2016-12-05 18:47

ECONOMIE


Calea ferată, bombă cu ceas din cauză că nu s-a investit în infrastructură

 |  15:57

Lipsa de investiţii încalea ferată a crescut numărul punctelor periculoase cu aproximativ 5-10% faţăde anul trecut. Dacă în 2009, pe calea ferată s-au înregistrat aproximativ1.050 de puncte periculoase, la sfârşitul acestui an, numărul acestora vaajunge la aproape 1.150 de zone unde se pot produce în orice moment accidenteferoviare. Situaţia dezastruoasă din calea ferată este demonstrată şi prinexemplul unei zone unde limitarea de viteză nu a fost remediată de peste 50 deani.

Chiardacă au trecut şapte ani de la finalizarea lucrărilor de modernizare a tronsonuluide cale ferată Bucureşti-Câmpina, CFR SA nu a alocat fondurile necesare pentru întreţinereainfrastructurii feroviare. “Partea de infrastructură a tronsonului de caleferată Bucureşti-Câmpina este şubrezită. Trebuie executate lucrări de întreţinerea liniei de cale ferată. Există câteva zone unde sunt deja restricţii de viteză.Pe această porţiune de cale ferată, trenurile ar trebui să circule cu o vitezăde circa 120 km la oră. După finalizarea lucrărilor de modernizare atronsoanelor de cale ferată Bucureşti-Constanţa şi Câmpina-Predeal, ar trebuisă intre în reparaţie calea ferată Bucureşti-Câmpina”, ne-au declarat reprezentanţiai industriei feroviare.

Fostul şef alSiguranţei Circulaţiei din CFR confirmădezastrul

Şifostul şef al Siguranţei Circulaţiei din CFR, Octavian Udrişte, a confirmat restricţiilede viteză de pe tronsonul de cale ferată Bucureşti-Câmpina. Într-o notă privindunele aspecte din calea ferată, transmisă conducerii CFR SA şi Preşedinţiei,Udrişte precizează că numai între Bucureşti şi Buftea există aproximativ cincilimitări de viteză. Fostul director din CFR a călătorit cu trenul 1745 pedistanţa Bucureşti-Cluj şi a relatat experienţa sa: “Numai între Bucureşti Nordşi Chitila au fost trei restricţii de viteză. La pasajul rutier din dreptulhaltei Bucureşti Triaj, restricţie de circa 70 km la oră, iar la pasajul rutieral drumului de acces spre depoul Bucureşti Triaj, de circa 50 km la oră. Îndreptul depoului Bucureşti Triaj, unde a existat o pasarelă pietonală şubredă,restricţia s-a menţinut tot de circa 50 km la oră. Abia a sporit viteza că dupăChitila, la trecerea peste macazele de la ramificaţia Buiumeni, iar s-a redusviteza la circa 70 km la oră, trenul circulând astfel şi la trecerea prin staţiaBuftea, pe linia directă”, precizează Octavian Udrişte, în nota transmisă societăţiiCFR SA.

Reducerilede viteză peste macaze sau la pasaje s-au menţinut şi după plecarea trenuluiaccelerat din Braşov spre Cluj. “Dacă pentru lucrările de artă, poduri şipodeţe, limitarea de viteză este justificată de starea tehnică a acestora, majoritateacu durata de viaţă expirată sau cu ciclul de RK depăşit, mai greu de înţeles sunt limitările la pasajele la nivel. Laplecarea din Mediaş, trenul circula peste macaze cu circa 70 km la oră, ca maiapoi, viteza să scadă la 30 km la oră, la trecerea peste un pasaj. La Crăciunel,(n.r. - Alba), de asemenea, o restricţie de viteză de circa 40 km la oră pentruun pasaj la nivel. (…) Dacă se continuă aşa, trebuie să ne asteptăm lainversarea priorităţilor? (…) Trebuie să ne asteptăm ca, în curând, barierelesă se monteze transversal peste calea ferată pentru ca traficul rutier să aibăprioritate!”, avertizează OctavianUdrişte.

Limitările de vitezăar trebui trecute într-un buletin special

Fostulşef al Siguranţei Circulaţiei feroviare din România a propuns ca limitările deviteză să fie introduse în Buletinul de Avizare a Restricţiilor (BAR). “Să se introducăîn BAR toate limitările de viteză cu caracter permanent sau o durată mai marede existenţă. Limitarea de 85 km la oră de la Bobolia, care există de când amfăcut stagiu pe locomotive, din 1959, nu este în BAR”, a subliniat Udrişte.Acesta a cerut analizarea restricţiilor de viteză de la pasajele la nivel. “Încazul în care nu au bariere, acestea sunt acoperite cu semnale, care impun şoferiloroprirea, asigurarea şi apoi traversarea. Aceste restricţii sunt mari consumatoarede timp, iar demarajele pentru revenirea la viteza iniţială sunt energofage”, aarătat fostul şef al Siguranţei circulaţiei din CFR.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638945-06-07



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

MARY
03 Oct 2010

un dezastru de articol , nu intelegi nimic , peste tot citesti ce spune un fost sef din cfr. rusine domnule ziarist.

Adauga un comentariu

Random image