2016-12-09 07:53

ECONOMIE


Cum se alege praful de calea ferată. Care pe care. Război între Radu Berceanu şi ceferişti

 |  19:11
Cum se alege praful de calea ferată. Care pe care. Război între Radu Berceanu şi ceferişti

După o săptămână de negocieriaprinse între conducerea Ministerului Transporturilor şi liderii de sindicatdin CFR, ceferiştii au anunţat că nu acceptă disponibilizările de personal. Maimult, liderii de sindicat anunţă că ceferiştii vor intra în grevă spontantă,dacă Ministerul Transporturilor nu renunţă la proiectul de disponibilizare apeste 8.000 de salariaţi de la calea ferată.

Preşedintele Federaţiei Naţionale“Drum de Fier”, Florin Dobrescu ne-a declarat că numai există ceferişti care să efectueze revizia bianuală a infrastructuriiferoviare şi a macazelor. “Trebuie sărăspundem în faţa procurorilor din cauza coonducerii MinisteruluiTransporturilor. După accidentul de la Valea Călugărească şi cel din judeţulDolj, ceferiştii nu îşi mai asumă riscul de a semna pentru calea ferată. Noiavem nevoie de mii de oameni la calea ferată şiMinisterul Transporturilor mai vrea să restructureze din personal. Paza dinGara de Nord se efectuează cu bani de la stat. De ce nu se renunţă lacontractele de pază şi de salubritate şi toate aceste proceduri să fieefectuate cu salariaţii de la calea ferată?Milioane de lei se cheltuiesc cu salubrizarea şi vedeţi cumeste în toate gările din România şi în trenuri”, ne-a spus Florin Dobrescu. Liderul de sindicat ne-a explicat căprin renunţarea la contractele dedicate clientelei politice ar aduce un plus decâteva zeci de milioane de euro la bugetul celor trei companii feroviare. “Solicităm în regim de urgenţă înfiinţarea holdinguluiformat din unităţile feroviare, aducerea tonajului greu de pe şosele pe caleaferată, urgentarea achiziţionării de energie electrică de pe piaţa liberă şi renunţarea la toate prestaţiile cu terţii, care potfi executate cu personalul propriu. Compania CFR SA trebuie să aibă în vedere reanalizareatarifelor pentru închirierea liniilor neinteroperabile şi stabilirea altor modaliţiîn comparaţie cu operatorul naţional de călători. De asemenea, ceferiştii cer vânzarealocuinţelor şi terenurilor aferente, precum şi transformarea locuinţelor deintervenţie în locuinţe de serviciu şi vânzarea lor”, ne-a mai declarat FlorinDobrescu.

Federaţia Naţională “Drum deFier” atrage atenţia că în condiţiile în care Guvernul a aprobat bugetul devenituri şi cheltuieli CFR SA, în acest an, pe pierderi de 935 milioane, s-au redus veniturilesalariaţilor cu 26%, “am disponibilizat în luna mai 600 de salariaţi,înregistrăm ore suplimentare şi avem lipsă de personal în activitatea deîntreţinere şi exploatare, considerăm că nu mai există personal dedisponibilizat”. “Cerem eliminarea restricţiilor de viteză, punerea însiguranţă a lucrărilor de artă cu durata de lucru expirată şi creşterea vitezei de circulaţie. Amcerut promovarea unei hotărâri de Guvern privind recuperareamaterialelor de pe coridoarele 4 şi 9 şi folosirea lor pe liniile magistrale.Ministerul Transporturilor trebuie să ne prezinte strategia privind modul de funcţionare a societăţilorexternalizate care au acumulat datorii”, a mai spus liderul de sindicat.

Fondurilenecesare întreţinerii infrastructurii feroviare de 1,7–2,2 miliarde lei/anual

Federaţia Mecanicilor de Locomotivă dinRomânia (FMLR) cere Ministerului Transporturilor asigurarea fondurilor necesareîntreţinerii şi modernizării infrastructurii feroviare, în valoare anuală de1,7–2,2 miliarde lei. “FederaţiaMecanicilor de Locomotivă din România se opune categoric disponibilizărilor depersonal, fapt pentru care vom uza de toate formele legale de protest pentruapărarea membrilor noştri de sindicat. Programele propuse nu prezintă un planconcret de reorganizare cu soluţii reale, corecte şi fezabile privindredresarea economică a societăţilor, nu conţine măsuri de reorganizare şieficientizare a activităţii pe etape, obiective, termene şi resurse”, se aratăîntr-o scrisoare transmisă de ceferişti Guvernului.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638939-12-14



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image