2016-12-08 10:07

ECONOMIE


Compania de Autostrăzi se ''împiedică'' de osemintele dacilor. Tronsoanele de pe Coridorul IV, blocate de descărcările arheologice

 |  16:20
Compania de Autostrăzi se ''împiedică'' de osemintele dacilor. Tronsoanele de pe Coridorul IV, blocate de descărcările arheologice

În acest an nu vom avea lucrări în execuţiepentru tronsoanele de pe Coridorul IV paneuropean, de la Nădlac, Arad,Timişoara, Lugoj, Orăştie sau Sibiu, din cauza Companiei Naţionale deAutostrăzi, care nu a rezolvat problema descărcărilor arheologice şi aexproprierilor, a declarat, într-un comunicat, şeful Departamentului deTransporturi şi Infrastructură din PSD, senatorul Sorin Bota. „Nici măcar petronsonul început anul trecut Orăştie - Deva, care ar fi trebuit să sefinalizeze anul viitor, nu încep lucrările în acest an. Pe lângă motivele deordin tehnic, mai există unul, în fapt, o gaură la buget din cauza căreia MinisterulTransporturilor nu poate să aloce cota de cofinanţare pe care trebuie să o punăalături de fondurile europene. Sigur, pe cale de consecinţă, anul viitor nu vomputea circula pe aceste autostrăzi, chiar dacă programul iniţial pe careGuvernul PSD din 2004, la încheierea negocierilor, îl avea stabilit cu UniuneaEuropeană în sistem nerambursabil de finanţare de la Bruxelles, cu Banca Europeanăde Investiţii şi cu BERD-ul şi în parteneriat public-privat, trebuia să setermine în 2008 “, explică Sorin Bota.

Credit furnizor de la Bechtel pentruautostrada Transilvania

Şeful Departamentului de Transporturi şiInfrastructură din PSD a propus continuarea negocierilor cu Bechtel, reluarealucrărilor pe tronsoanele începute de la Gilău spre Borş printr-un credit furnizoroferit de americani şi „de la Câmpia Turzii spre Braşov printr-un nou contractîn parteneriat public-privat”. „Se împlinesc deja opt ani de când Bechtel aaterizat la Bucureşti şi a început negocierile. Opt ani după care, aşa cumştiţi, avem un cost pe kilometru de 11,5 milioane de euro în loc de 5,5, câtnegociasem noi la momentul 2003-2004, lucrările întrerupte şi o perspectivăsumbră din punctul de vedere al continuării. Aceasta este soluţia pe care noi opropunem şi sperăm ca guvernarea PDL să facă ceva paşi în sensul finalizării autostrăziiTransilvania, care, în paranteză fiind spus, anul viitor trebuia să fie gata dela Braşov până la Borş, 415 kilometri”, a mai declarat fostul secretar de stat înMinisterul Transporturilor.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639250-04-23



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

NECOLAICIUC
24 Iun 2011

Foarte tare!!! PSD a semnat un contract de 2,2 miliarde de dolari, dupa care a venit PDL si prin voia domnului ministru Dobre el a fost renegogiat si dus la 7 miliarde de euro! Pentru asta Dobre a fost premiat si adus din nou la mimister unde vrea sa ma depaseasca in incompetenta! Felicitari doamna Boagiu!!!

Adauga un comentariu

Random image