2016-12-06 20:06

ECONOMIE


CNADNR ''sparge'' 37 milioane de euro pe consultanţă, pentru supervizarea autostrăzilor pe Coridorul IV pan-european

 |  17:08
CNADNR ''sparge'' 37 milioane de euro pe consultanţă, pentru supervizarea autostrăzilor pe Coridorul IV pan-european
Dacă tot s-au amânat licitaţiile privindconstrucţia a peste 180 km de autostradă de pe Coridorul IV pan-european, întreNădlac şi Sibiu, Compania Naţională de Autostrăzi s-a gândit să scoată lalicitaţie servicii pentru supervizarea lucrărilor acestor tronsoane, în valoarede aproximativ 37 milioane de euro. Chiar şi cu cele mai mari preţuri pentruconstrucţia unui kilometru de autostradă, cu aceşti bani, Compania Naţională deAutostrăzi ar fi construit, în zonă de munte, cel puţin cinci kilometri deautostradă.

Numai pentru consultanţă şi supervizarealucrărilor de infrastructură, Compania Naţională de Autostrăzi şi DrumuriNaţionale (CNADNR) a cheltuit,în ultimii ani, sute de milioane de euro. Zilele trecute, conducerea interimarăa CNADNR a decis demararea procedurilor de atribuire a contractelor privind supervizareatronsoanelor de autostradă Timişoara - Lugoj, Orăştie - Sibiu, Lugoj - Deva şiNădlac - Arad. “Câştigătoriilicitaţiilor pentru cele patru tronsoane de autostradă, de pe Coridorul IVpan-european, ar fi trebuit să fie anunţaţi de pe data de 22 martie. Estebătaie mare pentru aceste tronsoane de autostradă. Compania de Autostrăzitrebuie să aloce aproximativ 200 milioane de euro (cofinanţare) pentruatragerea fondurilor europene, în valoare de aproximativ un miliard de euro. Pânăla finalizarea acestor licitaţii pentru construcţia celor 183 km de autostradă,din 24 martie au început procedurile pentru achiziţia serviciilor desupervizare a celor patru tronsoane, în valoare de aproximativ 148 milioane delei. Dacă cele patru proiecte vor fi finanţate de Uniunea Europeană, prinFonduri de Coeziune în procent de 85 şi Guvernul Romaniei contribuie numai cu 15%,supervizarea lucrărilor este bugetată din bugetul CNADNR”, ne-au declarat surse din interioriul Companiei deAutostrăzi.

“La prima strigare, firmelemerg cu preţuri mici, contractul se dubleazăpe parcurs”

Pentru supervizareatronsonului de autostradă dintre Orăştie - Sibiu, segment împărţit în patruloturi, CNADNR plăteşte aproximativ 73 milioane de lei. “Aproape un milion de lei pentru supervizarealucrărilor unui kilometru de autostradă nu este o sumă foarte mare. Acestecontracte se vor dubla pe parcurs, când vor apărea diverse cerinţe din partea statuluisau a firmei de consultanţă. Laprima strigare, firmele merg cu preţuri mici, contractul se dubleazăpe parcurs. Acum, firmele de consultanţă merg cu mai puţin, după care se potsemna diverse adiţionale”,ne-au explicat sursele citate. Supervizarea lucrărilor deautostradă Timişoara - Lugoj, în lungime de aproximativ 35 km, vor costaCompania de Autostrăzi 24,4 milioane de lei, segmentul între Lugoj şi Deva, (27 km), goleşte bugetulCNADNR de 24,3 milioane de lei şi consultanţa pentru tronsonul Nădlac - Arad, (38 km), areo valoare de circa 27,6 milioane de lei.

Autostrada Ocolire Deva -Oraştie, consultanţă de 5,7 milioane de euro

Compania Naţională de Autostrăzi a semnat cuasocierea Inocsa Ingenieria-Consitrans contractul privind supervizarea lucrărilorpentru autostrada Deva - Orăştie. Contractulare o valoare de 5,7 milioane de euro, fără TVA, din care 4,2 milioane de euro reprezintăfinanţare nerambursabilă acordată de Comisia Europeană, restul sumei fiindasigurat de CNADNR. “Obiectivulcontractului de servicii îl reprezintă supervizarea lucrărilor de construcţie avariantei de ocolire cu profil de autostradă a localităţilor Deva şi Orăştie.Durata de implementare a contractului este de 76 de luni, începând cu a treiazi de la semnarea contractului de servicii”, se arată într-un comunicat al CNADNR.

64 de asocieri se batpentru cele nouă bucăţi de autostradă dintre Nădlac şi Sibiu

La începutul lunii aprilie, CompaniaNaţională de Autostrăzi ar trebui să semneze contractele pentru tronsoanele deautostradă Nădlac - Arad, Timişoara - Lugoj, Lugoj - Deva şi Orăştie - Sibiu. Cade obicei, regii asfatului, Dorinel Umbrărescu, Dan Besciu sau Alexandru Horpossunt asociaţi cu diverse firme străine în speranţa că vor prinde un un tronsonde autostradă. Printre firmelestrăine participante la licitaţii se numără, Strabag, Astaldi, ImpresaPizzarotti, Aktor, Alpine sau Colas.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639240-11-24



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image