2016-12-08 18:16

ECONOMIE


BRD blochează pe şest cardurile clienţilor. AUDIO!

 |  21:00
BRD blochează pe şest cardurile clienţilor. AUDIO!

Tot mai mulţi clienţi ai BRD care au încercat să scoată bani sau să facă plăţi prin POS sau internet s-au trezit în ultimele zile cu cardurile blocate, fără nici un fel de înştiinţare din partea băncii. Dorind să ştie ce se întâmplă, clienţii au apelat la consultanţii băncii, care îi mint în faţă, spunându-le că totul este în regulă. Mai mult, chiar dacă BRD s-a grăbit să infirme ştirile apărute în presă conform cărora banca a blocat atât cardurile Visa, cât şi cele MasterCard, plângerile clienţilor rămaşi fără acces la banii de pe card continuă să curgă.

„Acces blocat! Din motive de securitate, accesul dumneavoastră a fost blocat”. Acesta este mesajul care i-a întâmpinat în ultimele zile pe mai mulţi clienţi ai BRD care fie au încercat să facă tranzacţii pe internet, fie au încercat să retragă bani din cont.

Este şi situaţia unor clienţi BRD care au contactat ziarul “Puterea” pentru a reclama comportamentul băncii. „Am încercat iniţial să scoatem bani de pe card. Când nu a mers, am plecat la filiala care ne-a emis cardul, unde ni s-a spus că nu e nici o problemă”, ne-au afirmat sursele citate.

Confuzia se adânceşte când oamenii sună la „Relaţii cu clienţii” şi primesc răspunsuri complet diferite. Consultanţii BRD îşi “aburesc”clienţii, spunându-le fie că nu există nici un fel de problemă, fie că “există o problemă internă, care nu poate fi comunicată la momentul actual, cardurile fiind blocate din această cauză”.

Contactat de ziarul “Puterea”, purtătorul de cuvânt al BRD, Traian Traicu, a dat asigurări că nu au existat şi nu vor exista probleme cu cardurile băncii pe care o reprezintă. „Nu a fost blocat nimic. Am dat şi comunicat sâmbătă care explică acest lucru. Sunt chestiuni care trebuie spuse clar. Cardurile BRD au funcţionat şi funcţionează în continuare. Dacă bloca BRD cardurile, nu erau doar două-trei, erau mii”, ne-a declarat Traian Traicu.

În mod paradoxal, Serviciul Clienţi al BRD are altceva de spus. În urma înregistrării unei conversaţii între unul dintre clienţii păgubiţi şi responsabilii de relaţii cu clienţii, reiese că, de fapt, BRD a blocat unele carduri Visa şi MasterCard de frica atacului informatic de săptămâna trecută. „Au fost anumite probleme cu cardurile Visa şi MasterCard la toate băncile. Aţi putea să încercaţi mai târziu să vedeţi dacă funcţionează (clientul cu pricina încerca de trei zile încontinuu). Au fost nişte suspiciuni de fraudă. Din motive de securitate, banca a blocat la un moment dat cardurile, iar acum codul dintre comerciant şi bancă se transmite mai greu. Nu aş putea să vă spun exact când să încercaţi, în principiu mai târziu”, a spus responsabila de relaţii cu clienţii.

Colac peste pupăză, BRD s-a laudat că, în ultima perioadă, a implementat măsuri de protecţie suplimentară la nivelul sistemului de monitorizare a tranzacţiilor în scopul de a asigura un grad sporit de securitate a acestora pentru toţi clienţii ei.

Jurişti: Băncile pot fi date în judecată

Toate aceste nereguli au apărut după ce, în cursul săptămânii trecute, o baza de date internaţională a fost victima unui atac informatic. Din primele date, de vină pentru scurgerile de informaţii este Euronet, un procesator prin intermediul căruia se fac plăţi cu cardul. Peste o jumătate de milion de carduri din România, dar şi din alte ţări au fost blocate, după ce băncile au fost avertizate că baza de date respectivă a fost spartă.

În ultimele zile, mii de oameni s-au trezit că nu-şi pot folosi cardurile, iar unii au ajuns şi la poliţie, fiind confundaţi cu infractorii, din cauza alertei de fraudă care apare pe POS în momentul folosirii unui card blocat. Deocamdată nu au fost semnalate cazuri de români cărora li s-au furat bani de pe card. Conform unor surse din sistemul juridic, oamenii pot da în judecată atât băncile, cât şi Visa şi MasterCard.

CEC Bank a blocat miercuri aproximativ 17.000 de carduri ale clienţilor, după ce a primit notificări că este posibil ca anumite informaţii să fi fost compromise la nivelul unei baze de date internaţionale. În aceeaşi zi, Cătălin Creţu, director general al Visa Europe pentru România, a declarat că posesorii de carduri victime ale fraudei ca urmare a unei probabile breşe de securitate în baza de date a unui procesator din Europa îşi vor primi banii înapoi, în conformitate cu termenii şi condiţiile băncii emitente.

"Visa Europe a fost informată de probabilitatea unei breşe de securitate în baza de date a unui procesator din Europa. S-a deschis o anchetă în acest sens şi lucrăm îndeaproape cu băncile pentru a ne asigura că posesorii de card sunt protejaţi. Posesorii de carduri trebuie să fie atenţi la conturile lor şi să raporteze băncii emitente orice activitate suspectă sau neobişnuită", a afirmat Creţu.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639269-03-01

TAGURI: brd, cardurile clientilor, mastercard, visa



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

DANA POPESCU
20 Dec 2011

Cei mai mari nesimtiti!!!!

Adauga un comentariu

Random image