2016-12-06 18:01

ECONOMIE


Criza a majorat ponderea cheltuielilor pentru mâncare şi rate

 |  18:52
Criza a majorat ponderea cheltuielilor pentru mâncare şi rate
Româniiau alocat în 2010 ceamaimare parte din venituri, circa 48%, pentruhrană şiratela bănci, mai mult faţă de începutul crizei, înnoiembrie 2008, reducând din cheltuielile pentru haine, produse de îngrijirepersonală, mobilă sau educaţie, potrivit unui studiu al Mercury Research.

"Anul2010 a adus schimbări şi în calcularea bugetului familial lunar. Românii alocaula sfârşitul anului 2010 o parte mai mare din totalul veniturilor pentru hranăşirateîn comparaţie cu noiembrie 2008 (primele semne ale crizei înRomânia), în timp ce proporţia de buget alocată către haine şi produse deîngrijire personală, obiecte de mobilier sau educaţie a scăzut", se aratăîntr-un comunicat al Mercury Research.

Studiula fost realizat în noiembrie 2010, pe un eşantion de 1.200 de persoane cuvârsta peste 18 ani.

Încomparaţie cu anii precedenţi, românii au redus cheltuielile atât pentru hrană,cât şi la alte categorii de produse sau servicii, precum telecomunicaţiile, produselede îngrijire personală, vacanţe şi ieşiri în oraş, se mai spune în comunicat.

Studiula evidenţiat ca efecte negative ale crizei şi creşterea facturilor la utilităţişi a taxelor (3%), pierderea de către alţi membri ai familiei a locurilor demuncă (3%) sau reducerea cheltuielilor pentru asigurarea celor necesare (3%).Criza a afectat 85% dintre românii cu vârsta peste 18 ani, procent în creşterefaţă de martie 2010, respectiv 77%, potrivit studiului.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639237-05-08



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image