2016-12-06 22:03

ECONOMIE


Clientela politică, realimentată. CNADNR aruncă 800.000 de euro pentru actualizarea unor proiecte ipotetice

 |  16:35
Clientela politică, realimentată. CNADNR aruncă 800.000 de euro pentru actualizarea unor proiecte ipotetice

Compania Naţională de Autostrăzi “îngroapă” banii publici, an de an, în refacerea studiilor defezabilitate, hârtii care zac blocate în sertarele CNADNR. După ce au tocatpeste 50 milioane de euro pe studii de fezabilitate pentru construcţia dedrumuri expres şi s-au cheltuit alte milioane de euro pentru autostrăzile de pehârtie, Compania de Autostrăzi scoate acum “din buzunar” până la 800.000 deeuro pentru evaluarea unor studii geotehnice, reactualizarea unor proiecte defezabilitate şi supervizarea unor centuri ocolitoare.

Dacă tot nu mai sunt bani pentru continuareaunor autostrăzi sau începerea lucrărilor de lărgire la Centura de sud aCapitalei, unul dintre cele mai importante proiecte rutiere din zonaBucureştiului, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) cheltuieşte milioane de euro pentru refacerea unorstudii de fezabilitate şi supravegherea unor lucrări rutiere. Numai pentru actualizareaa trei studii de fezabilitate şi supravegherea lucrărilor pentru trei centuriocolitoare, Compania de Autostrăzi a alocat un buget de aproximativ 3,3milioane de lei. Astfel, actualizarea studiului de fazabilitate, a proiectuluitehnic şi adetaliilor de execuţie pentru variantele de ocolire a oraşelor Târgu-Mureş şi Bacău costă aproximativun milion de lei. Pe lângă acestea, Compania de Autostrăzi a mai alocataproximativ 60.000 de lei pentru “asistenţa tehnică pentru evaluarea studiilorgeotehnice elaborate în cadrul studiului de fezabilitate Autostrada Sibiu-Piteşti şi întocmirea specificaţiilor tehnice pentru studiigeotehnice la Autostrada Sibiu-Piteşti şi Lugoj-Calafat.

Supervizăride peste 2 milioane de lei

Pe lângă cele trei contracte de revizuire şiasistenţă, conducerea CNADNR se pregăteşte să „bată în cuie” supervizarealucrărilor pentru construcţia centurilor Craiova Sud, Mihăleşti şi reabilitareaunui sector din DN 66 Petroşani-Baru, în lungime de 23 km. “În perioada 2007-2008, sub mandatul lui Mihai Grecu, Companiade Autostrăzi a semnat şase contracte pentru întocmirea unor studii defezabilitate privind construcţia drumurilor expres. CNADNR a cheltuit peste 50milioane de euro pe aceste studiile de fezabilitate privind construcţiadrumurilor expres Sibiu-Făgăraş, Arad-Oradea, Turda-Sebeş, Piteşti-Craiova,Petea-Satu Mare-Baia Mare şi Brăila-Galaţi. Anul trecut a expirat valabilitateaacestor hârtii, care zac în sertarele birourilor din Compania de Autostrăzi. Dacătot a venit Ford să investească la Craiova,de ce nu se reia ideea construirii drumului expres Piteşti-Craiova? Studiul defezabilitate pentru autostrada Constanţa - Vama Veche este un alt proiect falimentar.Există mii de hârtii în sertarele Companiei de Autostrăzi, pentru care statul aplătit zeci de milioane de euro. Studiile expiră în doi ani şi se pot arunca lagunoi dacă nu sunt actualizate, adică alţi bani pentru firmele clientelare aleCompaniei de Autostrăzi”, ne-au declaratsurse avizate.

CosminPopescu, noul director comercial al CNADNR

După numai două zile de la “decapitarea” lui LiviuCostache din postul de director comercial al CNADNR şi demiterea fostuluidirector, Silvia Ciobanovschi, conducerea Companiei de Autostrăzi a găsit înlocuitoripentu cei doi foşti şefi. Dacă în locul Silviei Ciobanovschi a rămas MihaelaMocanu în funcţia de director direcţia proiecte din fonduri externerambursabile, noul director comercial alCompaniei de Autostrăzi este Cosmin Popescu. Acesta a fost cercetat de Corpulde Control al Ministerului Transporturilor în mandatul ministrului LudovicOrban pentru ordine ilegale date către agenţiile de control.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639252-10-24



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image