2018-06-25 11:06


Cum sunt PĂCĂLIȚI românii de BLACK FRIDAY. Ce a descoperit Consiliul CONCURENȚEI analizând reducerile magazinelor online

 |  13:20
Cum sunt PĂCĂLIȚI românii de BLACK FRIDAY. Ce a descoperit  Consiliul CONCURENȚEI analizând reducerile magazinelor online

Comercianţii online nu respectă legislaţia în cadrul campaniilor de reduceri, a constatat Consiliul Concurenţei în urma unei anchete sectoriale privind comerţul electronic, în care arată că în campania de Black Friday de anul trecut preţul de referinţă a fost crescut sau menţinut artificial.

Astfel, în cadrul analizei, autoritatea de concurenţă a remarcat faptul că preţul la care se aplică reducerea (preţul de referinţă, care apare ’tăiat’), afişat de comercianţii online, este mai mare decât nivelul prevăzut de lege, pentru aproximativ 80% din produsele monitorizate, a informat, joi, Consiliul Concurenţei, potrivit News.ro.

Conform legislaţiei (OG nr. 99/2000), orice comerciant care intenţionează să facă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la un preţ de referinţă, respectiv la cel mai mic preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în ultimele 30 de zile.

Mai mult, Consiliul Concurenţei a constatat că, în cazul a aproximativ 29% din produsele monitorizate de Black Friday 2017, preţul tăiat a fost mai mare chiar decât preţul maxim practicat în ultimele 30 de zile. Acest fapt indică o creştere/menţinere artificială a preţului de referinţă de Black Friday, arată instituţia.

Din datele analizate de autoritatea de concurenţă, există un comportament generalizat de nerespectare a normelor legale privind campaniile de reduceri de preţuri. În aceste condiţii, mecanismele de manifestare a concurenţei prin preţ în cadrul promoţiilor sunt distorsionate, percepţia clienţilor cu privire la preţul real (preţul de referinţă) fiind deformate.

“Această practică, de a creşte sau de a menţine artificial preţul de referinţă în cadrul promoţiilor (exmplu Black Friday), creează consumatorilor impresia că beneficiază de o reducere mai mare decât este în realitate. De fapt, consumatorii plătesc un preţ apropiat celui din afara campaniei, ceea ce poate constitui o încălcare a legislaţiei în domeniu”, a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2018-05-03

TAGURI: online, magazine, black friday, consiliul concurentei, reduceri, pacalit





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


VFD
03 Mai 2018

asa este,iar eu chiar am testat lucrul acesta la un magazin cunoscut pt ieftinirile de pe internet "e mag",care are produse ieftine pe internet ,dar daca intri in magazinul lor real vezi ca preturile sunt scumpe!!!!
SVELT
03 Mai 2018

Preturile sunt mari, nu scumpe, inteligentule!
ANONIM
03 Mai 2018

Ihi! Voi cu corectiile de limbaj si e-mag cu pistarii. Halal rost la ... ni mic pan la urma. Dar solutii? Legea nu zice nica? Sa li se confiste ceva sa ajunga in azile, spitale ca sa se invete minte, ca fara pedeapsa drastica geaba ne sesizam noi....
@ ANONIM
04 Mai 2018

Casca ochii inainte sa cumperi si nu te mai bucura la pomeni. Gata, repede cu confiscatul si cu pedeapsa drastica! S-a terminat cu comunismul!
Random image



Ultimele stiri









Apa Nova