2016-12-11 00:22

ECONOMIE


Alte "găuri negre" pe lângă CFR

 |  21:00
Alte "găuri negre" pe lângă CFR

După tăierea cu 25% a salariilor, Guvernul Boc pregăteşte românii pentru un alt duş rece. Reducerea deficitului bugetar sub 3% pentru anul viitor înseamnă o nouă reducere a salariilor sau o restructurare masivă în rândul angajaţilor din cadrul companiilor de stat. Acoperirea „găurilor negre” din Ministerul Transporturilor, respectiv Compania de Autostrăzi sau TAROM, societăţi care, anual, „sparg” miliarde de euro, pot influenţa atingerea ţintei de deficit bugetar.

Specialiştii din Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) ne-au explicat că Guvernul trebuie să scape de „mucegaiul instalat în companiile de stat”. „Există companii valoroase, dar care au un potenţial limitat de dezvoltare din cauza costurilor de personal exacerbate şi a unor scheme de personal greoaie. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale sau TAROM sunt două «găuri negre» care înghit anual zeci de milioane de euro numai pentru plata salariilor. Cele două companii pot funcţiona cu jumătate din personal”, ne-au declarat specialiştii din MTI.

Chiar dacă există contracte „grase” pentru întreţinerea drumurilor, Compania de Autostrăzi cheltuieşte cel puţin 20 milioane de euro pe an numai pentru salariile angajaţilor de la regionale, secţii şi districtele componente. „Din 2008 se plătesc degeaba peste 4.000 de drumari. În prezent, Compania de Autostrăzi a derulat diverse licitaţii pentru materiale de protecţie, mănuşi, bocanci şi salopete. Întreţinerea muncitorilor, apă pe timp canicular, transportul acestora, încălzirea pe timp de iarnă a districtelor costă alte sute de mii de euro. Există o gaură de aproape 200 milioane de euro, bani plătiţi degeaba”, ne-au mai explicat specialiştii din MTI.

Potrivit acestora, districtele şi secţiile de drumuri ar fi putut fi închiriate contructorilor care deţin contractele multianuale. „Compania de Autostrăzi are în subordine aproximativ 6.000 de oameni, iar întreaga activitate a acesteia s-ar putea desfăşura în condiţii de eficienţă cu aproximativ 2.000 de angajaţi. Banii nu sunt alocaţi eficient, dacă vor să crească veniturile din taxe pot finanţa achiziţia unor senzori aplicaţi în asfalt pentru măsurarea greutăţii trasportate de fiecare camion. Prin achiziţia acestor senzori cresc veniturile CNADNR cu sute de milioane de euro şi dispar camioanele care distrug drumurile”, ne-au mai explicat specialiştii.

TAROM poate funcţiona cu 1.000 de salariaţi

O altă companie care creează găuri de zeci de milioane de euro anual este TAROM. „Operatorul aerian de stat are un personal tehnic excedentar, din cei 2.300 de oameni, compania TAROM poate funcţiona cu aproximativ 1.000 de angajaţi, adică o reducere de personal cu 200% faţă de cel existent. Faţă de dimensiunile companiei TAROM, o mare parte din personalul tehnic poate fi externalizată”, ne-au mai spus specialiştii din MTI.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639265-06-16



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

IONEL GIGEL
02 Noi 2011

Stefane, cum reduci tu numarul de angajati cu 200% ? Iti da cu minus
DANIELA DRAGHIA
09 Noi 2011

La Compania de Autostrazi unde sunt eu, cea mai smechera Director nu este posibil sa se micsoreze numarul de posturi, pentru ca nu o sa mai am locuri pentru a rasplati membrii de la PD-L, unde ii mai angajez eu pe lipitorii de afise, mai ales acum cand avem nevoie de ei pentru a frauda alegerile???

Adauga un comentariu

Random image