2016-12-05 16:48

ECONOMIE


CFR Marfă şi-a înjumătăţit numărul regionalelor şi pregăteşte mii de disponibilizări

 |  20:04
CFR Marfă şi-a înjumătăţit numărul regionalelor şi pregăteşte mii de disponibilizări

Guvernul accelerează procesul de privatizare al CFRMarfă, dorind să-şi respecte angajamentul faţă de FMI, care a condiţionateliberarea următoarei tranşe de împrumut de vânzarea, respectiv lichidarea companiilorde stat cu pierderi. De la 1 noiembrie, în urma deciziei AGA a companiei, celeopt sucursale ale CFR Marfă au fost comasate, rămânând funcţionale doar patrudintre acestea. Astfel, Regionala Craiova a fost comasată cu Timişoara,Regionala Cluj cu Braşov, Regionala Iaşi cu Galaţi şi Regionala Bucureşti cuConstanţa.

După comasare, au rămas „în viaţă” doar regionaleleCraiova, Cluj, Iaşi şi Constanţa. Potrivit unor surse din MinisterulTransporturilor şi Infrastructurii (MTI), principalul criteriu după care s-afăcut selecţia a fost cel regional. Directorii generali ai celor patruregionale desfiinţate au fost demişi, iar în fruntea noilor entităţi au fostnumiţi alţii, pe criterii politice. Astfel, la Regionala Craiova a fost numitMihai Frăsinoiu, fost director general al CFR Marfă până în luna mai 2010, cânda demisionat „din motive personale”. La Regionala Constanţa a fost numită Denisa Filipescu, iar laconducerea regionalei create în urma comasării sucursalelor CFR Marfă Braşov şi Cluja fost numită Luminiţa Popa, soţia lui Gheorghe Popa, fost secretar de stat înMTIşi fost lider de sindicat la Federaţia Mişcare-Comercial. ConducereaMTI nu a decis încă numele viitorului director al Regionalei Iaşi, după ce a respinspropunerea de numire a lui Cornel Onescu, fost director general al sucursaleiCFR Marfă Braşov, ne-au declarat surse avizate din minister.

Urmarea imediată a acestei restructurări va fi concedierea apână la 4.000 de angajaţi ai CFR Marfă, ne-a declarat Gheorghe Sultana,vicepreşedintele Federaţiei Feroviare Mişcare-Comercial. Acesta a precizat căşi la CFR Călători şi CFR SA (Infrastructură) se pregătesc planuri de restructurarecare vizează comasarea regionalelor. Deocamdată, ministrul Anca Boagiu nu aavizat planul de reorganizare a companiei CFR Călători, care prevededisponibilizarea a circa 2.200 de angajaţi în 2011.

LiderulFederaţiei mecanicilor de locomotivă, Voicu Sala, ne-a declarat că valul masivde concedieri de la CFR Marfă, dar şi de la celelalte societăţi feroviare vaîncepe în februarie-martie 2011. El a precizat, totodată, că sindicatele nu auavut până acum nici o discuţie cu ministrul transporturilor, Anca Boagiu, petema restructurării companiilor feroviare sau a disponibilizărilor. Sindicatelese opun categoric planului Guvernului de a privatiza CFR Marfă, susţinând căaceastă companie trebuie să rămână în portofoliul statului, dat fiind statutulei special şi importanţa sa strategică.

În august, MTIanunţa peste 8.390 de disponibilizări la calea ferată

În luna augusta.c., MTI a întocmit o strategie de restructurare a sectorului feroviar careprevedea disponibilizarea a până la 8.305 de salariaţi, din care 1.630 de laCFR SA, 2.075 de la CFR Călători şi între 3.400 şi 4.600 de la CFR Marfă.Potrivit documentului, în urma măsurilor prevăzute în strategie se preconiza oreducere a cheltuielilor celor trei companii de 788 milioane de lei, anulviitor, din care 288 milioane de lei în cazul CFR SA, 200 milioane la CFRCălători şi 300 milioane de lei la CFR Marfă. Pierderile estimate pentru acestan ale celor trei companii feroviare se ridică, potrivit documentului întocmitde MTI, la peste 1,4 miliarde de lei, iar arieratele la peste 5 miliarde delei. Tot în luna august, MTI a elaborat strategia de privatizare a CFR Marfă,după ce a încheiat cu consorţiul format din Deloitte şi „Boştină şi asociaţii” uncontract pentru reactualizarea strategiei de privatizare a companiei. Potrivitdocumentului, CFR Marfă ar putea fi privatizată prin bursă, prin vânzarea pachetuluide acţiuni reprezentând 100% din capitalul social al societăţii prin metodalicitaţiei cu strigare. Garanţia de participare la licitaţie va reprezenta 20%din valoarea nominală a pachetului de acţiuni scos la vânzare. Taxa departicipare la licitaţie pentru fiecare investitor/grup de investitori caredepune documente de participare va fi de 5% din valoarea nominală a pachetuluide acţiuni scos la vânzare, conform strategiei.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638948-08-08



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image