2016-12-10 03:23

ECONOMIE


Câştigătorii licitaţiei pentru Coridorul IV. Contracte de un miliard de euro pentru Umbrărescu, Iordache, Besciu şi Horpos

 |  18:18
Câştigătorii licitaţiei pentru Coridorul IV. Contracte de un miliard de euro pentru Umbrărescu, Iordache, Besciu şi Horpos
Compania Naţională de Autostrăzi a anunţat câştigătoriilicitaţiilor pentru proiectarea şi construcţia mai multor tronsoane de autostradăde pe Coridorul IV paneuropean, între Nădlac şi Sibiu, în valoare de aproximativun miliard de euro. Aşa cum era de aşteptat, printre câştigători se numără şicompanii româneşti:grupul Spedition UMB, Romstrade, Euroconstruct Trading sau Straco. Şi italieniide la Astaldi sau austriecii de la Strabag sau Alpine au prins câte un contractpe Coridorul IV paneuropean.

Cu o întârziere de trei săptămâni, CompaniaNaţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a publicat câştigătorii licitaţieipentru construcţia celor 183 km de autostradă, dintre Nădlac şi Sibiu. Construcţiacelor patru tronsoane de autostradă Nădlac - Arad, Timişoara - Lugoj, Lugoj - Devaşi Orăştie - Sibiu va costa aproximativ un miliard de euro. Firmele sauasocierile care au pierdut licitaţiile au la dispoziţie zece zile pentru acontesta rezultatele, se arată în comunicatul remis de Compania Naţională deAutostrăzi.

Proiectarea şi construcţia primului lot (22km) din tronsonul de autostradă Nădlac – Arad va fi realizată de consorţiulRomstrade - Monteadriano - Donep Construct, pentru 382,959 milioane de lei, iarlotul al doilea (16,6 km) de Alpine, pentru 411,48 milioane de lei. Licitaţiapentru autostrada Timişoara - Lugoj a fost câştigată de asocierea Spedition UMB– Tehnostrade - Carena SpA, cu o ofertă de 210,36 milioane de lei pentru primullot (10 km) şi de asocierea Tirrena Scavi - Societa Italiana per Condotted'Acqua - Cossi Costruzioni, cu o ofertă de 445,64 milioane de lei pentru lotuldoi, în lungime de aproximativ 25 km.

Italienii, favoriţi la contractele CNADNR

Acelaşi consorţiu condus de compania TirrenaScavi a câştigat şi tronsonul Lugoj - Deva, în lungime de 27,4 km, pentru 681,04milioane de lei. Lucrările pentru tronsonul de autostrada Orăştie - Sibiu (82 km)au fost împărţite în patru loturi, din care primul (24 km) a fost câştigat deStrabag, cu o ofertă de 551,04 milioane de lei. Cel de-al doilea lot (19 km) vafi realizat de asocierea Straco - Studio Corona, pentru 377,78 milioane de lei.Al treilea lot, în lungime de 22 km, a fost câştigat de firma Impregilo,valoarea contractului fiind de 604,79 milioane de lei, iar ultimul lot (circa17 km) - de asocierea Astaldi - Euroconstruct Trading '98 - Astalrom pentru484,83 milioane de lei. Proiectele fac parte din Programul OperaţionalSectorial de Transport (POS-T) şi vor fi finanţate de Uniunea Europeană prinFondul de Coeziune (85%) şi de la bugetul de stat (15%).

Încep să curgă contestaţiile

Nici nu s-au anunţat câştigătorii celor optbucăţi de autostradă, că firmele necâştigătoare au anunţat că vor depunecontestaţii. „Sigur încep să curgă contestaţiile la Consiliul Naţional deSoluţionare a Contestaţiilor. Teoretic, se poate schimba, practic, este foartegreu să fie schimbat un câştigător. Italienii au ieşit marii câştigători dinaceste licitaţii”, ne-au declarat surseministeriale. Printre firmele necâştigătoare se numără Tehnologica Radion,deţinută de omul de afaceri Theodor Berna, Delta ACM, Aktor, Porr sau MaxBoegl. Surpriză, printre necâştigători se află şi firma “de casă” a ministruluitransporturilor, Anca Boagiu, Secol Spa, care nu a reuşit săcâştige licitaţia pentru unul dintre cele opt loturi de autostradă.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639243-08-05



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image