2016-12-04 18:19

ECONOMIE


Cota de reducere a taxei auto pentru maşinile vechi, redusă. Cumpărătorii vor plăti mai mult

 |  17:44
Cota de reducere a taxei auto pentru maşinile vechi, redusă. Cumpărătorii vor plăti mai mult

Guvernul va diminua nivelul cotei dedepreciere din taxa auto de care au beneficiat până în prezent cumpărătorii demaşini uzate fără dotări suplimentare, precum aer condiţionat şi airbag, astfelcă persoanele care achiziţionează începând cu 2011 autovehicule de acest tipvor plăti o taxă mai mare.

Executivulva menţine principiul conform căruia taxa auto poate fi redusă în baza unorformule de calcul care ţin cont de gradul de depreciere a maşinii, calculat înraport cu diferenţa de vechime între data primei înmatriculări şi anul defabricaţie înscris în cartea de identitate a vehiculului, starea generală şinivelul de dotare, dar va diminua coeficientul de calcul stabilit pentrufiecare dintre aceşti indicatori şi va reduce şi cota maximă de reducereacceptată, de la 95% la 90%.

Plafoanelevor fi stabilite prin normele metodologice de aplicare a ordonanţei privindnoua taxă auto, aprobate de Guvern în şedinţa de miercuri.

Astfel,coeficienţii de reducere a taxei auto calculaţi în funcţie de vechimea maşiniivor fi reduşi de la un ecart cuprins între 1,03-1,10 la 1,01-1,04, iar ceiraportaţi la starea generală a autovehiculului, respectiv aspectul exterior şiinterior (semne de coroziune şi deteriorare pe caroserie, revopsire, curăţeniatapiţeriei, starea componentelor de bord) vor scădea de la 1,10 la 1,05.

Înacelaşi timp, coeficienţii de reducere calculaţi în funcţie de dotarea maşinii(fără aer condiţionat, ABS şi airbag) vor fi diminuaţi de la 1,10-1,15 la 1,05.

Cotelede reducere suplimentară stabilite în raport cu diferenţa dintre rulajul mediuanual real şi cel considerat standard al autovehiculului vor fi redusesemnificativ, de la 1% la 0,5% pentru o diferenţă mai mică de 5.000 de kilometrila vehicule cu cel mult opt locuri pe scaune şi de la 3% la 1,5% pentru odiferenţă mai mare de 50.001 kilometri la maşini de transport marfă cu masamaximă sub 3,5 tone. Aceleaşi reduceri vor fi aplicate şi în cazul celorlaltetipuri de autovehicule.

Rulajulmediu anual real se calculează prin raportarea rulajului afişat de indicatorulde kilometraj al autovehiculului la vechimea calculată în funcţie de data primeiînmatriculări.

Atuncicând noua cotă totală de reducere, calculată pentru toţi aceşti indicatori,este mai mare de 90%, se va aplica o cotă de reducere de 90%. Până în prezent,cota maximă de reducere acceptată era 95%.

Guvernuljustifică scăderea cotei de reducere a taxei auto prin încercarea de a limitaaccesul în parcul naţional auto a autoturismelor vechi şi extrem de poluante,în general cele de peste 10 ani, care sunt vizate a fi scoase din parcul autoprin programul de înnoire a acestuia.

"Realizareaunei reduceri suplimentare mai mici contribuie la creşterea încasărilor labugetul Fondului pentru Mediu şi are un impact pozitiv asupra bugetului destat, prin reducerea comerţului nefiscalizat cu autoturisme rulate", esteun alt argument al Guvernului.

Executivulva introduce totodată o nouă obligaţie de plată a taxei auto, şi anume pentrureintroducerea în parcul naţional a unui autoturism în cazul în care, lamomentul scoaterii acestuia din parcul naţional, i s-a restituit ultimuluiproprietar valoarea reziduală a taxei.

Învederea calculării taxei de către autoritatea fiscală, persoana fizică saufirma în numele căreia este înmatriculată maşina trebuie să prezinte, în copieşi în original, şi documente care atestă dobândirea autovehiculului.

Guvernula decis, la finele anului trecut, ca taxa de poluare auto să fie majorată, din2011, în medie, cu 45-50%, dar cu o creştere dublă sau aproape triplă pentruvehicule poluante, taxa fiind stabilită în funcţie de vechimea maşinii,capacitatea cilindrică şi gradul de poluare.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639234-05-16



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image