2016-12-06 14:25

ECONOMIE


Cum să lupţi cu recuperatorii de creanţe

 |  21:00
Cum să lupţi cu recuperatorii de creanţe

Clienţii băncilor care nu-şi mai pot rambursa creditele se găsesc tot mai des în situaţia de face faţă „asaltului” recuperatorilor de creanţe. Apar, astfel, cazuri de împrumuturi cesionate în favoarea unor „vânători de creanţe” care au menirea să oblige împrumutatul să scoată banii repede, ameninţându-l că, altfel, va trebui să-şi vândă la preţ de nimic bunurile mobile şi imobile. Băncile fac aceste artificii pentru a evita majorarea provizioanelor, acele rezerve care trebuie constituite în momentul în care un împrumut are probleme.

Acesta este cazul unei persoane proaspăt mutate la un recuperator de credite, B.I., care întârziase numai câteva zile cu rambursarea sumelor restante datorate băncii. În această situaţie, recuperatorul cerea imperativ toţi banii rămaşi din credit înapoi, altfel, debitorul risca să se vadă cu lucrurile scoase la mezat. Banca, în acest caz BCR, nu îl notificase în scris aşa cum prevede contractul pentru a se mai putea face ceva („nu avem bani pentru a notifica pe toată lumea”, i s-a explicat la sucursala cu pricina), aşa că cei 15.000 de lei rămaşi de plată trebuie scoşi „din pământ, din iarbă verde”.

Notificarea clientului de către bănci este însă obligatorie, susţin avocaţii. „Presupunând că un anumit contract de credit a fost încheiat sub imperiul Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 50/ 2010, cu modificările şi completările ulterioare, banca, în calitate de cedent, are obligaţia de a notifica împrumutatul persoană fizică, în calitate de consumator, cu privire la cesiunea intervenită, în termen de 10 zile de la încheierea şi semnarea contractului de cesiune, între banca-cedent şi cesionarul terţă parte (recuperatorul). Notificarea se va face în scris, prin scrisoare recomandată, cu confirmare de primire”, ne-a declarat avocatul senior Matei Giugariu din cadrul firmei de avocatură Boştină şi Asociaţii. Acesta a precizat că, în cazul în care banca nu face notificarea cesiunii, singura obligaţie a clientului va fi să continue plata ratelor la creditor. „Nenotificarea cesiunii are drept efect inopozabilitatea actului de cesiune faţă de consumator, care va rămâne în continuare obligat faţă de bancă, iar nu faţă de cesionarul terţa parte. În acest sens, consumatorul va putea face, în mod valabil, plăţi de rate periodice datorate - până la notificarea sa, în mod valabil, de către banca fostului creditor, cedent, adică băncii, în temeiul contractului de credit, fără a fi obligat să repete aceeaşi plată şi către cesionarul terţa parte”, a afirmat avocatul Matei Giugariu.

Aşadar, clienţii care se consideră transferaţi abuziv la un recuperator de creanţe pot da banca în judecată, mai ales dacă prezintă dovada că au posibilitatea să plătească ratele în mod normal. Mai mult, sunt luate în calcul şi dificultăţi conjuncturale care i-au oprit pe respectivii clienţi să plătească un anumit număr de rate. În principiu, orice motiv suplimentar reprezintă o şansă în plus pentru a câştiga procesele. Apelul la justiţie este deocamdată singura salvare până în momentul în care se va adopta o lege a falimentului personal care să împiedice din start o serie lungă de abuzuri.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639256-09-05



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

X
24 Aug 2011

BCR alaturi de Volksbank si RBS sunt pe podium la categoria "cea mai javra banca". nu am avut credite la niciuna dintre cele trei, dar am auzit povesti infiorattoare legate de dansele. incearca prin orice mijloace, clauze interpretabile, ascunse, modificaari ulterioare ale contractelor, sa jecmaneasca oamenii.

Adauga un comentariu

Random image