2016-12-09 23:34

ECONOMIE


Două milioane de metri pătraţi de „cratere” rămân neacoperite. România dă în gropi. Statul nu are bani nici pentru reparaţii pe drumurile naţionale

 |  19:26
Două milioane de metri pătraţi de „cratere” rămân neacoperite. România dă în gropi. Statul nu are bani nici pentru reparaţii pe drumurile naţionale

Astuparea celor peste două milioane de metripătraţi de gropi din drumurile naţionale, aflate în subordinea Companiei deAutostrăzi, costă peste 24 milioane de euro. Totodată, întreţinerea multianualăa drumurilor naţionale valorează, în medie, 20.000 euro/km. În acest an,Compania Naţională de Autostrăzi a alocat numai o treime din sumele necesarepentru întreţinerea drumurilor naţionale. Drumarii spun că astuparea gropilor seface de mântuială: “Înfiecare an se repară aceleaşi gropi, pe sute de mii de euro”.

Compania Naţionalăde Autostăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR)arenevoie de aproximativ 320 milioane de euro pentru întreţinerea multianuală a celorpeste 16.000 km de drumuri naţionale. Sursedin cadrul CNADNR ne-au declarat că aproape jumătate din cele peste douămilioane de metri pătraţi cu gropi din drumurile naţionale au fost astupate. “Sunt foarte multe gropi înasfalt. În general, astuparea unei gropi din asfalt, costă, în medie 12 euro/mp.Există gropi care costă mai puţin sau mai mult. Pe anumite zone, unde există maimulte gropi, după astuparea acestora se toarnă un covor de asfalt. Nu suntterminate lucrările de astupare a gropilor. În primă fază s-au astupat gropilecare sunt pe drumurile deschise traficului european. Sunt drumuri pe care nu aintrat nici dracu'. Nu mai sunt bani pentru astuparea gropilor din asfalt”, ne-au explicat sursele citate. Potrivitacestora, întreţinerea multianuală a drumurilor naţionale costă, în medie,20.000 euro/km, în cazul în care s-ar efectua lucrări periodice la poduri. “De două ori pe an trebue efectuatemarcajele rutiere. De ani buni nu s-au mai afectuat marcaje rutiere, văruireaplantaţiei, tăierea ierbii, montarea sau înlocuirea marcajelor de semnalizarerutieră sau întreţienerea canalelor de pe marginea drumurilor. Anul trecut s-aualocat aproximativ 200 milioane de lei pentru întreţinerea curentă a drumurilornaţionale. Acum doi ani s-au cheltuit aproximativ 400 milioane de lei pentrupeticirea gropilor sau alte lucrări pe drumurile naţionale”, ne-au mai explicat sursele citate.

În topul drumurilor naţionale „bombardate” conduceDN 71 Sinaia-Târgovişte, urmat de DN 11B de la Braşov spre Covasna, Harghita. “Nici drumul care leagăPiteşti de Roşiorii de Vede nu este în stare bună. Drumurile naţionale Zimnicea-Giurgiusau Predeal-Râşnov-Sibiu sunt pline de gropi”,ne-au mai declarat sursele.

Înfiecare an se repară aceleaşi gropi, pe sute de mii de euro

Preşedintele SindicatuluiNaţional Profesional al Drumarilor din România (SNPDR), Maria Mare, ne-adeclarat că “înfiecare an se repară aceleaşi gropi, pe sute de mii de euro”. “Conform contractelor de întreţinere multianuală,valabile până în 2011, firmele private au program de opt ore, pe timpul verii.Numai iarna se lucrează în două schimburi. Firmele private încasează sute demii de euro pe an numai pentru orele de aşteptare. Aceste firme lucrează laîntreţinerea drumurilor cu muncitori necalificaţi, care execută lucrări deproastă calitate. Anul următor se deteriorează drumul exact în locul unde s-aintervenit cu un an în urmă. Interesul firmelor private este ca tot ele sărepare groapa din asfalt”, ne-a spus liderul de sindicat. Aceasta a dat caexemplu drumul naţional dintre Braşov şi Buzău, unde existăprobleme cu alunecările de teren. “Lakilometrul 8, pe drumul care leagă oraşul Braşov de Buzău, există alunecări de teren şiscurgeri de aluviuni foarte grave. Din 2005 şi 2006, nimeni nu a mai venit săvadă aceste probleme. Sunt două utilaje cu doi muncitori care stau non-stopacolo pentru a interveni de fiecare dată când este nevoie. Pentru nici 10milioane de lei vechi, muncitorii din districte lucrează şi noaptea la întreţinereadrumurilor naţionale”, a adăugat MariaMare.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :638936-08-27

Mai multe imagini:
Două milioane de metri pătraţi de „cratere” rămân neacoperite. România dă în gropi. Statul nu are bani nici pentru reparaţii pe drumurile naţionale
zoom



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site

FARMACISTUL09
26 Iul 2010

CNADNR NU ARE BANI DE REPARATII.ARR ARE BANI SA ISI PLATESCA INSPECTORII,PUSI SA PINDESCA DE EX,LA LIMITA DINTRE JUDETE,VININD 100 DE KG IN PLUS PE CITE UN TIR,ASTEPTIND LA UMBRA,FUMIND SI BIND CAFEA CU CEI DE LA RUTIERA.RAR ARE BANI SA ISI PLATESCA INSPECTORII CARE FAC ECHIPA CU POLITIA RUTIERA,DAR IN LOCURI MAI PUTIN COSMETIZATE DIN PUNCT DE VEDERE AL CRATERELOR.CONCLUZIA,CONDUCATORII AUTO DE TOATE GRADELE FURATI MAI RAU CA IN CODRU.SI NU SINT BANI DE REPARATII.

Adauga un comentariu

Random image