2016-12-08 10:06

ECONOMIE


De la Mioveni la mare, trenurile cu Dacii pentru export fac 24 de ore. 25 km/h, viteza mărfarelor în România

 |  19:19
De la Mioveni la mare, trenurile cu Dacii pentru export fac 24 de ore. 25 km/h, viteza mărfarelor în România
ÎnEuropa, transportul de marfă cu camioanele este maiscump, pentru că deţine un adevărat monopol. În România, transportul feroviar însă,în ciuda infastructurii înapoiate, este cel mai avantajos, după cum auexplicat, în cadrul unei conferinţe de presă, oficialii companiei Gefco, parteneriai uzinei Dacia pentru logistica de transport, care asigură circa 30% dintransporturile totale ale Dacia.

În ianuarie 2008, conducerea Dacia era neîncrezătoare înposibilitatea transportului de maşini pe căile ferate româneşti. Astăzi, companiaGefco, membră a grupului Peugeot-Citroen, cel mai important operator pentruexpediţiile vehiculelor fabricate la Mioveni, a trasportat deja 700 de garnituri,cu încărcături de circa 250 de unităţi fiecare. Săptămânal, Gefco transportă cincitrenuri cu Dacii spre Portul Agigea (unde vapoarele încarcă 1.000 de vehicule)şi încă unul, două trenuri spre Italia, în timp ce cu trailerele face numai 20%din transporturile de maşini, „doar ca soluţie de schimb, pentru flexibilitateşi pentru a evacua la timp platforma de la Mioveni”, după cum a explicat şeful filialei localea Gefco, Christophe de Korver. „Când am venit înRomânia, am constatat că între Bucureşti şi Satu Mare se fac între 10 şi 14ore. De aceea, paradoxal, în România apreciez mai mult infrastructura feroviară.Chiar dacă ea nu e tocmai ideală, e mai bună decât cea rutieră”, a mai spus el.Deşi nu stăm mai rău decât Occidentul din punctul de vedere al vandalismului,riscurile de degradare a vehiculelor pe ruta spre Agigea sunt de 0,5%, iar latrenurile spre Italia se ajunge la 1,1%, din cauza şocurilor la schimbarealocomotivelor.

Dacă în Europa, viteza obişnuită a mărfarelor este de40-50 km/h, iar cea maximă, de 120 km/h, la noi, Daciile nu pot fi transportatecu mai mult de 25-30 km/h, din cauza calităţii proaste a şinelor. DistanţaMioveni - Constanţa este parcursă în 24 de ore, timp în care locomotiva esteschimbată de mai multe ori la trecerile dintre porţiunile neelectrificate şielectrificate.

Deşi speră în promisiunile guvernanţilor că mărfarele vorface în viitor şase ore şi jumătate de la Bucureşti la mare să se adeverească, reprezentanţiicompaniei transportatoare văd deocamdată situaţia cu atât mai complicată, cucât în sezonul estival sunt mai multe trenuri de pasageri care au prioritate,iar pentru mărfare este „un adevărat iad” să aştepte pe loc, după cum a maispus Korver. Chiar şi aşa, transportul cu trenul este cu 20% mai avantajos, iarde la volume de 400-500 de vehicule pe săptămână în sus rămâne singura opţiune „cucosturi digerabile”.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :639250-06-21



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

Adauga un comentariu

Random image