2016-12-05 16:42

ECONOMIE


Capcanele din spatele cardurilor EuroLine

 |  21:00
Capcanele din spatele cardurilor EuroLine

Confruntaţi cu scăderea tot mai accentuată a vânzărilor, retailerii de electronice şi electrocasnice utilizează diverse metode pentru atragerea clienţilor, care includ şi modalităţi de plată aparent avantajoase. Este şi cazul Altex şi Media Galaxy, care oferă clienţilor ce vor să-şi cumpere aparatură în rate posibilitatea de a o achita prin cardul de credit EuroLine, lansat de EFG Bancpost Retail Services, divizie a Bancpost. Mulţi clienţi ai Altex spun însă că respectivul card are numeroase „capcane”, ei fiind puşi în situaţia de a plăti dublu sau mai mult pentru obiectul cumpărat ori, mai rău, se trezesc în postura de rău-platnici fără să-şi dea seama.

Celor care intră în magazinele Altex, Media Galaxy sau altele partenere EFG cu gândul să cumpere electronice în rate li se oferă un contract de credit care reprezintă, în acelaşi timp, şi o cerere de emitere a unui card EuroLine.

Conform contractului, cardul este livrat la domiciliul clientului în aproximativ o săptămână, iar la momentul în care persoana intră în posesia lui, i se stabileşte, de către bancă, o limită de credit suplimentară cumpărăturii deja efectuate. Creditul suplimentar poate fi folosit fie pentru alte cumpărături în magazine, fie pentru retrageri de numerar.

Problemele apar însă imediat ce cardul este utilizat. Combinaţia celor două limite de credit, situaţie care nu este explicată clienţilor nici de personalul magazinelor partenere, nici de reprezentanţii băncii emitente, conduce la acumularea de datorii, fără ca utilizatorii cardului să conştientizeze. Mai mult, în contractul de credit necesar de completat la Altex, de exemplu, acea sumă de bani suplimentară pe care clientul o are ulterior la dispoziţie nu este stipulată în mod concret.

Practici care contravin legii

Conform spuselor vânzătorilor Altex, „după ce ai cumpărat produsul, îţi mai rămân şi bani la dispoziţie, o rezervă pe care o poţi folosi oricând şi oriunde în lume”. Aceasta este singura menţiune referitoare la suma „adiţională” prezentă pe cardul EuroLine.

Acest fapt intră în directă contravenţie cu Legea 193/2000 care stipulează în mod clar că „orice contract încheiat între comercianţi şi consumatori pentru vânzarea de bunuri sau prestarea de servicii va cuprinde clauze contractuale clare, fără echivoc, pentru înţelegerea cărora nu sunt necesare cunoştinţe de specialitate”.

Practic, prin suma suplimentară aflată pe card, EFG Bancpost include o clauză mai mult decât complicată în contract, ce nu este mai niciodată explicată până la capăt. Astel, mulţi posesori ai cardului EuroLine s-au trezit datori cu sume exorbitante sau cu recuperatorii de credite pe urmele lor, recuperatori care utilizează metode abuzive de recuperare a banilor, după cum se plâng clienţii. „Sunt hărţuită de EuroLine… ce pot face ?”, se plânge o clientă a Altex, pe un blog creat pentru cei păgubiţi. „Mă numesc Marineta, sunt din localitatea Paşcani, judeţul Iaşi. (…) Sunt somată, hărţuită psihic, pe un ton inacceptabil, în fiecare lună, uneori zile la rând, să plătesc sume din ce în ce mai mari, fără să înţeleg de ce. Am făcut un calcul şi am ajuns la concluzia că eu am plătit deja împrumutul iniţial în proporţie de circa 150%, adică pentru suma de 2.200 de lei, eu am plătit circa 5.500 de lei. Cu toate acestea, în fiecare lună am de plătit din ce în ce mai mulţi bani, fără să-mi fie cosiderată achitată nici măcar o parte din suma pe care am ridicat-o, ba din contră, acum pe factură este trecută ca datorie restantă o sumă mult mai mare decât cea pe care am luat-o eu, adică 3.300 de lei, faţă de 2.200 cât am luat eu din limita de credit a cardului!!!”

Bancpost respinge acuzaţiile 

Directorul de comunicare al Bancpost, Robert Zănescu, afirmă că toţi clienţii, posesori ai cardului EuroLine, sunt informaţi cu privire la contul lor. „În contractul de credit pe care clientul îl semnează la începutul colaborării noastre, îi punem la dispoziţie informaţii referitoare la dobânzi şi comisioane, modalităţi de rambursare credit, suma minimă de rambursat, perioada de rambursare. Extrasul de cont, transmis lunar la adresa de corespondenţă comunicată de client, este un alt mod prin care utilizatorul cardului EuroLine poate afla atât situaţia contului, cât şi modalităţile prin care poate lua legătura cu noi şi pune întrebări legate de situaţia contului primită prin poştă. Având la dispoziţie toate aceste puncte de contact, este practic imposibil ca un client să nu afle la timp care este situaţia contului său sau să nu poată contacta emitentul cardului pentru a solicita clarificări”, ne-a declarat Robert Zănescu.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639256-06-16



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

DAN
19 Aug 2011

Si eu am avut bataie de cap cu Bancpost la desfiintarea unui cont aparut ca urmare a unui card EuroLine via Altex. Nu a fost cazul de sume aiuristice dar mi-am propus sa nu mai am de a face NICIODATA cu BancPost (am fost surprins sa aflu ca, in materie de operare in sistemul lor IT, la sucursala nu se stia ce se stia la sediul central si invers). Nu stiu ce ar fi putut semna "Marineta" dar daca nu a ajuns la Protectia Consumatorului sau la un jurist, e prostia ei: "Recuperatorii" trebuie tratati cu legea in mina (eventual si cu sesizare la Politie). Contractele tip utilizate de banci sau de retaileri ar trebui supuse unui control de stat pentru ca se strecoara acolo multe chestii voit neclare sa poata ascunde abuzuri. Daca eu gasesc asa ceva, pot doar sa nu semnez contractul: nu pot sa sesizez vreo institutie si sa solicit clarificare. Sau se poate si nu stiu?
ANG
22 Aug 2011

Am avut si eu un credit Bancpost. L-am platit greu si nu stiu nici acum cum s-au calculat ratele. Trebuie verificat aceasta banca. Eu m-am ars si n-o mai cred orice reclama ar promova.
MORRISON ANIEMS
26 Iul 2016

Sunteți în căutarea unui împrumut de afaceri, credit de nevoi personale, acasă împrumut, credit auto, student de împrumut, credite de consolidare a datoriilor, împrumuturi negarantate, de risc de capital, etc .. Sau ai fost refuzat un împrumut de către o bancă sau o instituție financiară pentru unul sau mai multe motive. Ești în locul potrivit pentru soluțiile dvs. de împrumut! Sunt un creditor privat, am da împrumuturi companiilor și persoanelor fizice, la o rată scăzută și la prețuri accesibile dobânzi de 2%. Interes. Vă rugăm să ne contactați prin e-mail morrisonfinancecompany@consultant.com +1 (205) 2877481 multumesc, Dl Morrison Aniems.

Adauga un comentariu

Random image