2018-05-22 13:03


Eşti SALARIAT? Verifică-ţi adresa de MAIL ca să vezi dacă ai fost CONCEDIAT

 |  14:45
Eşti SALARIAT? Verifică-ţi adresa de MAIL ca să vezi dacă ai fost CONCEDIAT

O decizie a ICCJ apărută curând în Monitorul Oficial spune că angajatorul este îndreptățit să transmită decizia de concediere a unui salariat și prin intermediul e-mail-ului. Judecătorii au considerat că această modalitate de comunicare a documentului este legală, însă numai dacă sunt respectate anumite condiții.

Legalitatea transmiterii deciziei de concediere prin intermediul poștei electronice a fost confirmată oficial prin Decizia ICCJ nr. 34/2016 a Completului pentru dezlegarea unor chestiuni de drept. Aceasta a fost publicată luni în Monitorul Oficial și de-atunci produce efecte la nivel național. În esență, judecătorii au stabilit căangajatorii pot să comunice deciziile de concediere și pe e-mail, această modalitate fiind permisă de legislația în vigoare.

„Câtă vreme angajatul a pus la dispoziție angajatorului o adresă electronică în vederea comunicării actelor ce emană de la acesta și sunt obligatorii a fi aduse la cunoștința salariatului, comunicarea deciziei de concediere în această modalitate este valabilă. Mai mult decât atât, în condițiile unei dezvoltări accelerate a tehnologiei, a evoluției raporturilor de muncă ce se pot desfășura la distanță prin intermediul internetului, se apreciază că se poate realiza o comunicare între angajator și salariat prin intermediul poștei electronice, aptă din punct de vedere procesual să declanșeze curgerea termenului de contestare jurisdicțională a deciziei de concediere (...)”, este lămurit în Decizia nr. 34/2016.

Judecătorii subliniază că transmiterea deciziei de concediere prin e-mail este posibilă dacă salariatul a dat angajatorului o adresă de poștă electronică la care poate fi contactat șipărțile comunică în mod obișnuit în acest fel. Fișierul electronic trebuie să fie în format PDF („portable document format” - un format de fișier electronic portabil) șisă conțină informațiile obligatorii prevăzute de Codul muncii. Pe deasupra, confirmarea primirii deciziei de concediere nu este necesară.

„În concluzie, comunicarea prin poșta electronică de către angajator a deciziei de concediere individuală (...) reprezintă o modalitate de comunicare aptă din punct de vedere procesual să declanșeze curgerea termenului de contestare jurisdicțională a deciziei (...), în condițiile în care salariatul a comunicat angajatorului aceste date de contact și există o uzanță a acestei forme de comunicare între părți, fără a fi necesară confirmarea expresă de către salariatul-contestator a primirii acestei corespondențe”, se arată în documentul apărut luni în Monitor. În plus, aici trebuie precizat și că decizia de concediere în format PDF nutrebuie să conțină o semnătură electronică.

Decizia de concediere trebuie comunicată în scris, conform articolului 76 din Codul muncii, iar aceasta trebuie să includă anumite informații obligatorii. Mai precis, este vorba de motivele pentru care salariatul a fost dat afară și durata preavizului, informează avocatnet.ro. În același timp, actul mai trebuie să conțină o listă locurilor de muncă vacante pe care le are angajatorul și termenul în care salariatul concediat poate opta pentru unul dintre ele.


Aparut in:

Ultima modificare in data de :2017-01-11

TAGURI: salariat, concediere, email, angajat, angajator





Comenteaza pe facebook




Comenteaza pe site


Random image



Ultimele stiri







Apa Nova