2016-12-02 20:18

ECONOMIE


Contracte exorbitante pentru firmele de casă ale PDL

 |  21:00
Contracte exorbitante pentru firmele de casă ale PDL

Reabilitarea căii ferate pe anumite tronsoane dintre Sighişoara şi Coşlariu costă cu 250% mai mult decât standardele de cost aprobate de Ministerul Transporturilor. Astfel, modenizarea a 66 km de cale ferată, care fac parte din două segmente de pe Coridul IV paneuropean, costă cel puţin 334 milioane de euro. Mai precis, 5,06 milioane de euro/km pentru modernizarea liniei CF între Sighişoara şi Coşlariu, faţă de standardele de cost care prevăd căpreţul pentru reabilitarea căilor ferate de pe Coridorul IV paneuropean trebuie să fie de 2,1 milioane de euro/km.

Compania CFR SA atribuie lucrări de reabilitare a liniilor de cale ferată, aflate pe Coridorul IV, tocmai firmelor care tărăgănează modenizarea tronsonului Câmpina-Predeal. Astfel, dacă tot a întârziat lucrările pentru reabilitare a podurilor CF pe porţiunea Câmpina-Predeal, firma Arcada a primit un contract pentru reabilitarea unei porţiuni de cale ferată între Sighişoara şi Coşlariu. CFR SA a anunţat atribuirea a două contracte în valoare totală de 1,4 miliarde de lei (aproximativ 334 milioane de euro) fără TVA, pentru lucrări de modernizare pe segmentele de cale ferată Aţel - Micăsasa (lotul I) şi Micăsasa - Coşlariu (lotul II). Contractul pentru porţiunea Atel - Micăsasa a fost câştigat de asocierea Impresa Pizzarotti & C.S.p.A. Lotul Micăsasa - Coşlariu a fost atribuit asocierii condusă de firma Arcada. Oferta câştigătoare pentru segmentul Aţel - Micăsasa a fost de aproximativ 166 milioane de euro, fără TVA. Porţiunea Micăsasa - Coşlariu va fi modenizată cu aproximativ 168 milioane de euro, fără TVA.

Circulaţie cu mari întârzieri

Odată cu începerea lucrărilor de modernizare a celor 66 km de cale ferată de pe Coridorul IV, trenurile vor înregistra întârzieri de zeci de minute. Potrivit unui comunicat al CFR SA, termenul de execuţie pentru lucrări este de 3 ani, la care se adaugă perioada de garanţie de 2 ani. Lucrările de reabilitare şi modernizare a infrastructurii feroviare se întind pe o lungime totală de 66,2 km, din care 29,6 km între Aţel - Micăsasa, respectiv 36,6 km între Micăsasa - Coşlariu. Potrivit comunicatului CFR SA, lucrările vor asigura viteze maxime de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru cele de marfă. “Sursa de finanţare este asigurată de Comisia Europeană (85%), prin Fondul de Coeziune, şi de Guvernul României (15 %), cu fonduri de la bugetul de stat”, se arată în comunicatul CFR SA.

“Trenurile nu pot circula cu 160 km/oră

Angajaţidin sistemul feroviar ne-au explicat că standardele de cost nu prevăd cheltuieli pentru obţinerea şi amenajarea terenului, asigurarea utilităţilor, proiectare şi asistenţă. “Firma Arcada a întârziat lucrările de modernizare a podurilor CF între Câmpina şi Predeal. Arcada, firma de casă a PDL-iştilor, este abonată la contracte pe banii statului. Verificaţi contractele câştigate de Arcada în ultimii doi ani. Trenurile nu pot circula cu 160 km/oră, pentru că nu sunt echipate cu dispozitive care să preia şi să prelucreze datele de calea de rulare”, ne-au declarat sursele citate.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639551-05-22

TAGURI: contracte exorbitante, firme, pdl



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image

Citeste si...

Tăriceanu acuză DNA că a dus în faliment firme romanești Președintele Senatului Călin Popescu Tăriceanu a declarat că sunt multe acțiuni în România... 30 Noi 2016 | (2)
Firmele de asigurări, “sfătuite” de transportatori să plece din România Reprezentanţii transportatorilor le sugerează asigurătorilor de RCA (răspundere civilă auto)... 14 Noi 2016 | (1)