Chiar dacă este ameninţat de o condamnare penală, ministrul Fenechiu nici nu se gândeşte să părăsească funcţia
2018-08-20 08:17


Chiar dacă este ameninţat de o condamnare penală, ministrul Fenechiu nici nu se gândeşte să părăsească funcţia

 |  20:17
Chiar dacă este ameninţat de o condamnare penală, ministrul Fenechiu nici nu se gândeşte să părăsească funcţia

Cu o zi înainte de verdictul justiţiei cu privire la dosarul penal pe care îl are, Relu Fenechiu, ministrul Transporturilor, şi-a prezentat poziţia şi planurile pentru perioada următoare, unele pe termen chiar foarte lung. Dacă instanţa îl condamnă, Fenechiu rămâne fără fotoliu, dar, de bunăvoie, demisia nu şi-o dă. Ministrul Transporturilor a devenit vocal după o perioadă de tăcere, impusă după răsunătoarea licitaţie în care a vândut CFR Marfă principalului concurent de pe piaţa transporturilor feroviare.

Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, vrea să înlocuiască Magistrala 6 de metrou cu un proiect suprateran, deoarece costurile estimate pentru realizarea legăturii între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni sunt enorme, iar pasagerii puţini. „1,2 miliarde de euro cât este estimarea pentru această Magistrală 6 mi se pare o sumă uriaşă şi nu cred că vom avea vreodată pasageri pentru ca această linie să fie eficientă”, a spus Fenechiu. Potrivit acestuia, numărul maxim de călători este dat de pasagerii aeroportului. „Dacă faceţi o comparaţie cu nivelul de pasageri pe care îl are pe un tronson similar Metrorex, veţi vedea că este de vreo 100 de ori mai mare”, a explicat Relu Fenechiu într-o conferinţă de presă, precizează Agerpres.

Deşi situaţia este „uşor delicată”, întrucât există un contract cu japonezii, şeful de la Transporturi a spus că vrea să propună Executivului înlocuirea Magistralei 6 cu un proiect suprateran, care este de zece ori mai ieftin.

Măsuri pentru CFR Călători

Ministrul Transporturilor a prezentat şi măsurile pe care le are în vedere pentru redresarea CFR Călători. „Situaţia companiei este una foarte proastă, datoriile ei sunt uriaşe, din activitatea proprie compania sub nici o formă nu poate fi revitalizată. Suntem într-o situaţie asemănătoare cu cea care a fost la CFR Marfă”, a spus Fenechiu.

Propunerile cu care acesta va veni în faţa Guvernului vizează readucerea subvenţiei la valoarea din 2011, plata facilităţilor restante către CFR Călători şi o recapitalizare a acestei companii, sub forma unui credit sau a unei privatizări. „Dacă nu există soluţii în buget pentru recapitalizare, voi propune un credit pentru această companie, pentru a o aduce pe linia de plutire, în paralel cu eficientizarea activităţii”, a subliniat ministrul Transporturilor. Ulterior, a precizat el, sunt două variante: fie o recapitalizare în 2104, împreună cu accesarea unor fonduri europene pentru achiziţionarea unor rame performante, fie găsirea unei soluţii de recapitalizare sau asociere.

Nu-şi dă demisia

Relu Fenechiu nu se dă dus de la Transporturi decât cu o condamnare penală de gât. O informaţie din piaţă, publicată de cotidianul PUTEREA, arăta că aliaţii USL i-au dat posibilitatea să aleagă între o condamnare cu suspendare, dar cu demisia înainte de verdict, sau puşcărie sigură pe 5 ani, cu părăsirea obligatorie a fotoliului ministerial, după cum zice legea. În cadrul conferinţei de presă, Relu Fenechiu a fost categoric în ceea ce priveşte demisia sa. „Dacă vă doriți foarte mult acest lucru, căutați pe altul”, a declarat încă ministrul Fenechiu.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2013-07-03

TAGURI: Fenechiu, minister, penal, CFR, Calatori, metrou





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


Random image



Ultimele stiri










Apa Nova

loading...