2018-04-25 00:17


Crește cererea pentru all inclusive pe litoralul românesc. Prețurile au scăzut cu 6%

 |  19:11
Crește cererea pentru all inclusive pe litoralul românesc. Prețurile au scăzut cu 6%
Alina Oprea

Cererea pentru serviciile all inclusive pe litoralul românesc a crescut de aproape patru ori față de anul 2014, în timp ce valoarea medie a pachetelor all inclusive achiziționate a scăzut cu 6,4%, potrivit unui studiu Mareea, unul din principalii touroperatori care activează pe litoralul românesc. Potrivit studiului, numărul de turiști care au ales până la acest moment hotelurile cu facilități all inclusive a înregistrat o creștere spectaculoasă de 289,8% față de 2014, în timp ce valoarea vânzărilor a crescut cu 271%.

Agenția a analizat, pe baza indicatorilor interni, tendințele sezonului estival 2015, raportat la anul precedent. Studiul s-a axat pe preferințele turiștilor români și străini, atât pe stațiuni, cât și la nivelul general al vânzărilor, raportându-se la intervalul rezervărilor înregistrate în perioada 01 octombrie 2014 – 15 mai 2015.

Oficialii Mareea spun că dezvoltarea numărului de unități hoteliere care au decis implementarea serviciilor all inclusive în acest sezon a determinat evident scăderea prețului valorii medii a prețului/pachet la 1.155 de lei față de 1.234 de lei în 2014. Măsurile fiscale implementate în 2015, printre care reducerea TVA la pachete turistice, au accentuat tendința de scădere a prețurilor, în paralel cu îmbunătățirile aduse de hotelieri bazelor materiale (extra-facilități, spații de joacă, piscine, agrement etc).

„Creșterea înregistrată are cauze multiple, precum măsurile fiscale adopate, creșterea numărului unităților hoteliere și a calității serviciilor oferite de acestea, precum și consolidarea produsului all inclusive în România, datorită promovării efectuate de agenții și hotelieri. Totodată, creșterea este determinată și de orientarea românilor către piața românească, în detrimentul destinației Bulgaria, care începe să scadă în preferințele turiștilor noștri”, a declarat Marius Usturoiu, director general al Mareea.

El afirmă că solicitările și vânzările efectuate înregistrează o creștere de 10,9%, estimând că această tendință va crește.

„În topul preferințelor se situează stațiunea Mamaia, cu 56% din totalul ponderii turiștilor, în creștere cu 2% față de 2014, urmată de Eforie Nord 12%, Jupiter 8%, Venus 7%, Neptun 7% etc. Ponderea mare deținută la acest moment de stațiunea Mamaia are ca explicație faptul că turiștii români apelează din ce în ce mai mult la selecția și plata vacanțelor cu valori mai mari, în intervalele de Early booking/Înscrieri timpurii, când economiile realizate devin semnificative”, arată reprezentanții Mareea.

Ei spun totodată că turiștii români, și mai nou și cei străini, aleg să rezerve cu până la șase luni în avans servicii turistice estivale la Marea Neagră, deoarece „astfel își securizează bugetele de vacanță și ușurează eforturile hotelierilor care pot estima mult mai bine gradul de încărcare și sezonalitate, oferind astfel prețuri atractive pe parcursul întregului sezon estival”.

Mareea gestionează anual un număr de peste 75.000 de turiști care aleg să-și petreacă vacanța pe litoralul românesc.

În plus, touroperatorul se bazează pe polonezi pentru a crește turismul de tip incoming. Oficialii Mareea au anunțat că pregătesc o nouă piață, un zbor charter către Polonia și estimează că, sprijiniţi de autorități, 5.000 de turiști de pe această piață vor vizita România.

„Suntem convinși că în trei-cinci ani Polonia va fi piața principală de pe care vom aduce turiști”, afirmă Marius Usturoiu.

Matichescu (ANT): Ne-am pierdut propriii turiști

La rândul său, președintele Autorității Naționale pentru Turism (ANT), Mirela Matichescu, a declarat că România și-a pierdut o parte din propriii ei turiști, din cauza lipsei de promovare, dar că avem totuși resurse demne de invidiat.

„Este lipsa de promovare și de conștientizare a faptului că România este o destinație turistică cu adevărat unică și care merită vizitată”, a spus Matichescu.

Președintele ANT a precizat totodată că săptămâna viitoare va fi discutat în plenul Parlamentului proiectul privind voucherele de vacanță, iar în 30 de zile „vom avea și normele de aplicare”.

Potrivit calculelor sale, dacă măcar 10% din 5,3 milioane de angajați și șase milioane de funcționari publici ar putea beneficia de cel puțin jumătate (3.000 lei) din plafonul stabilit de 6.000 de lei pentru aceste vouchere, aceasta ar însemna 400 milioane euro infuzie de capital în industria turistică locală.

De asemenea, Mohammad Murad, președintele Federației Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), a declarat că este convins că 99% din parlamentari nu au înțeles ce este impozitul forfetar și că se gândește să facă un infotrip pe litoral pentru ei să le explice.

„Sunt convins că nu există comunicare între noi, ca mediu privat, și clasa politică. Știți foarte bine, această relație, ani de zile a suferit și suferă în continuare, iar dacă nu există o comunicare sănătoasă și permanentă, înseamnă că e greu să înțelegi un lucru așa, de azi pe mâine. Și atunci amânarea e cea mai confortabilă pentru legile parlamentare”, a spus Murad.

El a precizat totodată că legea privind impozitarea bacșișului, care a fost scoasă între timp, a creat un haos total în industria turismului. Mai mult, oamenii de afaceri din turism cer înființarea unei agenții de sprijinire a investitorilor și o legislație simplificată.

„Turismul românesc are nevoie de decizii importante pentru a putea fi pus la punct. Cum spunea și Prințul Charles, ce este cel mai frumos în România este că e naturală. Deci o putem vinde așa cum este ea. Și serviciile pe litoral au crescut în fiecare an, din punctul de vedere al calității. Dar cine să investească în România, când pentru o hârtie aștepți un an la primărie?”, se întreabă șeful FPTR.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2015-05-25

TAGURI: turism, mareea, usturoiu, litoral, fptr, turisti, ant





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


Random image



Ultimele stiri







Apa Nova