2016-12-04 02:14

ECONOMIE


CNADNR riscă plata unor daune de până la 30 milioane de euro către Colas. Firma franceză va da statul român în judecată

 |  18:44
CNADNR riscă plata unor daune de până la 30 milioane de euro către Colas. Firma franceză va da statul român în judecată

După ce francezii de la Colas au abandonat, încăde vineri, şantierul Autostrăzii Soarelui, ministrul transporturilor, AncaBoagiu, a ieşit, după trei zile, să anunţe că tronsonul Cernavodă - Medgidia a rămasfără constructor. Ieri, reprezentanţii firmei Colas au anunţat că vor chema MinisterulTransporturilor în instanţă şi vor cere daune de zeci de milioane de europentru acest contract eşuat. Astfel, în loc să piardă numai 8 milioane de euro,cât a cerut Colas drept majorare a contractului, Ministerul Transporturilor arputea fi obligat să scoată din buzunarele românilor între 10 şi 30 de milioanede euro, despăgubiri către firma franceză.

După ce firma franceză Colas a început eliberareaşantierului autostrăzii Cernavodă - Medgidia, ministrul transporturilor, AncaBoagiu, a anunţat că reziliază contractul. „Au fost mai multe întâlniri între Compania de Autostrăzişi Colas, chiar şi cu mine au avut întâlniri privind proiectul de autostradă. FirmaColas a fost notificată pe data de 22 martie că trebuie să remedieze deficienţeleconstatate. Motivul principal pentru care a fost reziliat contractul estenefinalizarea proiectului tehnic pe o lungime de aproximativ 14 km. Din acestmotiv nu au fost obţinut certificatul de urbanism şi autorizaţia deconstrucţie. Fima de construcţie a cerut un surplus de aproximativ 16 milioanede euro, în contextul în care consultantul arată că noul aliniament alautostrăzii ieftineşte autostrada cu 5 milioane de euro. Firma Colas a maicerut şi prelungirea termenului de execuţie cu 24 de luni”, a precizat AncaBoagiu. Ministrul transporturilor a precizat că Inspectoratul de Stat înConstrucţii a cerut oprirea lucrărilor la podeţe şi structuri din cauza unordeficienţe. “Pe sectorul de 5,5 km aflat în execuţie, lucrările au fostîncepute cu întârziere în vara anului 2010, iar începând cu luna octombrie 2010,execuţia lucrărilor la podeţe şi structuri a fost oprită de Inspectoratul deStat în Construcţii ca urmare a nerespectării de către antreprenor, în calitateasa de proiectant, a prevederilor Legii 10/1995 privind calitatea în construcţii”,a mai declarat Boagiu.

CNADNRvrea să lanseze o nouă licitaţie

Potrivit unui comunicat al CNADNR, firma Colasa primit o notificare cu privire la rezilierea contractului pentru proiectareaşi execuţia autostrăzii Cernavodă - Constanţa, tronsonul Cernavodă - Medgidia. “Măsuraa fost luată de către companie ca urmare a refuzurilor repetate ale Colas de acontinua execuţia lucrărilor, invocând diverse motive pentru a justificaîntârzierile şi având în vedere lipsa unei planificări şi mobilizăricorespunzătoare, precum şi lipsa aprovizionării cu materiale. (…) Mai mult, lucrările dedescărcare arheologică ce sunt în sarcina antreprenorului nu sunt finalizate,iar Colas a început retragerea utilajelor de pe şantier. CNADNR estimează că,în termen de o lună, va finaliza revizuirea proiectului şi pregătireadocumentaţiei de atribuire pentru lansarea noii licitaţii”, se arată încomunicatul CNADNR.

Colas: CNADNR acerut reziliereacontractului

De partea cealaltă, oficialii companiei Colasspun că întreruperea lucrărilor la autostrada Cernavodă - Constanţa s-a făcutla cererea Companiei de Autostrăzi. “Lasfârşitul lunii martie au fost mai multe corespondeţe între noi şi Compania deAutostrăzi. Noi am oprit lucrările pentru că aşa a cerut CNADNR. Nu am primitterenurile la timp şi nici avizele pentru lucrări. Mergem la Curtea de Arbitrajşi vom cere daune Companiei de Autostrăzi. Nu ne retragem de pe toateşantierele unde activăm pe teritoriul României”, au explicat oficialii Colas.

Lucrărilenu se pot relua în acest an

Francezii de la Colas vor cere daune cuprinseîntre 10 şi 30 milioane de euro, ne-au declarat surse avizate, care ausolicitat anonimatul. “Companiade Autostrăzi nu mai are interes să continue proiectul autostrăzii cu franceziide la Colas, pentru că autostrada nu se poate finaliza nici până la sfârşitulanului electoral 2012. Francezii se pregătesc de judecată, şantierul nu va fipredat până în momentul în care statul nu va finaliza procesul cu firma Colas. Probabilîn 2012 se va circula pe o bandă deautostradă între Cernavodă şi Medgidia”, au mai spus sursele citate.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639243-07-24



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image