2016-12-04 04:03

ECONOMIE


Ce s-a ales din cei 415 km ai autostrăzii Transilvania!!! Bechtel se poate ''lăuda'' cu o medie de sub 8 km de autostradă pe an

 |  17:25
Ce s-a ales din cei 415 km ai autostrăzii Transilvania!!! Bechtel se poate ''lăuda'' cu o medie de sub 8 km de autostradă pe an
AutostradaBraşov-Cluj-Borş, după renegocierea contractului în 2005, ar fi trebuitfinalizată în doi ani. În acest moment, cu un doi ani înaintea datei limită privindfinalizarea întregului proiect, din cei 415 km de autostradă prevăzuţi, româniicirculă doar pe 54 km, între Câmpia Turzii şi Gilău. Mai mult, secţiunea 3CSuplacu de Barcău – Borş, a doua bucată de autostradă pe care Bechtel lucrează din2004, este finalizată numai în proporţie de 35%. După cinci luni de la tăiereapanglicii pentru ultimii 12 km de autostradă, între Turda şi Câmpia Turzii, MinisterulTransporturilor încă mai negociază cu americanii de la Bechtel o variantăpentru continuarea lucrărilor.

Astăzi, la opt ani distanţă de la semnareacontractului dintre Ministerul Trasporturilor şi Bechtel, constructorulautostrăzii Transilvania, Guvernul Boc se poate lăuda cu nici 15% din proiect. Peal doilea front de lucru, respectiv segmentul 3C Suplacu de Barcău – Borş (64 km), deschis în urmă cu aproapeşapte ani, muncitorii lucrează la conservarea lucrărilor. “Încă de la sfârşitul luniifebruarie ar fi trebuit reluate lucrările la autostrada Transilvania. Înprezent, buldozerele şi utilajele ar trebuti să duduie. Numai pe tronsonul 3Cexistă muncitori care se ocupă de conservarea unor lucrări. Alţi muncitorilucrează la anumite rigole şi podeţe. Mare lucru nu mai este de făcut. Existăaproape 25 km din porţiunea 3C Suplacu de Barcău-Borş pe care ar putea fi turnatasfalt până la sfârşitul acestui an”,ne-au explicat muncitorii de pe şantierul autostrăzii Transilvania. Aceştia auadăugat că alţi muncitori se ocupă de întreţinerea segmentului de autostradădat în folosinţă între Gilău şi Câmpia Turzii. “La km 30 s-a furat o porţiunede gard, câtiva muncitori au montat alt sistem de protecţie, mai există câţivaşoferi, fierari sau dulgheri”, ne-au spussursele citate.

Tronsonul Suplacu de Barcău-Borş poate fiterminat anul viitor

Muncitorii de pe şantier au cerutconducerii Bechtel să explice de ce sunt concediaţipeste 800 de oameni. “Noi am fost acuzaţică nu am venit cu propuneri şi că nu am făcut nimic. Nu avem cum să propunem unplan din moment ce nu am primit organigrama actuală şi viitoare. Bechtel avenit cu tabele din care rezulta că rămân aproximativ350 de oameni din 1.000. Bechtel spune că nu a primit banii pentru lucrărileefectuate în 2010, americanii nu ne-au dovedit că nu au primit banii pentru acestelucrări”, ne-au mai declarat muncitorii de la Bechtel.Aceştia au adăugat că pe tronsonul de autostradă Suplacu de Barcău-Borş se poate circula de laînceputul anului viitor, “dacăeste asigurată o finanţare de aproximativ 200 milioane de euro”.

PSD vrea să renegocieze contractul şi să-ldea gata în trei ani

Senatorul Sorin Bota, şeful Departamentuluide transporturi al PSD, unul dintre negociatorii contractului cu Bechtel,afirmă că Ministerul Transporturilor are bani pentru plata datoriilor înregistratecătre Bechtel. “Anulacesta vom ajunge probabil să-l vedem pe primul-ministru tăind panglica pentrupenibila distanţă de 12 km. În 2012 ar fi trebuit să fie gata autostradaBraşov-Borş şi noi discutăm de Gilău-Nădăşel. Culpa aparţine exclusivautorităţilor, care s-au crezut mai catolice decât Papa şi au uitat că acestcontract, pe care eu l-am negociat financiar, indiferent cum a fost acordat, afost aprobat de Parlament, inclusiv cu votul majorităţii de dreapta, în 2005.Dacă l-ar fi lăsat să se deruleze aşa cum era, anul viitor am fi avut 415 km deautostradă şi, încă de anul trecut, am fi avut Cluj-Borş”, a afirmat Bota. Fostul secretar de stat dinMinisterul Transporturilor consideră că penalizărilear trebui să le plătească cei care nu vor să semneze plăţile. “Dacă nu-s în stare sărenegocieze o soluţie pentru continuarea proiectului, să-şi dea demisia, săvenim noi, care am semnat contractul iniţial la 2,3 miliarde de euro, sărenegociem şi să-l terminăm în trei ani”, a mai spus senatorul PSD.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639243-08-28



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image