2016-12-10 11:18

ECONOMIE


Contractele pentru Centura de Sud a Capitalei ar putea fi reziliate. Statul nu are bani pentru proiectul ce trebuia deja finalizat

 |  19:25
Contractele pentru Centura de Sud a Capitalei ar putea fi reziliate. Statul nu are bani pentru proiectul ce trebuia deja finalizat

După ce timp de aproape trei ani a majorat contractelela un proiect inexistent, Compania Naţională de Autostrăzi ar putea abandona Centura de Sud a Capitalei. Cutoate că au pus numai plombe în asfalt, firma Straco, deţinută de controversatulom de afaceri Alexandru Horpos, nu a demarat lucrările pentru lărgirea celoraproximativ 10 km de drum din Centura de Sud a Capitalei. Mai mult, Horpos a beneficiat de majorarea contractului cu aproximativ50% fără să finalizeze un metru de drum, valoarea contractuluisău depăşind 35 milioane de euro. CompaniaNaţională de Autostrăzi neagă rezilierea celor trei contracte pentru Centura deSud a Capitalei, dar nu ştie când vor demara lucrările de lărgire la patrubenzi a unuia dintre cele mai importante drumuri din ţară.

La sfârşitul primului trimestru al acestuian, şoferii ar fi trebuit să aibă la dispoziţie patru benzi pe Centura de Sud aCapitalei. Chiar dacă nu se ştie când vor demara lucrările la acest proiecttergiversat de ani buni, Compania de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) asemnat acte adiţionale de majorare a celor trei contracte încheiate cuconstructorii. De cele mai “grase” acte adiţionale a beneficiat asociereacondusă de Straco.

În 2008, Centura de Sud a Capitalei a fostîmpărţită în trei sectoare. Sectorul care începe de la autostrada Bucureşti - Cernavodăspre DN 4, cu o lungime de aproximativ 10 km, este reabilitat de asociereacondusă de Delta ACM 93 şi costă aproximativ 21 milioane de euro. Al doileasector, în lungime de circa 110 km, este reabilitat de asocierea condusă de EuroconstructTrading 98 şi costă circa 27 milioane de euro. Ultimul sector din Centura de Suda Capitalei, în lungime de 12,5 km, între Autostrada Bucureşti - Piteşti şidrumul care leagă Capitala de Giurgiu, este construit de asocierea condusăStraco Grup şi costă circa 35 milioane de euro, cu tot cu TVA.

După semnarea contractelor pentru lucrărilede lărgire la patru benzi a Centurii de Sud a Capitalei, în noiembrie 2008, CNADNRpromitea că modernizarea celor 30 km se va finaliza în doi ani. “În primă fază, contractuldintre asocierea Straco şi CNADNR a avut o valoare de circa 20 milioane deeuro. În contract nu există preţuri fixe, firmele au preţuri unitare pe suta demetri liniari de utilităţi”, ne-auexplicat surse din cadrul Companiei de Autostrăzi.

“Ar putea ficonstruit numai inelul 2 al Centurii de Sud”

Surse guvernamentale ne-au declarat că MinisterulTransporturilor nu are bani pentru lărgirea Centurii de Sud a Capitalei. “De trei ani nu sunt bani pentru Centura de Sud aCapitalei, logic ar fi ca să se finalizeze lucrările delărgire a Centurii de Nord a Capitalei. Arputea fi construit numai inelul 2 al Centurii de Sud. Toate lucrările suntblocate pe Centura de Sud. Nu se justifică documentaţiile, iar exproprierile şiutilităţile costă foarte mult. Contractele se pot majora şi cu 100%”, ne-au explicat sursele citate.

Reziliereacontractelor implică plata unorpenalităţi

Surse din zona transporturilorne-au explicat că rezilierea celor trei contracte implică plata anumitorpenalităţi. “Dacă sunt anumite semne de întrebare înprivinţa contractelor, acestea ar putea fi reziliate, dar membrii comisiei de licitaţietrebuie traşi la răspundere. Dacă s-ar rezilia cele trei contracte, cele treitronsoane ar putea fi modernizate la preţuri mai mici”, ne-au spus sursele. Directorulgeneral al Companiei de Autostrăzi, Liviu Costache, nu a fost de găsit până la închidereaediţiei pentru a da lămuriri pe acest subiect.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639234-03-31



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image