2016-12-11 04:32

ECONOMIE


Circa 90% dintre români vor să cheltuiască mai mult în acest an, în detrimentul economiilor

 |  19:20
Circa 90% dintre români vor să cheltuiască mai mult în acest an, în detrimentul economiilor

Majoritatea românilor(89%) intenţionează să cheltuiască mai multîn decursul acestui an, în timp ce doar 14% dintre aceştia plănuiesc să-şimărească soldul economiilor, arată un studiu despre comportamentulconsumatorilor la nivel european, comandat de Cetelem.

Studiul"«Observatoire Cetelem 2011» arată căexistă «o diferenţă notabilă»între Europa de Est şi cea de Sud. Astfel, dacă cetăţenii din România, Ungaria,Polonia, Cehia, Slovacia aleg în acest an consumul, cei din Spania, Franţa,Italia, Portugalia, Belgia sau Germania sunt ceva mai rezervaţi, acordând oatenţie mai mare economiilor. Britanicii sunt cei mai preocupaţi să-şi majorezenivelul economiilor, 58% dintre aceştia declarând că îşi doresc ca în 2011 săpună mai mulţi bani deoparte.

Studiul«Observatoire Cetelem 2011» demonstrează că nevoia de consum, proiecteleconsumatorilor nu au dispărut, ci doar au fost amânate din cauza crizei.Evenimentele economice din ultima perioadă au determinat o reducere şi chiarstoparea planurilor de achiziţii în majoritatea ţărilor europene, însă odată cuprimele semne de revenire economică şi comportamentul consumatorilor începe săse schimbe", a declarat marţi directorul general al Cetelem IFN, GillesZeitoun, citat de Mediafax.

Petrecereatimpului liber şi călătoriile sunt principalele proiecte pentru europeni în2011, urmate îndeaproape de echiparea şi/sau renovarea locuinţei. Astfel,pentru 50% dintre cei chestionaţi, cheltuielile cu petrecerea timpului liber şicălătoriile sunt o prioritate, în timp ce peste 40% dintre aceştia vor aloca peparcursul anului în curs bugete suplimentare pentru achiziţia de produseelectrocasnice, lucrări de amenajere a locuinţei şi chiar de telefoane mobile.Obiectele de mobilier, echipamentele electronice sau ustensilele pentru grădinăse află, de asemenea, în topul priorităţilor.

Oachiziţie devine importantă pentru bugetul familiei atunci când depăşeşteo anumită valoare, diferită de la o ţară la alta. Dacă pentru un germancumpărarea de echipamente necesare utilării locuinţei este importantă atuncicând preţul depăşeşte valoarea de 768 de euro, pentru un român nivelul desuportabilitate pleacă de la doar 184 de euro.

Şiîn ceea ce priveşte sumele alocate pentru divertisment şi călătorii, românii senumără printre puţinii europeni (alături de cehi şi de unguri) care considerăcă un buget cu impact raportat la veniturile totale este de peste 168 de euro.Spre comparaţie, un italian sau un german consideră că alocă resurse financiareimportante dacă valoarea pachetului trece de 1.018 euro, respectiv 906 euro.

Potrivitstudiului, procesul de cumpărare nu mai este de mult o decizie spontană pentruconsumator, acesta alocând resurse de timp importante pentru o analizăamănunţită a ofertelor din piaţă din punct de vedere calitate-preţ. Tot maiinformat, consumatorul tinde să devină "mai expert decât expertul".

"Încontextul în care rata de penetrare a internetului în Europa ajunsese în iunie2010 la o medie de 68%, peste 90% dintre utilizatori folosesc mediul onlinepentru documentare", a precizat Gilles Zeitoun, director general CetelemIFN.

Totodată,peste 90% dintre europeni, indiferent de vârstă, alocă în medie o lună perioadeide cercetare proprie. Neîncrezători în discursurile vânzătorilor, peste 50%dintre consumatorii europeni au încredere mai degrabă în intuiţia proprie saucea a apropiaţilor, în analiza personală desfăşurată pe internet sau însfaturile prietenilor şi ale familiei.

Aproape 65% dintreromâni compară preţurile înainte de achiziţie

Pefondul crizei, se arată în studiu, europenii au revenit la fundamenteleconsumului: o bună achiziţie este înainte de toate un bun raport calitate-preţ,iar căutarea unui preţ bun presupune comparaţia acestora. În aceste condiţii,peste 59% dintre europeni compară cu atenţie preţurile, iar acest tip decomportament afectează toate generaţiile, în toate ţările.

ÎnRomânia, peste 65% din populaţie compară preţurile înainte de a trece laachiziţia propriu-zisă, procent ce se numară printre cele mai ridicate dinEuropa, alături de Belgia, Portugalia sau Slovacia.

Britaniciisunt cei care acordă cea mai mică importanţă acestui aspect, în medie, doar 47%dintre aceştia fiind atenţi la o analiză comparativă a costurilor. În plus,promoţiile reprezintă în continuare un instrument de marketing la care tot maimulţi consumatori sunt sensibili, fiind căutate de peste 50% dintre europeni.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639243-05-16

Mai multe imagini:
Circa 90% dintre români vor să cheltuiască mai mult în acest an, în detrimentul economiilor
zoom



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image