2016-12-09 13:49

ECONOMIE


CFR Marfă, vândută la fier vechi?

 |  21:00
CFR Marfă, vândută la fier vechi?

După ce a adus în stare de faliment CFR Marfă, conducerea Ministerului Transporturilor încearcă să acopere „gaura neagră“ din sistemul feroviar prin vânzarea a peste jumătate din acţiuni. În timp ce Guvernul rus a obţinut recent circa 3 miliarde de euro pentru 75% din acţiunile unuia dintre operatorii de transport feroviar de marfă, care deţinea 192.000 de vagoane, Guvernul Boc ar putea „scăpa“ de pachetul majoritar al CFR Marfă, societate care deţine aproximativ 40.000 de vagoane, pentru maximum 400 milioane de euro, afirmă specialişti din Ministerul Transporturilor.

Dacă Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, condus de Anca Boagiu, vavinde pachetul majoritar de acţiuni deţinut la CFR Marfă, nu va obţine mai mult de 400 milioane de euro, bani pe care i-ar îngropa în ceea ce a mai rămas din autostrada Bechtel. Compania de Autostrăzi trebuie să mai plătească 300 milioane de euro pentru finalizarea tronsonului de autostradă Suplacu de Barcău-Borş, început în urmă cu şapte ani, şi mai are o datorie de aproximativ 100 milioane de euro faţă de americanii de la Bechtel.

În urmă cu trei ani, Ministerul Transporturilor ar fi obţinut cel puţin un miliard de euro pentru pachetul majoritar al CFR Marfă. „Zilele trecute, Guvernul din Rusia a finalizat vânzarea a 75% din acţiunile operatorului de transport feroviar de marfă  pentru care a obţinut aproximativ 3 miliarde de euro. Ruşii au început restructurarea sistemului feroviar din 2003-2004, iar România se chinuie din 1998 să tragă sistemul feroviar pe profit. Operatorul feroviar de marfă din Rusia a înregistrat, în 2010, un profit de peste 400 milioane de euro, în timp ce CFR Marfă are o gaură de aproximativ 120 milioane de euro. Firma din  Rusia este de cel puţin 10 ori mai mare comparativ cu CFR Marfă, din punctul de vedere al activelor“, ne-au declarat specialiştii din Ministerul Transporturilor.

CFR Marfă, atractivă pentru terenuri

Potrivit raportului de activitate al societăţii CFR Marfă, pe anul 2012, operatorul feroviar de marfă deţine un parc de material rulant compus din aproximativ 40.000 de vagoane. „Ruşii au vândut colosul din transporturile de marfă cu un parc de material rulant compus din aproximativ 192.000 de vagoane destinate transportului produselor de petrol, metale şi cărbuni. Guvernul rus a obţiunt cele aproximativ 3 miliarde de euro pe o societate care are circa 4.000 de salariaţi. La CFR Marfă, în 2010 au fost aproximativ 15.000 de oameni. Dacă cineva va plăti mai mult decât 400 milioane de euro înseamnă că achiziţionează CFR Marfă pentru fier vechi. Noul proprietar va începe vânzarea vagoanelor şi locomotivelor la fier vechi. Mai mult, există sute de clădiri şi terenuri aflate în proprietatea CFR Marfă, atractive pentru rechinii imobiliari“, ne-au mai explicat sursele citate.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639265-11-01

TAGURI: cfr marfa, fier vechi



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

DIDI
14 Noi 2011

cine are interesul suprem sa se aleaga praful de cfr marfa,domnilor politicieni de la guvernare?
DOREL
14 Noi 2011

domnul FRANKS vorbeste din carti de vise cand spune ca ;NE ASTEPTAM SA OBTINEM SUTE DE MILIOANE DE EURO DACA PRIVATIZARILE AU SUCCES;CE S-A PRIVATIZAT IN ROMANIA SI A AVUT SUCCES DE NE-A DAT PE SPATE?
GOGU
14 Noi 2011

asteptam replica ministerului de transporturi,daca are ceva de spus in ce priveste acest haos in care se afla cfr-ul.Multumim ziarului Puterea ptr ca este la curent cu tot ce se afla in spatele acestor privatizari aranjate.
GABI
14 Noi 2011

asteptam cu nerabdare prezentarea la vanzare facuta de firma care v-a castiga licitatia.cine-o fi?cine-o fi???
COCA
14 Noi 2011

sindicatele din cfr dorm?nu se mai aude nimic despre ei. Mai existati domnilor lideri?daca numai aveti membri in sindicat ,o sa fiti lideri la oi sau la facut tuciuri de arama?treziti-va ca s-a vandut tot.
UN OM INFORMAT
14 Noi 2011

Domnilor, CFR Marfa este compania feroviara care nu a primit si nu primeste nici un leu de la buget. Ce produce aia mananca.CFR Marfa este ,,bugetara" doar la disponibilizari. Foarte multi oameni sunt dezinformati cand se scriu articole despre CFR-uri. CFR Marfa are acum 7000 salariati comparativ cu CFR Calatori 18000 salariati sau CFR Infrastructura 22 000 salariati . Ve-ti vedea ca dupa privatizare ( care este facuta de catre baietii destepti, pe langa care unii vor lua comisioane substantiale la privatizare ) compania va fi bine mersi foarte rentabila. Ca de obicei se privatizeaza de fapt ce este rentabil si nu falimentar. Dar se creeaza o imagine dezastuoasa in mass media deoarece sunt articole scrise la comanda tot de catre baietii destepti. Saracii romani, au fost ,sunt vor fi mintiti si dezinformati tot timpul. Chiar incep sa cred ca le place si accepta acest lucru. Referitor la sindicate acestea au fost corupte inca de pe vremea cand era Basescu ministrul transporturilor. Reprezentantii sunt niste tigani cu mentalitatea lor tipica. De aceea au reusit sa distruga calea ferata romana. Pe unde pui ca exista cu adevarat o ura a guvernantilor vizavi de sistemul feroviar, Basescu in special. Sa-mi spuna cineva care cunoaste sistemul ca nu este adevarat ce am scris. Perdantii suntem noi toti din pacate. PDL-ul va pierde prin privatizarea CFR Marfa. Stie el de ce. Motorina cumparata cu taxa de drum inclusa si cumpararea energiei electrice de la baietii destepti.
TITI
14 Noi 2011

directorul actual al cfr marfa poate fi si managerul privat?abia asteptam sa-i vedem'' succesurile dupe urma''.
KATI
14 Noi 2011

raspuns pt ''UN OM INFORMAT'.Tiganii din sindicat si-au facut safteaua si-au plecat la pensie.PE MANA LUI AU RAMAS ASA DE PUTINI OAMENI LA MARFA.PROBLEMA SE PUNE DACA PDL-UL CU AI LUI OAMENI DE SUCCESURI NE VREA BINELE PRIN ACEASTA PRIVATIZARE AD-HOC?DOMNUL MIRCEA TOADER NUMAI DOARME DE GRIJA LA CFR MARFA.NE-A ADUS TOT GALATIUL SI CONSTANTA LA CONDUCERILE MARFA,CALATORI,INFRASTRUCTURA.ACUM AVEM CU CE CONDUCE SI SA VEZI EFICIENTIZARE FRATE.O SA AVEM DRUMURI.AUTOSTRAZI SI CAI FERATE PUSE LA USCAT SUB FRUNZA VERDE A ROMANIEI DOAMNEI UDREA.SA AUZIM NUMAI DE BINE SI MULTUMIM ZIARULUI PUTEREA PTR CA-I PASA DE CFR-ISTI.
MIHAI
14 Noi 2011

director la patrimoniu cfr marfa este o doamna pe nume ISPAS al carei sot pe nume EUGEN ISPAS este ceva in corpul de control al ministerului de transporturi.Ma intreb daca n-o fi cumva in vreun conflict de interese sau n-o fi greu unora sa afle usor ce e bun de cumparat si ce nu?O fi patrimoniu asta asa de mare la cfr marfa de trebuie sa aiba director neaparat?Si ca sa fie directoare plina i s-a mai adus la patrimoniu un salariat.Total 5.ce ziceti domnilor de asta.5 salariati sub un director.Nu suntem de privatizat?Unde o sa mai fie atunci doamna Ispas direcoare?Poate dl Micu ii gaseste un loc caldut ca ,de,nu se pune rau cu controlul ministerului,nu??????
DAN
14 Noi 2011

Gresit stimate domn.Doamna de la patrimoniu are 6 salariati.Deci se justifica ?
SORIN
14 Noi 2011

asteptam motiunea PC cu privire la privatizarea cfr marfa.E ceva ca un partid din opozitie e preocupat de cfr marfa.Asteptam sa ia atitudine si PSD respectiv PNL.
GOGUTA
14 Noi 2011

la depoul BCT se fura orce in special motorina si piese de locom.care se vind pe bani grei la particulari ma refer in special la piesele de sezon(radiatoare) reprezentantii CFR MARFA de pe Turda cunosc aceasta problema dar tac pt ka. primesc comisioane.am fost si la alte depouri Fetesti,Constanta tot asa se fura la Fetesti este mai ceva ca-n jungla toti sunt numai pe praduiala
CUCU
14 Noi 2011

care sindicate frate nu se mai inghit ei cu ei(Mantescu Sala Pintea si colaboratorii)pe noi nici atita atunci cind le cerem ceva in rest o sa ne suga si ultima picatura de vlaga pe cine mai reprezinta ei hotii hotilor
TRUBADURU
15 Noi 2011

La CFR Infrastructura este Director unul Stoichescu de la Timisoara care a fost pe la ,,spatii verzi,, si patrimoniu un incompetent , ce sa mai vorbim de cale ferata.Specialistii lu Boagiu.

Adauga un comentariu

Random image

Citeste si...

Primăria Capitalei a început mutarea în sediul vechi Multă tristeţe în rândul angajaţilor din Primăria Capitalei la aflarea veştii privind... 07 Dec 2016 | (2)
Coliziune între două locomotive: un angajat CFR a decedat Un angajat al CFR Marfă a decedat, iar un altul a fost rănit, marți, în urma coliziunii dintre... 29 Noi 2016 | (1)