2016-12-10 20:46

ECONOMIE


Compania de Drumuri toacă milioane de euro în procesele cu antreprenorii. Avocaţi plătiţi regeşte de Ministerul Transporturilor

 |  19:50
Compania de Drumuri toacă milioane de euro în procesele cu antreprenorii. Avocaţi plătiţi regeşte de Ministerul Transporturilor
Dacătotau lăsat baltă lucrările de reabilitare a drumului naţional, Craiova - Drobeta-TurnuSeverin, Filiaşi - Ciochiuţa şi DN17,pe tronsonul de la limita judeţului Cluj cu Bistriţa-Năsăud şi până la Bistriţa,grecii de la Proodeftiki se judecăcu oficialii Companiei de Autostrăzi, cerând daune de aproape 15 milioane deeuro pentru anularea contractelor încheiate cu statul român. Şi italienii de laItinera SpA sunt în proces cu CNADNR, cerând aproximativ40 milioane de euro ca daune pentru anularea contractelor de reabilitare a tronsoanelor de drumdintre Adunaţii Copăceni-Giurgiu şi Craiova-Filiaşi.

După gaura de un milion de euro privind drepturile deautor pentru studiile de fezabilitate privind tronsoanele de autostradă dintreNădlac şi Sibiu, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale dinRomânia (CNADNR) “sparge” încă trei milioane de euro pentru a fi reprezentană întrei procese cu grecii de la Proodeftiki şiitalienii de la Itinera SpA. “Fostul ministru al Transporturilor, Ludovic Orbana reziliat contractul cu grecii de la Proodeftiki pentru reabilitarea drumuluinaţional Filiaşi - Ciochiuţa pentru întârzierea lucrărilor. Înainte de Orban, RaduBerceanu, în 2006, a reziliat contractul pentru reabilitarea DN 17, petronsonul de la limita judeţului Cluj cu Bistriţa-Năsăud şi până la Bistriţa. Chiardacă nu au finalizat cele două lucrări de reabilitare a drumurilor naţionale,grecii au acţionat în justiţie Compania Naţională de Autostrăzi pentru anumiterevendicări contractuale. Procesul dintre CNADNR şi cele două firme, respectiv Proodeftiki şiItinera SpA a ajuns la Curtea de Arbitraj Internaţională”, ne-au explicatreprezentanţiiCompaniei Naţionale de Autostrăzi.

Astfel, deşi nu au finalizat lucrările pentrureabilitarea celor două drumuri naţionale, grecii au cerut daune de aproximativ15 milioane de euro. “CNADNR a semnat cu grecii de la Proodeftiki un contract în valoare de aproximativ 21milioane de euro pentru modernizarea DN6, Filiaşi-Ciochiuţa.Au primit câteva milioane de euro pentru unele lucrări, după care a fost reziliatcontractul cu antreprenorul grec din cauza întârzierilor. Bugetul estimatpentru încheierea acestui contract de asistenţă juridică învederea reprezentării Companiei Naţionale de Autostrăzi în faţa Curţilor deArbitraj Internaţionale este de aproximativ 896.000 de euro, fără TVA”, ne-au mai explicat reprezentanţii CNADNR.

Itinera SpA are pretenţii financiare de aproape 40milioane de euro

După grecii de la Proodeftik, şi italienii de la Itinera SpA auchemat în instanţă Compania Naţională de Autostrăzi pentru anumite revendicărifinanciare privind contractele de reabilitare a drumului naţional Craiova-Filiaşişi lărgirea drumului naţional dintre Adunaţii Copăceni şi Giurgiu. “Compania Naţională de Autostrăzi nu a recepţionat lucrările la DN6 Craiova-Filiaşi. Comisia de recepţie a reţinut garanţia de aproximativpatru milioane de euro pentru a constata mari deficienţe din punctul de vedereal desfăşurării unor lucrări. Mai mult, comisia din cadrul CNADNR a descoperitcă antreprenorul nu a montat parapeţi şi nu a respectat procedurile pentrulucrările de reabilitare din şase intersecţii”, ne-au spus surse ministeriale. Mai mult, acestea ne-au precizat că italieniiItinera SpA ar putea câştiga jumătate din pretenţiilefinanciare. “Sunt şanse să câştige aproape20 milioane de euro ca şi klaim-uri. Compania Naţională de Autostrăzicheltuieşte circa două milioane de euro pentru avocaţi în procesele cu italieniide la Itinera SpA”, au adăugat sursele citate.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639237-10-05



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image