o motorizare Euro 4 de 1.400 de cmc veche de unan va fi taxată cu 483 de euro, faţă de 380 de euro cât este în prezent.Aceeaşi motorizare, dar pentru o maşină veche de trei ani implică plata uneitaxe de 399 de euro, faţă de 315 cât este în prezent. În cazul unei motorizăriEuro 4 de 2.000 de cmc cu o vechime de doi ani taxa va fi 1.326 de euro, faţăde 1.060 cât este în prezent. Pentru o maşină nouă cu motor Euro 5 de 3.000 decentimetri cubi se va plăti o taxă de 1.950 de euro, iar aceeaşi motorizare peo maşină veche de doi ani implică o taxă de 1.541 de euro. În cazul unei maşiniEuro 5 de 2.000 de cmc, veche de doi ani, proprietarii ar urma să plătească din2011 o taxă de înmatriculare de 507 euro. Totodată, o motorizare Euro 5 de 1.100 de cmc,care în prezent este scutită de taxă, va fi taxată cu 116 euro în cazul uneimaşini noi şi cu 91 de euro în cazul unui autoturism vechi de doi ani.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638949-01-28



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image