2016-12-03 06:48

ECONOMIE


Cum arată noul „AIR FORCE TRAIAN”. Avionul Airbus A 310 poate fi utilizat ca aeronavă prezidenţială cel puţin 10 ani

 |  19:17
Cum arată noul „AIR FORCE TRAIAN”. Avionul Airbus A 310 poate fi utilizat ca aeronavă prezidenţială cel puţin 10 ani

Avionul prezidenţial românesc, Boeing 707, denumit“Carpaţi”, al companiei Romavia, care a transportat patru şefide stat, a fost tras pe dreapta din cauza vechimii şi a zgomotului produs. „AirForce One-ul” românesc, care a transportat preşedinţii României timp de peste36 de ani, a fost înlocuit cu unul dintre cele două aeronave Airbus A 310, aflateîn flota TAROM. În prezent, şeful statului beneficiază de un nou avionprezidenţial, construit în 1991, echipat cu sisteme de comunicaţii, siguranţăşi securitate. În noul avion prezidenţial, preşedintele Traian Băsescu beneficiazăde un dormitor, un duş şi un birou de lucru. Singura problemă a noului avionprezidenţial este că nu poate să efectueze un zbor transatlantic, dacă are maimult de 70 de pasageri la bord. Mobilierul dinavion, patul, fotoliile şi mesele sunt construite pe structură din aluminiu.

“Air Force One-ul” românesc, respectivaeronava Boeing 707, fabricată în 1974, ar fi trebuit înlocuit de la 1 aprilie2003, susţin specialiştii din aviaţia civilă. “Avionul Boeing 707 are peste 14.000de ore de zbor şi a împlinit 36 de ani în acest an. Este unul dintre cele maivechi aeronave din Europa şi din lume, utilizat de preşedintele unei ţări. Acesttip de aeronavă, Boeing 707, este din anii '60-'70,dar americanii le-au recuperat şi au pus pe ele sistemul AWACS, sisteme careacum sunt folosite ca şi comandamente aeropurtate şi se pretează la alimentareaîn aer”, ne-a explicat fostul director alAviaţiei Civile, Sorin Stoicescu.Potrivit acestuia, avionul Boeing 707, ca aeronavă comercială de pasageri, nuputea să aterizeze sau să decoleze decât cu derogare pe aeroporturile civile din Europa şi dinlume, datorită stagiului de zgomot în care era. „Această aeronavă este depăştităde la 1 aprilie 2003, nu mai are acces pe aeroporturile din Europa. Doar cândzboară cu preşedintele primeşte derogare pe aeroporturile europene şiinternaţionale. Chiar dacă aeronava Boeing707 a fost upgradată în Israel, tot nu este compatibilă cu eşalonareaminimă pe verticală”, ne-a explicat fostuldirector al Aviaţiei Civile, Sorin Stoicescu.

Locuride odihnă pentru echipajele de zbor

Fostul director al Aviaţiei Civile ne-a precizatcă noua aeronavă prezidenţială va fi dotată şi cu locuri de odihnă pentruechipajele de zbor. “Acestavion este deosebit din punct de vedere al siguranţei zborului. Airbus 310 esteun avion sigur, sunt tehnologii mult mai apropiate de prezent. Aeronava este multmai confortabilă decât Boeing 707, sunt două culoare între scaune, este mai latdecât avionul «Carpaţi». Noua aeronavă prezidenţială poate fi utilizată celpuţin 10 ani. Pentru zborurile transatlantice aeronava prezidenţială trebuie săfie dotată cu încă un rezervor de combustibil”, a adăugat Sorin Stoicescu.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638951-09-28



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

CATA
03 Dec 2010

al dracu A310, nu mai zboara tranarlantic fara escala? de aia am zburat eu cu el direct la NYC (New York) prin 1996?
NECOLAICIUC
03 Dec 2010

nu mai ajunge in sua pt ca oricum basescu nu mai merge pana acolo ca obama nu il primeste, iar eu sunt putin ocupat si nu am timp de el!

Adauga un comentariu

Random image