2017-11-21 17:52


E OFICIAL! Cine va construi cel mai mare proiect de infrastructură din ultimii 27 de ani. Ce valoare imensă are construcția

 |  10:47
E OFICIAL! Cine va construi cel mai mare proiect de infrastructură din ultimii 27 de ani. Ce valoare imensă are construcția

Asocierea dintre italienii de la Astaldi SpA și firma japoneză IHI Infrastructure Systems CO. Ltd a câștigat proiectul pentru construirea Podului suspendat peste Dunăre de la Brăila, în valoare de 1,99 miliarde de lei, fără TVA, cea mai amplă lucrare de infrastructură din ultimii 27 de ani, informează Ministerul Transporturilor.

După ce va fi construit, Podul suspendat de la Brăila se va număra printre primele cinci poduri din Europa, ca deschidere centrală (1.120 metri), precizează sursa citată. Durata contractului, care va fi semnat după expirarea perioadei legale de depunere a contestațiilor, este de 48 de luni din care 12 luni proiectare și 36 luni execuție. Perioada de garanție a lucrărilor va fi de 120 luni.

Asocierea câștigătoare va trebui să proiecteze și să construiască, potrivit contractului, două viaducte de câte 110 metri lungime, un drum principal cu o lungime de 19,095 kilometri și un drum de legătură cu DN22 (Smârdan - Măcin), în lungime de 4,328 kilometri.

Un pod de aproape doi kilometri, peste DUNĂRE

Podul suspendat va avea o lungime totală de 1,974 kilometri, o deschidere centrală de 1,120 kilometri și două deschideri laterale de 489,65 și 364,65 metri. Gabaritul pe verticală al podului va fi de 38 m de la nivelul de inundații maxim, îndeplinind astfel criteriile de navigație pe Dunăre.

Lățimea totală a podului suspendat de la Brăila va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22 metri și va fi alcătuită din 4 benzi de circulație de câte 3,50 m lățime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 m lățime, două acostamente de 1,50 m lățime și o zonă mediană cu lățimea de 3,00 m. La acestea se adaugă, de o parte și de alta, 2 benzi adiționale pentru trafic pietonal, biciclete și întreținere, trotuarele având lățimi de câte 2,80 m fiecare.

Podul suspendat va fi poziționat între km 4+596,10 și km 6+570,52, pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina).


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2017-10-21

TAGURI: pod, braila, astaldi, dunare



Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


ANONIM
21 Oct 2017

Ziceți ceva și de stațiile de tramvai din capitală cu peroane înguste lipsite de balustrade de protecție!https://petitieonline.net/petitie/45826153.https://petitieonline.net/petitie/09726156.Semnați,oameni buni!Bulevardul Basarabia are nevoie de modernizare grabnic!Capitala are nevoie de magistrala 7 până în 2020!
LEVST.
22 Oct 2017

Am mai scris despre poduri, au locul lor, acolo unde nu se poate altfel, aceasta cale peste Dunare trebuia sa fie pe SUB Dunare, poate ca , costul este prohibitiv, dar importanta strategica a unui tunel la zeci de metri sub fundul Dunarii, trebuia sa lase la o parte costurile.Mai mult , intr-un tunel, ar fi putut fi amenajate si 2 linii feroviare, cea ce ar fi fost un mare plus, mai ales ca restrictiile de viteza pe podurile suspendate si lungi sunt obligatorii...Tunelul, are numai si numai avantaje vs. pod...Numai ca tunelul nu prea se vede, "maretii " conducatori ai tarii au nevoie de ceva care sa sara de la km in ochii romanilor, unde impresia conteaza si nu eficienta si strategia de aparare nationala...
Random image



Ultimele stiri






Apa Nova