2016-12-06 20:03

ECONOMIE


Circulaţia pe Centura de Nord a Capitalei, ''paralizată'' încă doi ani

 |  19:51
Circulaţia pe Centura de Nord a Capitalei, ''paralizată'' încă doi ani
Chiar dacă se circulă pe patru benzi peCentura de Nord a Capitalei, între Chitila şi Voluntari, zilnic se creeazăblocaje rutiere în zona Otopeni. Zeci de mii de şoferi sunt nevoiţi să aştepteaproape o oră pe Centura de Nord, în zona Otopeni, până să treacă peste liniilede cale ferată. După ce a fost deschis circulaţiei rutiere aproape două luni, pasajulhobanat de la Otopeni, al cărui scop este de a fluidiza circulaţia pe Centurade Nord a Capitalei, trecând peste liniile de cale ferată, a fost închis pentrufinalizarea lucrărilor. Cu o întârziere de aproape 18 luni, pasajul hobanattrebuie legat de DN1 prin construcţia unor bretele de circulaţie. Lărgirea Centuriide Nord a Capitalei, între autostrada Bucureşti - Piteşti şi Bucureşti - Constanţa,unul dintre cele mai imporatante proiecte rutiere rutiere din zona Capitalei,se va finaliza abia peste doi ani.

Chiar dacă Guvernul Boc se lăuda că de lasfârşitul acestui an vom circula pe patru benzi de la Piteşti la Constanţa, şoferiitrebuie să mai aştepte până în vara anului 2013. Traficul infernal de peCentura de Nord a Capitalei se datorează blocajului din zona pasajului hobanatOtopeni, unde şoferii stau la coadă pentru a trece şinele de cale ferată şi deacele două capete, spre autostrăzile Bucureşti - Piteşti şi Bucureşti - Constanţa,unde maşinile circulă numai pe două benzi.

După ce, în toamna anului trecut, Compania Naţionalăde Autostrăzi a anulat procedurile de licitaţie privind lărgirea Centurii deNord pe sectoarele A1 - DN7 şi DN2 - A2, zilele trecute, conducerea CNADNR apublicat anunţul de licitaţie pentru lărgirea celor două secţiuni, în lungimetotală de aproximativ 20 km. „Anul trecut, în iulie, Compania de Autostrăzi demaraseprocedurile pentru două licitaţii în vederea proiectării şi construcţieicapetelor Centurii de Nord, de la A1 la DN7 (10 km) şi de la DN2 până la A2 (11km). Dacă ar fi fost semnate cele două contracte în toamna anului trecut, lasfârşitul acestui an se putea finaliza cel mai important proiect de fluidizarea traficului rutier. Ar fi bine dacă s-ar finaliza lucrările în vara anului2013”, ne-au declarat surse ministeriale.

100 milioane de euro pentru o lărgire de 20km

Ca şi în primele documentaţii anulate anultrecut, lucrările de lărgire a celor aproximativ 20 km costă aproximativ 100milioane de euro. Potrivit anunţului de participare la licitaţie, lărgireacelor două loturi costă 424,67 milioane de lei, fără TVA. „Lotul 1, sectorul A1 (km 55+465) – DN 7 (km 64+160) este situat în partea de nord-vest amunicipiului Bucureşti, are o lungime de aproximativ 8,69 km şi costă 153,79milioane de lei, fără TVA. Lotul 2, sectorul DN 2 (km 12) - A 2 (km 23+750)este situat în partea de nord-est, are o lungime de 11,45 km şi costă 270,88milioane de lei, fără TVA”, se arată în documentaţia de atribuire acontractului, postată pe site-ul Companiei de Autostrăzi.

Cele două secţiuni din Centură, lărgite în630 de zile

Potrivit anunţului de proiectare şi execuţiea ultimele două tronsoane din Centura de Nord a Capitalei, care vor facelegătura cu autostrăzile A1 şi A2, în lungime totală de circa 20 km, lucrările vordura între 540 şi 630 de zile. „Termenul-limită pentru primirea ofertelor este 10august. Având în vedere că semnarea contractelor ar putea avea loc în lunaseptembrie, organizările de şantier plus exproprierile conduc la demararealucărilor abia din primăvara anului 2012. Exproprierile pentru lărgirea celor20 km de drum costă alte milioane de euro.

Pasajul hobanat Otopeni, al doilea ca mărimedin Capitală

Cel mai important punct rutier de pe Cenurade Nord a Capitalei este în zona Otopeni, unde autovehiculele sunt nevoite sătraverseze şinele de cale ferată. Pentru a putea bebloca circulaţia, Companiade Autostrăzi a decis, în 2007, construcţia unui pasaj hobanat în lungime deaproximativ 700 de metri. După ultimele majorări contractuale, pasajul costă circa19 milioane de euro, are o lungime de 2,5 kilometri, din care podul hobanat are720 de metri.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639250-03-08



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image