2016-12-06 03:05

ECONOMIE


Bugetul pe 2011 afundă CFR în faliment şi izolează România de ţările vecine. Alocaţie cât pentru două limuzine la noile tronsoane din Coridorul IV paneuropean

 |  17:45
Bugetul pe 2011 afundă CFR în faliment şi izolează România de ţările vecine. Alocaţie cât pentru două limuzine la noile tronsoane din Coridorul IV paneuropean

Chiar dacă ministrul transporturilor, Anca Boagiu, se lăuda că liciteazămodernizarea a trei tronsoane de cale ferată de pe Coridorul IV paneuropean,respectiv Curtici-Simeria, Simeria-Coslariu şi Coslariu-Sighişoara, lucrărilepe primul segment menţionat vor demara abia în 2012. În proiectul de buget pentru anul viitor,proiectul de reabilitare a liniei de cale ferată Curtici-Simeria pentru circulaţiatrenurilor cu viteză maximă de 160km/oră are prevăzută suma de 1,42 milioane delei, adică valoarea a două limuzine din parcul auto al MinisteruluiTransporturilor. Pe de altă parte, specialiştii din finanţe au dat copy-pastegreşit la propunerea de buget transmisă de Ministerul Transporturilor, astfelcă fişa proiectului 23 al CFR SA este goală.

Ministerul Transporturilorcontinuă falimentarea sistemului feroviar. Chiar dacă anunţa licitaţii demodernizare a Coridorului IV paneuropean feroviar, statul nu alocă decât niştemărunţiş pentru demararea lucrărilor în 2011. Astfel, în bugetul pe anul viitoral Ministerului Transporturilor, postat pe site-ul Ministerului FinanţelorPublice, la proiectul 30 - lucrări de reabilitare pentru tuneluri şi poduri decale ferată - CN CFR are prevăzut un buget de nici 10.000 de euro. Îndocumentul citat, la pagina 85, reabilitarea tunelurilor şi a podurilor de caleferată are propusă suma de 39.000 de lei. “Nu încep lucrări pentru că nu suntbani, eventual în 2012 vor începe lucrările la cele trei tronsoane de caleferată de pe Coridorul IV paneuropean. Nu sunt bani pentru cea mai importantăcale ferată, dar există 20 de milioane de lei pentru modernizarea staţiei CFAlexandria, 89 milioane de lei pentru staţia CF Piteşti şi alte zeci demilioane de lei sunt alocate în vederea reparaţiilor staţiilor CF Târgu-Mureş şiSf. Gheorghe”, ne-au declarat surse avizate.

Nu sunt bani nici pentru podul care leagă România de Bulgaria

Asociaţia Industriei Feroviaredin România atrage atenţia ministrului transporturilor Anca Boagiu că viziuneainvestiţională a bugetului de stat pe anul 2011 este “în prelungirea proasteistări tehnice a infrastructurii feroviare şi a materialului rulant aferent”.“Podul de la Grădiştea, de pe cea mai veche linie CF din România, care asigurăprincipala legătură a României cu Bulgaria, este în continuare lăsat în uitare,pe motivul includerii în Coridorul IX. Astfel s-a reuşit aproape izolareaRomâniei de ţările din Peninsula Balcanică, transformând Coridorul IV într-oinvestiţie inutilă, în condiţiile în care, până la finalizarea sa, traficul CFva ocoli România prin sud-vest”, se arată într-o scrisoare transmisă despecialiştii din industria feroviară Ministerului Transporturilor şiGuvernului. Aceştia precizează că volumul lucrărilor de mentenanţă este foartemult sub necesarul infrastructurilor feroviare, determinând creşterea an de ana numărului de kilometri scadent la reparaţii. “Se micşorează constant vitezatrenurilor de călători sau marfă. În acelaşi timp, investiţiile în parcul dematerial rulant al CFR Călători sunt de asemenea reduse, politica bugetarădefectuoasă face ca la ora actuală, din lipsa pieselor de schimb necesarereparaţiilor periodice, un număr impresionant de garnituri să fie retrase îndepouri”, se mai arăta în scrisoarea AIFR.

Specialiştii din industriaferoviară avertizează că există pericolul întârzierilor investiţionale dincauza insuficienţei fondurilor prevăzute în bugetul pentru anul 2011.“Proiectul de buget de stat pentru anul 2011 are prevăzute sume totalinsuficiente demarării reale a lucrărilor în cele două sectoare prezentate înstrategia dumneavoastră. Întârzierile investiţionale vor determina cu siguranţădiminuarea fondurilor alocate, pe motivul incapacităţii de absorbţie. Totodată,dimensionarea greşită a proiectelor va duce la continua subfinanţare a căiiferate şi amânarea proiectelor de investiţii. În proiectul iniţial de finanţareprin POS-T, în perioada 2007-2013 urma să fie finanţată secţiunea CF dintreCurtici-Braşov şi că din păcate, în urma reevaluării, sectoarele propuse actualsunt Curtici-km 614 şi Coslariu-Sighişoara, sectoare care reprezintă numai otreime din traseul iniţial”, se precizează în scrisoarea AIFR.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638952-04-11



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

MARY
02 Ian 2011

Este deja de notorietate, presa a semnalat repetat acest lucru, atât practica REGIOTRANS SRL de a suge fonduri consistente de la Guvern, sub masca a?a zisei subven?ii încasate pentru transportul de c?l?tori - care de fapt înseamn? bani de la buget pentru trenuri goale - ca ?i faptul c? aceste dou? firme particulare au acaparat toate rutele profitabile ?i se substituie practic CFR - ului, care este trimis astfel spre faliment. Dar acesta este un alt subiect. Mai nou, de?i cu to?ii suferim ca urmare a restrângerilor de activitate ?i cu toate c? urmeaz? a fi realizat Coridorul IV - Pan European (ceea ce ar trebui s? aduc? mul?i bani în CFR), SCRIPCARU, COSTACHE, GANEA ?i COMANA au ajuns la concluzia cd CFR - ul nu mai are nevoie nici de triaj ?i nici de sediul administrativ din Bra?ov.

Adauga un comentariu

Random image