2018-10-15 19:15


Cristian Bucur, director tehnic RAR, despre Diesel Story – Impactul proiecţiilor europene pe piaţa auto românescă

 |  12:51
Cristian Bucur, director tehnic RAR, despre Diesel Story – Impactul proiecţiilor europene pe piaţa auto românescă
Florentin Dincă

Prezent la deschiderea Salonului Auto Bucureşti&Accesorii Bucureşti 2018, directorul tehnic al RAR (Registrul Auto Român), Cristian Bucur, a abordat pe larg, în faţa jurnaliştilor prezenţi la standul RAR, o temă extrem de spinoasă în aceste vremuri pe piaţa auto mondială, şi anume - motoarele diesel, prezent şi viitor.

“Scandalul DieselGate de acum trei ani a identificat victima perfectă, şi anume motoarele diesel. De ce? Pentru că s-a constatat că, în exploatare, motoarele diesel depăşeau emisiile de dioxid de azot, în raport cu cele măsurate în laborator. Practic, nici nu a mai contat faptul că motoarele diesel emit mai puţin dioxid de carbon decât motoarele pe benzină. La începutul anului curent, Germania şi-a legalizat intoleranţa faţă de motorul diesel, prin faptul că a acceptat ideea de interzicere în circulaţie a motoarelor diesel, spunând ei că este o interdicţie ca oricare alta, la fel ca interdicţia de trecere pe culoarea roşie a semaforului. În Franţa, la fel, autorităţile au declarat că în 2040 vor interzice circulaţia motoarelor diesel. Pe acest fond, spun că trebuie să rămânem în zona adevărului tehnic şi să spunem că nu toate motoarele diesel sunt nocive, pentru că pentru oxizii de azot există catalizatoare. De fapt, pericolul letal care vine de la diesel este emisia de particule, dar şi pentru această emisie există filtre de particule. Concluzionăm spunând că inamicul nostru principal îl reprezintă motoarele diesel până la Euro 4 inclusiv. Aşadar, pare raţional să achiziţionăm autovehicule second-hand echipate cu motoare diesel numai Euro 5 şi Euro 6. Asta ar fi o chestie relativ imediată”, a declarat Cristian Bucur.

“Pe de altă parte, ne gândim şi la ce se întâmplă cu autovehiculele deja existente în România. Să spunem că, din ianuarie 2017, de când s-a eliminat timbrul de mediu, românii a adus, în procente, cam 70% vehicule echipate cu motoare diesel şi doar 30% echipate cu motoare pe benzină, aici vorbim de maşini second-hand, în timp ce hybridele şi cele electrice practic nici nu au contat. Dacă ne referim la vehicule noi, aici este un trend favorabil. Dacă în 2017, repartiţia a fost 55% pentru diesel şi 45% pentru benzină, în 2018, în cele nouă luni din acest an, repartiţia s-a inversat practic, diesel-ul fiind la 47%,, iar pe benzina la 53%. Repet, aici e vorba de vehicule noi. Asta în condiţiile în care, în Europa, media este undeva la 40%, vehicule noi echipate diesel. Deci, pentru maşinile diesel deja existente în parcul naţional putem să ne gândim la mai multe variante. Am făcut mai întâi apelul către români să-şi cumpere vehicule diesel noi mai puţin poluante şi să le întreţină corespunzător, pentru că dacă nu le întreţinem, sistemele anti-poluare se strică, au piese care trebuie înlocuite, piese consumabile chiar şi, dacă nu sunt întreţinute, nu am făcut nimic”, a mai afirmat directorul RAR.

“Apoi, pe termen mediu şi lung, spuneam că o să alegem vehiculul electric sau hybrid doar atunci când putem merge cu ele sute bune de kilometri, 600-800 de km, cu o singură alimentare, dacă alimentarea ar dura câteva minute, că aşa suntem noi obişnuiţi acum şi, în sfârşit, dacă pe durata călătoriei, confortul dat de puterea motorului, elasticitatea lui, de consumul specific de ce nu, pentru că ştim că la diesel consumul specific este mic, toate astea să fie similare cu cele ale motoarele premium ale constructorilor mari”, a concluzionat Cristian Bucur.

Foto: Florentin Dincă


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2018-10-12
Citeste si:
EDIŢIE ANIVERSARĂ. Salonul Auto Bucureşti&Accesorii 2018 şi-a DESCHIS porţile

TAGURI: registrul auto roman, RAR, SAB, salonul auto bucuresti, cristian bucur, diesel, piata auto
loading...





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


Random image



Ultimele stiri






loading...